Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 33695
jeg lurer på hva som skjer rent fysisk i kroppen under en overdose amfetamin, og hva gjør helsepersonell om en pasient kommer med overdose amfetamin.?
Trådstarter
20 1
jeg kan ikke engelsk så jeg skjønner ikke den informasjonene. kan noen oversette?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Kommer an på hva du mener med overdose. Det er sjeldent alvorlige overdoser med amfetamin siden det må store mengder til av stoffet før det blir alvorlig (LD50 ligger vel på nesten 100 mg per kg). Det finnes ingen motgift, men behandles med Diazepam og betablokkere for å roe ned pasienten.
Mildere overdoser kan føre til svimmelhet, høyt blodtrykk, slapphet og hjertebank.
Jeg har tatt "overdose" på speed. Det som skjedde var at jeg fikk en kjip hodepine, og svima av noen ganger, i tillegg til effektene z0p beskrev. I tillegg opplevde jeg skjelving, frysing og en generell uggin følelse i kroppen en god stund. Til slutt fikk jeg i meg en neve valium, noe som hjalp godt.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Kan bli veldig forvirra og loka i hodet, kaldsvette og total paranoia. Hjerterytmen blir ustabil og voldsom. Ser skygger og hører ting som ikke er der.
▼ ... over et år senere ... ▼
Gammel post. Men speedoverdose er ikke behagelig.
Overdoser kan komme av at varene er PRIMA forholdt til det man er vandt med.

Been there done that. Ikke faen om jeg skal borti det igjen... datt helt ut av meg selv og plutselig lå jeg på gulvet. Kom til meg selv nesten før jeg landa... besvimte i 1-2 sekunder.
Hodepinen er ikke direkte behagelig heller, smerten pulsere med hjerteslaga, ihvertfall slik jeg har opplevde det... OG jeg var ikke gira, hadde vondt i hode og følte meg generelt jævlig.
Men har aldri fått paranoia eller angst av speed. Selv om det kjennes ut som hjerte skal smyge seg ut brystvorta, har sett farger i sidesynet en gang jeg hadde noe forbanna drit.. Da var hjerte på tur, slo ujevnt til tider og plutselig kjentes det virkelig ut som det skulle sprette ut av brystet på meg..Men jeg skal innrømme at jeg synes helle den følelsen man kan få av overjustere eller overdose som det så fint heter er meget ubehagelig.

Men amfetamin,makka.. what ever, er noe dritt. Selv om det er morsomt å ta seg en runde på det en sjelden gang. :P
Man må ikke glemme at amfetamin kan gi høyt blodtrykk, og være en indirekte årsak til hjerteinfarkt og hjerneslag. Selvfølgelig må visse kriterier være tilstede (brukeren må til en viss grad være predisponibel).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Amfetaminoverdoser kan føre til høyt BT og kardiovaskulære komplikasjoner, samt hypertermi. I alvorlige tilfeller bør det taes kontakt med legevakt (mener ikke å skremme noen). Der legges man i et slags temperaturbad, og kan motta medikamenter "mot" amfetaminforgiftning. Dette betinger dog at legehjelpen kommer raskt etter inntak. Går det for lang tid, vil det ikke ha noen effekt, og en må ri av stormen aleine (det kan likevel være grunnlag for medisinsk tilsyn, i enkelte tilfeller).

Amfetaminoverdoser er ubehagelige, utmattende og skremmende (spes. for uerfarne), så jeg anbefaler alle å være forsiktig (uten for mye moral her, håper jeg - kun velmente ord!). Faren for blodpropp er også tilstede, som følge av enorm belastning på hjerte-karsystem.

Ta det easy, guys!

