Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  46 4275
Patient zero
iblis's Avatar
En kompis av meg, skal ikke nevne navn, (CONFLUX!!!) skulle bruke Bittorrent til å laste ned noen sesonger av "Invader Zim", så jeg tipset han om Netlimiter som gjør at du kan velge selv hvor mye Bittorrent skal sende ut i kb/sec.

Dette syntes han funket bra og tenkte ikke noe mer på det.

Dagen etter da han skulle spille litt online, syntes han det gikk UENDELIG treigt! Og det ga seg ikke.

Så smart som han var ringte han Telenor og kjeftet de huden full!! De skulle sende over en reparatør så fort som mulig for finne ut hva feilen var, og reparatøren skulle sende en melding når de fant feilen!

For 5 minutter siden fikk jeg en IM av kompisen min hvor han kom til å tenke på at han hadde configurert Netlimiter til bremse ALL trafikk ut til 2kb/sec!
Så nå står det en stakkars Telenor reparatør ute i en eller annen boks og klør seg i hue!

hahahaha

[SIZE=3]NEEEEEEWBIIIE!![/SIZE]
Ministry of Love
sptz's Avatar
haha genialt
jævli lol

stakkars telenorfolk

edit: Det hadde vært genialt å instalere netlimiter hos noen uten at de viste det! Det hadde sikkert blitt show Legge det inn på skolen i morgen
Sist endret av Laurentius; 12. mai 2004 kl. 23:18.
Hahahah ! Latterlig
Sikkert maaange andre som ville ha glemt det samme som ham
håper han er en av de som lærer av sine feil... jeg Missliker STERKT de som ikke gjør det...

Edit: Men det var Genialt moro feil ja
Harr harr... den kameraten din må ha stått ganske hardt på krava for å få en telenor reparatør på døra, telenor er jo ikke akuratt kjent for brukerstøtte
Hahaha, beste jeg har hørt på lenge.
Stakkars Telenor-duden som sikkert ikke skjønner mye.
Gleder meg til å når de ringer kompisen din og sier at de ikke finner feilen. Lurer på om han biter i det sure eplet og sier at han dreit seg _litt_ ut, eller hva.
Keep us updated ;D
For en dass som bruker netlimiter. Takk for at dere dreper p2p
1. det Nichotin sa

2. IM ? hva faen er det, en E-Mail? IM ? In comming?

hehe, morro...
IM = Instant Messaging = msn
spellingnazi
canonix's Avatar
Instant Message.
Msn Messenger / Yahoo / ICQ / etc. Han fikk basically en melding via et av de ovennevnte nettverkene.
ztaale: instant message tror jeg. (som i msn osv.)

oftopic: iblis: den nye avatar din. smooth. invader zim eier alt
IM = instant message = pm = private message. noe slikt.

yabb bruker im fremfor pm.
very impotent freak
Delusional's Avatar
Lol, du har smarte venner. Alle gjør feil, og som min far pleier å si "Alle gjør feil, jeg har og selv gjort feil en gang. Det var den gangen jg trodde at jeg hadde gjort feil, men så hadde jeg ikke gjort det likevel". Jaja, noe av problemene til tenenor skyldes vel kundene som stort setter er n00bies.
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av RoadKill
oftopic: iblis: den nye avatar din. smooth. invader zim eier alt
Vis hele sitatet...
invader zim er genialt ja!
Enig med nicho på denne, p2p blir ødelagt av sånt..

anyways, nice story :P
håper han ikke biter i det sure eplet, for montører/reperatører har en tendens til å koste noe INNIFUCKINGSHELHEIM!
Holdt på å drite meg ut nesten slik som dette en gang jeg også. Broren min lasta ned med edonkey en gang.. Og som vanlig crappy fart ned masse upload.. Jeg skulle surfe på internet men sidene kom nesten alldri opp.. Tok en kikk inn på rommet hans for å sjekke om maskinen hans stod på.. Jeg så at skjermen var skrudd av så jeg tenkte at maskinen også var av. Jeg skjønte ingenting.. Jeg logget meg på telenor sin chatte tjeneste hvor du kunne snakke med en slags brukerstøtte.. Hans sa at han ikke fant noen feil, og at jeg skulle prøve og restarte ruter, og adsl modemet mitt.. Funket ikke da heller...
Etter en lang stund våkna broren min.. Å han kom inn på rommet mitt å forklarte at filmen han holdt på å laste ned var ferdig..
Da skjønte jeg det, jeg hadde kjeftet på telenor mannen mens det var broren min som brukte hele linja. Jeg sa til brukerstøtta at jeg fant feilen å logga fort av rett etter han sa at jeg fylle ut et klage skjema som han sendte i email...
Er det rart det er lang ventetid på support telefoner? Eller at vi må betale mye for treige linjer?
the noob has arrived

hehe, en ærlig feil synes jeg men, bittorent lå rett oppunder der man velger "all" på netlimiteren.

