Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4494
Saken er: Ei venninne blir oppringt av ein person. Dette blir oppfatta som ubehagelig, og han ringer cirka hver dag. Litt mindre i det siste, men fortsatt hyppig.

Det går ikke an å søke på nummeret i katalogen, og Google gir heller ingenting.

En gang prøvde hun å ringe med en annen sin telefon. Da svarte han med fornavnet sitt (veldig vanlig), men skjønte nok i hvilket formål hun ringte. Ingenting mer kom ut av samtalen. Det endte opp med at han er begynt å ringe til den telefonen også, en annen venninne sin, som han ringer enda hyppigere. Flere ganger om dagen.

Så to alternativer kommer til meg: Mer eller mindre lovlig spore han opp. Her har jeg dog ikke den fjerneste anelse om hvordan komme i gang, eller om det er mulig. Alternativ 2 er å finne på en lur introduksjon til en samtale, og få han til å utlevere hele navnet sitt. Men jeg tipper han fatter mistanke med en gang han ser et ukjent nummer. Har folk tanker rundt de to alternativene? Man må vel regne med at han ikke har abonnement. Må gi fyren litt hjerneceller. Tror dere han faller for: "Hei. Er dette [navnet hans] Hansen?" I beste fall heter han Hansen til etternavn. I nestbeste fall sier han "nei, Olsen" (og er ærlig..). Men jeg ser for meg at han ikke faller for den. Og i verste fall, så heter han ikke det han har sagt i det hele tatt. Andre idéer?

Mest sannsynlig vil jeg ikke foreta meg noe siden hun har engasjert en annen kompis som er politi. Greit å uoffisielt anmelde noe til politiet
1. Ring og utgi deg som telefonselger.
2. Ring politiet hvis du ikke få resultater.
Trådstarter
3 0
Ja, nummer 1 er grei. Men jeg trenger en fiffig intro, for å få han til å utgi navnet sitt. Fantasien min er ikke på topp.
Prøv noe sånt:

Hei, det var [navn navnesen] fra telenor som ringer.
Har jeg kommet til [fornavn] pettersen?

Svar: nej?

Hvor har jeg kommet nå da?

Svar: du har kommet til [fornavn] olsen! du har ringt feil!

Åja, da beklager jeg. skal skrive opp dette hær jeg..

Jeg er telefonselger:P så møter noen såndre i løpet av dagen
Sitat av rlidal Vis innlegg
Ja, nummer 1 er grei. Men jeg trenger en fiffig intro, for å få han til å utgi navnet sitt. Fantasien min er ikke på topp.
Vis hele sitatet...
Jo, fantasien din er på topp! Du må bare velge å bruke den. Alle mennesker har fantasi. http://no.wikipedia.org/wiki/Fantasi
Og om han kjenner deg igjen kan du jo altids bruke denne tjensten :P
-Link-
Men husk.. Den er ganske dyr tjeneste og bruke da :P
Anmeldt det.
Enkleste vei å gå.
Jeg har fått utlevert opplysninger med kundesenteret for mobil.abb. mitt om hvem som har ringt før.
forklarte situasjonen til dem, og så fikk jeg navn... men de annbefalte meg å annmelde det.
Sitat av apebob Vis innlegg
Jeg har fått utlevert opplysninger med kundesenteret for mobil.abb. mitt om hvem som har ringt før.
forklarte situasjonen til dem, og så fikk jeg navn... men de annbefalte meg å annmelde det.
Vis hele sitatet...

Sweet! Dær har du svaret Prøv det
Sitat av rlidal Vis innlegg
Saken er: Ei venninne blir oppringt av ein person. Dette blir oppfatta som ubehagelig, og han ringer cirka hver dag. Litt mindre i det siste, men fortsatt hyppig.

Det går ikke an å søke på nummeret i katalogen, og Google gir heller ingenting.

En gang prøvde hun å ringe med en annen sin telefon. Da svarte han med fornavnet sitt (veldig vanlig), men skjønte nok i hvilket formål hun ringte. Ingenting mer kom ut av samtalen. Det endte opp med at han er begynt å ringe til den telefonen også, en annen venninne sin, som han ringer enda hyppigere. Flere ganger om dagen.

Så to alternativer kommer til meg: Mer eller mindre lovlig spore han opp. Her har jeg dog ikke den fjerneste anelse om hvordan komme i gang, eller om det er mulig. Alternativ 2 er å finne på en lur introduksjon til en samtale, og få han til å utlevere hele navnet sitt. Men jeg tipper han fatter mistanke med en gang han ser et ukjent nummer. Har folk tanker rundt de to alternativene? Man må vel regne med at han ikke har abonnement. Må gi fyren litt hjerneceller. Tror dere han faller for: "Hei. Er dette [navnet hans] Hansen?" I beste fall heter han Hansen til etternavn. I nestbeste fall sier han "nei, Olsen" (og er ærlig..). Men jeg ser for meg at han ikke faller for den. Og i verste fall, så heter han ikke det han har sagt i det hele tatt. Andre idéer?

Mest sannsynlig vil jeg ikke foreta meg noe siden hun har engasjert en annen kompis som er politi. Greit å uoffisielt anmelde noe til politiet
Vis hele sitatet...
Mulig skudd i blinde men......

Hva sier han når han ringer ( evt sender sms ) ? Jeg har nemlig en ide om hvem det kan være, og om jeg har rett vil jeg anbefale å holde avstand fra han.
du kan jo alltids si at du har "funnet en lommebok" med person-id i. og si at du søkte opp navnet og fant dette nummeret.