Mvh,

S
Det som kan skje med syken er at du flipper helt ut med total noia, samt ser og hører ting som ikke er der.. Skjedde med en kompis.
I tråden til DonVito, "Til dere som vil teste speed", skrev jeg for noen dager siden om den uforglemmelige makkan jeg hadde fått tak i. Fikk meg en ganske kjip overdose egentlig, det gjorde kompisen min og. Jeg fikk en utrolig kjiip hodepinne, var dehydrert, følte meg små kvalm, hadde brekninger, kastet opp 2 ganger, svetta som en gris, ble svimmel og uvel, totalt loka i hode, tåkete syn til tider, og sist men ikke minst så besvimte jeg også.
Besvimte etter å ha reist meg opp, alle vet hvor svimmel man kan bli noen ganger, uten mat og søvn, kanskje litt for mye dop. Jeg bare besvimte å gikk rett i gulvet å slo opp leppa .

Det var jo en jævlig bra rus, hadde form leeenge, men tokk også for mye. Det er heller ikke første amfetamin overdosen jeg har erfart. Neste gang skal jeg være mere sparsom, vite hvor bra kvalitet det er FØR jeg snorter den.

Kompisen min fikk en mild overdose. Jeg spanderte ett par striper på han tidlig på kvelden, og det var det, da hadde han fått smaken på makka. Så han endte opp på en fest hvor han fikk ordnet seg mere av den samme peppern, den kremen som er ute å går. Han har ADHD, så vet ikke hvordan rusen var på han, han hadde miksa med alkohol og piller i tillegg da. Overdosen hans lignet mere på en heroin overdose/abstinenser der han lå i stolen og svetta 2 liter vann i minuttet. Han sov i 20 timer etter makkan, når han våkna var han igjennom våt.

Anbefaler alle å kontrollere bruken, ikke ta alt på engang, få det til å vare!
Tok vel "overdose" selv en gang, kameraten min sa det var meth, men er uenig.
Men uannsett, det første var en helt jevelig hodepine som satt i bakre del av hode.
Var helt jevelig, så etter kansje 30 min måtte jeg løpe på WC hvor middagen min gikk opp.
Etter dette ble jeg faktisk ganske mye bedre, ikke no godform for og si det sånn, men bedre.
Fikk i meg enda en middag og la meg og "slappet" av.

Mens jeg hadde denne hodepinen satt jeg med begge hendene ved pannen, og gned henda der hele tia, skulle sett kameraten min som skulle kjekke om jeg hadde feber :P var glovarm, noe som skyltes den intese gni'ingen ofc.

Dagen etter sto jeg opp og gikk i dusjen, hvor jeg fikk blackout og tryna i badekaret, hvor jeg våknet 30 sek etterpå med kutt og hjernerystelse
Sitat av xtapolapocetl
Jeg har tatt "overdose" på speed. Det som skjedde var at jeg fikk en kjip hodepine, og svima av noen ganger, i tillegg til effektene z0p beskrev. I tillegg opplevde jeg skjelving, frysing og en generell uggin følelse i kroppen en god stund. Til slutt fikk jeg i meg en neve valium, noe som hjalp godt.
Vis hele sitatet...
Akkurat slik var det med min andre overdose, du merket sikkert også kriblinger i kroppen og kvalme. Selvom gnissing av tenner og svettetokter er en del av hele rusen uansett, men har ALDRI vært så sliten i kjeven og kan merke tenna har slitt hele døgne. Når det kommer til å svette, jeg var helt gjennombløt etter å ha ligget i senga 7 timer å stirret på TV med Need for Speed U 2 .


xtapolapocetl: Hva var grunnen til at du overdoserte?
Hvis man flørter for mye med dette stoffet, vil man før eller senere ryke på en smell. Selv har jeg besvimt flere ganger (som oftest når jeg har reist meg opp fra sofa o.l), det samme har hendt flere av kompisene mine. En gang fikk jeg en så heftig dropp at jeg rett og slett sovnet en times tid. Kribling i kroppen og sinnssyke svettetokter er heller ikke uvanlig.

...Men jeg tror en del folk forveksler nedturen med overdosering. Slik som jeg ser det, er nedtur noe man bare må regne med. Den som er med på leken...
Det er nok alle de paranoide tankene som følger med en nedtur som får folk til å tro de har overdosert (i mange tilfeller).