det skjedde i ettermiddag en gang, og jeg skjønte faan ikke hva som kunne være feil. så jeg gikk å så litt på tv og gjorde andre ting, så i kveld skulle jeg spille match i UT, men det funka ikke, hadde packetloss så det sang, og da ble jeg forbanna og ringte telenor, de skulle sende ut en tekniker til sentralen min i kveld eller morgen tidlig. så en times tid etter det fant jeg ut at det var netlimiter programmet som var årsaken.. så ringte jeg til telenor og sa det var i orden nå
og det er end of story egentlig
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
hehe... jeg smurte kanskje litt tykt på!
haha. men drit i netlimiter fra nå av. det er ikke noe bra, og skader det deg at du må uploade ?
Patient zero
iblis's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av madbertha
haha. men drit i netlimiter fra nå av. det er ikke noe bra, og skader det deg at du må uploade ?
Vis hele sitatet...
jeg pleier å sette den på 30kb/sec slik at den ikke kveler hele linja.. så jeg deler!
Synd på Telenor ? Når har det noen gang vært synd på dem ?
Ministry of Love
sptz's Avatar
kicker86 akkurat nå
Synes NetLimiter er kjekt program jeg. Bruker det aldri til å cappe ut-linja mi uansett, for jeg bruker den omtrent aldri, + at jeg ikke spiller online game. Bruker den faktisk til å limite ned-linja mi på ting som ikke haster så veldig opp mot ting som haster mye mer.
Så ikke alle som bruker NetLimiter dreper P2P akkurat, vil jeg si.
Kanskje han her, som cappa inntil 2 lusne kb/sec, men..
Synes litt synd på han Telenor fyren...
Men også på han kameraten din.
Hadde vært kjempe flau om jeg hadde oppdaga en sånn tabbe.
Har hatt en kamerat som har gjort presist det samme Men han skjønte det ganske fort hva som var galt, så han ringte telenor og beklaget de..

Opprinnelig postet av Nichotin
For en dass som bruker netlimiter. Takk for at dere dreper p2p
Vis hele sitatet...

Måtte alle hjelpe til med å drepe det også.
haha, kul historie :P håper virkelig telenor-duden klødde seg i hodet når han kikka inn i en boks, og håper han gjorde det ute, i regnvær!
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av conflux
the noob has arrived

hehe, en ærlig feil synes jeg men, bittorent lå rett oppunder der man velger "all" på netlimiteren.

det skjedde i ettermiddag en gang, og jeg skjønte faan ikke hva som kunne være feil. så jeg gikk å så litt på tv og gjorde andre ting, så i kveld skulle jeg spille match i UT, men det funka ikke, hadde packetloss så det sang, og da ble jeg forbanna og ringte telenor, de skulle sende ut en tekniker til sentralen min i kveld eller morgen tidlig. så en times tid etter det fant jeg ut at det var netlimiter programmet som var årsaken.. så ringte jeg til telenor og sa det var i orden nå
og det er end of story egentlig
Vis hele sitatet...
hvordan i h**** klarte du å få dem til å sende ut tekniker så fort? når jeg hadde problemer med dem ringte jeg dem flere ganger i uka for at de skulle gjøre noe, uten at noe skjedde...
Opprinnelig postet av iblis
hehe... jeg smurte kanskje litt tykt på!
Vis hele sitatet...
ikkenoe å si på det, det er sånn det blir gode historier av ting
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg snekkra sammen pc for en kompis en gang, gjorde det mens vi var på lan, og jeg var arrangør, så jeg var temmelig stressa når jeg skrudde sammen saken..