Men tegn på at man har fått i seg for mye, er vel f.eks når man svimer av, har smerter i hjerteregionen etc. Be careful folkens!

Må legge til at på en annen side kan man vel forsåvidt kalle alle uønskede effekter en slags overdose. Hvis man f.eks får heftig hjertebank og svettings etter to striper, bør man vente en stund med den tredje, da kroppen allerede har fått litt i overkant å jobbe med allerede.
Sist endret av TrubaDurex; 9. juli 2008 kl. 23:09.
Veldig enig det du skriver her TrubaDurex, du har forstått det for å si det sånn. Neste gang skal jeg spare en stripe, som jeg ikke skal røre før verste nedturen kommer. Da føler du deg litt bedre, og du får mindre nedtur, da en stripe ikke vil gi noen særlig opptur men heller en mild friskemelding. Ellers har jeg alltid tjall tilgjenglig, det hjelper både på oppturen og nedturen. Anbefaler uerfarne brukere om å vise respekt når det kommer til amfetamin alene og med cannabis.
21. March 2007, 01:41 #6
Bothrops
Kan bli veldig forvirra og loka i hodet, kaldsvette og total paranoia. Hjerterytmen blir ustabil og voldsom. Ser skygger og hører ting som ikke er der.



Stemmer det? Opplevde det selv en gang, men trodde ikke det var noen overdose =p Så masse rare skygger og trodde jeg hørte lyder, men trodde dette kom av at det var alt for mange dager uten søvn?

Tar helt avstand fra amfetamin nå og har heller ikke prøvd mange gangene etter de nettene der.
Sist endret av Inspecta_Deck; 11. juli 2008 kl. 15:29.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fikk en i går..

Hadde nettopp satt en grei smell i natt til i går. Funket fint og stemningen var god

Men litt ut på morgenkvisten fikk en kopmis tak i en møøe bedre speed! Var begynt å dabbe litt av så tenkte en justering ikke hadde vært så dumt. Det som var dumt derimot, var størrelsen på justeringen..
Kan tenke meg at dungen som endte nedi korken, var på omlag ett gram +/-
Moste det rett i armen og folelsen var STORmat Gikk inn på stuen og satt meg i sofaen og det neste jeg husker er at jeg våkner, med dobbelt så mange folk, rundt en time seinere, kan være mer eller mindre, med tanke på at de som var der hadde fått i seg ketamin og diverse andre "medikamenter"

Men uansett; bortsett fra en ørliten hodepine og forvirring over at det plutselig var så my folk der og at jeg kunne "gå på kvil" på pepper, var jeg helt fin i kropp og sjel

Men så kjøpte jeg tre rosa mitsubitchi 2cb piller, som funket dårligere en EN super dårlig knips.. Da var det rett på dett..

Men erfaring lært: Skal man sove på spædden, og ikke har nøtter eller en strek magnus (minus), sitter man seg bare en mata dose god spædd 8-)
Hei alle.. Jeg var en stund ute på den velkjente sykkelen.. Jeg drev med mye dop. Hadde ikke rot noe sted(grunnet familie problemer) og slo rot med en kompis.. Han røyket seg daglig stein og dro speed linjer omtrent hver dag også.. Jeg fant ut at jeg skulle teste det selv også. Det var en kompis av han kompisen som hadde noe han kalte medisinsk speed.. Det var det reneste av det reneste. Han hadde med seg 150kg til oslo og fikk solgt alt sammen på en uke. Da dette var borte hadde de slitt med å finne noe like bra. Og det beste de fant begynte jeg å spy av.. Det luktet og smakte dritt.. På det verste spydde og dreit jeg på samme tid.. Trodde kanskje at det ikke gikk, men det rant ut alle veierr.. Så det jeg lurer litt på er hva slag tilsetningsstoffer som evnt kan ha vært brukt her? Da jeg dro den reneste speeden var jeg våken i 3 døgn glatt og sovnet deretter lett.. Mens den andre fikk jeg i vrangstrupen..

Answers anyone?
Kjøpte meg 2g.