I ettertid, klaga han over at ting klikka/gikk tregt, og mye tull med maskina..
etter litt fant jeg ut at jeg faen meg ikke hadde stillt inn cpu clock speed i bios... *rødme*
det er jo ikke sånn at jeg har maks 2 kb limit hele tiden, men som sagt i første posten min, jeg spiller UT aktivt, og da er det kjekt noen ganger.

edit: devitio: jeg er topp 10(husker ikke helt hva de kalte det når jeg ringte dem for en stund siden) kunde hos telenor, dvs at jeg slipper kø, sett bortifra at det er andre telenor topp 10 kunder før meg
jeg spurte ikke hvorfor jeg var det, samme for meg hva grunnen er egentlig
men tror det er pga at faren min som abbonementet står på har også mobil og fast telefon telenor abbonement
Sist endret av conflux; 13. mai 2004 kl. 16:59.
og hvis du bruker bt vil jo dl hastigheten justere seg tilsvarende så i det tilfelde er det da ikke så fryktelig å begrense upstreamen...
ha, ha :P
hahahahah perfekt
fikk en ide nå. hirhirr

hvis jeg bruker NetLimiter og skrur ned linja med ca. 30% og ringer og klager på at det går tregt. Så maser jeg på dem at de skal skru opp hastigheten.

Funker kanskje ikke på ADSL, men kabel er iallefall sånn system som styres fra noen innstillinger i kabelmodemet eller noe. Kan jo hende at det funker. Skader ikke å prøve.
Hvorfor bare ikke ringe å klage uten å bruke netlimiter? Skru av pcen så bruker du ikke linja i det hele tatt. Funker nok like dårlig begge deler.
Opprinnelig postet av kicker86
Synd på Telenor ? Når har det noen gang vært synd på dem ?
Vis hele sitatet...
hehe
Opprinnelig postet av kjpuck
Hvorfor bare ikke ringe å klage uten å bruke netlimiter? Skru av pcen så bruker du ikke linja i det hele tatt. Funker nok like dårlig begge deler.
Vis hele sitatet...
Nei.
En med kabel ringte og klaget og da kom det en fyr og sjekket hastigheten. Han fant ut at den var for treg, og satt den opp litt til den hastigheten han skulle ha. Dette var da ikke noe NetLimiter, men på 'real'.
Så de går ut i felt for å sjekke hastighet? Hvilket selskap er dette? Høres ut som de ikke helt har følgt med på utviklingen de 20 siste årene.

Uansett har sikkert teknikerene deres så god peiling at de finner netlimiter raskt. Vil tru at de har med eget utstyr som de kopler på linjen.
Opprinnelig postet av Laurentius
jævli lol

stakkars telenorfolk

edit: Det hadde vært genialt å instalere netlimiter hos noen uten at de viste det! Det hadde sikkert blitt show Legge det inn på skolen i morgen
Vis hele sitatet...

Det bremser nok farten kun på den maskina som du legger det inn på... Men GL med å legge inn netlimiter på sytti-millioner pcer.
Opprinnelig postet av kjpuck
Så de går ut i felt for å sjekke hastighet? Hvilket selskap er dette? Høres ut som de ikke helt har følgt med på utviklingen de 20 siste årene.

Uansett har sikkert teknikerene deres så god peiling at de finner netlimiter raskt. Vil tru at de har med eget utstyr som de kopler på linjen.
Vis hele sitatet...

Er ikke sikker på hvilket selkap det var. Det var sånn kabelnett/tv leverandør. Tror det var Tiscali. Det var slett ikke 20 år siden heller. Det var i fjor.
Det er noe med de der kabelnettmodemene som leser av en config fil med hastigheten i. Er noen poster om det på forumet.
Så han teknikeren endret noe på den med et program han hadde med.

Telenor sin tekniker fant ikke Netlimiter. Hvorfor skal en som jobber i et selskap som "ikke har fulgt med på utviklingen på 20 år" ha hørt om NL?



Bullfr0g, man kan legge det inn på PCen til klassekompiser på pur faen bare . Vet ikke hviken skole du går på som har så mange PCer, men det funker iallefall som faen på min skole. hihi. En stakkar som ikke kommer inn på noen sider. Hadde klikka jeg.
Sist endret av BakkiZ; 14. mai 2004 kl. 01:42.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Trodde ikke Tiscali leverte kabel-internett eller TV, trodde det var bare Telenor Avidi (nå: Canal Digital Kabel TV) og UPC som gjorde det...
åå lattiz.. Må ha tatt tid før han fra telefor kom da? de er jo ikke akkurat kjent for sin raskhet.
Mangen som har følgt med det siste 20 åra som ikke har hørt om netlimiter. Det jeg tenkte på var at det ikke hadde mulighet for å kople seg på router(eller hva nå enn det har i andre enden) for å sjekke linja for støy og diverse andre ting som kunne ha senket farten.