Første gang jeg prøvde..

Tok hele greia på 1 time.

Trodde det var som alkohol, jo mer du tar jo mer kjenner du..
Stemmer ikke..
Kaldsvette, heftig hjertebank - og ekstrem våkenhet...

Sitat av BlazinBeatmaker Vis innlegg
Mens den andre fikk jeg i vrangstrupen..

Answers anyone?
Vis hele sitatet...
Fikk noe en gang som kom inn skjult i oljemaling.

Smakte/ lukta oljemaling, og det lukta oljemaling av meg i en uke etterpå..
Sist endret av Ovesen; 9. februar 2009 kl. 08:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tok for mye meth og kastet opp i 24 timer og hørte lyder jeg ikke visste var der. Ved en annen anledning har jeg besvimt når jeg står/går oppreist og våknet til live i kramper på gulvet.. Ellers har jeg opplevd det andre nevner, feber og hjertebank osv. Har sett folk som har tatt seg en joint ved milde overdoser som førte til psykose og paranoia..
BlazinBeatmaker, amfetamin består kun av tilsetningsstoffer, det er sånn de lager dritten. Men doseringa av de forskjellige stoffene er random etter hvor skilla kjemikern bak er.
Ingen ting som heter ren speed, speed er skittent i seg selv.
Spar heller til cola og spar dere for en smell.
▼ ... over en uke senere ... ▼
15kg* Ikke 150 =)
Sitat av sabeehs Vis innlegg
BlazinBeatmaker, amfetamin består kun av tilsetningsstoffer, det er sånn de lager dritten. Men doseringa av de forskjellige stoffene er random etter hvor skilla kjemikern bak er.
Ingen ting som heter ren speed, speed er skittent i seg selv.
Spar heller til cola og spar dere for en smell.
Vis hele sitatet...
Uavhengig av dine personlige meninger og erfaringer så finnes det selvfølgelig noe som heter ren speed.

Amfetamin består av amfetaminmolekyler, ikke av "tilsetningsstoffer". Når syntesen er ferdig og resultatet eventuelt er renset og rekrystallisert så er det ikke mer løsemidler og reaktanter igjen i produktet. Da er det er kun ett stoff og én molekylstruktur igjen, altså ren amfetamin.
Jeg fikk hjertebank å var sikker på at jeg skulle dø første gang jeg prøvde det(Skulle egentlig være cola, men tviler), hadde da vært oppe i to døgn og drukket masse alkohol på toppen av det hele. Ikke en morsom opplevelse kan man trygt si.
Sist endret av Omaha; 19. februar 2009 kl. 19:14. Grunn: Skriveleif
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Amfetamin består av amfetaminmolekyler, ikke av "tilsetningsstoffer". Når syntesen er ferdig og resultatet eventuelt er renset og rekrystallisert så er det ikke mer løsemidler og reaktanter igjen i produktet. Da er det er kun ett stoff og én molekylstruktur igjen, altså ren amfetamin.
Vis hele sitatet...
Et molekyl og et stoff er to helt forskjellige ting, det er det samme som å sammenligne en stender og et hus.
tilsetningstoffer, altså matrielle som bygger opp molekylstrukturen.

Kan du svare på hvordan i all verden man greier å rense ut disse løsmiddlene?
amfetamin du for på gata kan ikke sammenlignes med den som blir laget til helevesende, men det blir en annen sak.
Sitat av sabeehs Vis innlegg
Et molekyl og et stoff er to helt forskjellige ting, det er det samme som å sammenligne en stender og et hus.
tilsetningstoffer, altså matrielle som bygger opp molekylstrukturen.
Vis hele sitatet...
Eh, nei. Et stoff som amfetamin består av én type molekyler. Hvis ikke hadde det ikke vært ett stoff, men flere. Det sier jo seg selv. Disse molekylene består selvsagt igjen av mindre komponenter, men amfetaminet er fortsatt rent, det er ikke en uren miks av forskjellige "tilsetningsstoffer" som du kaller det.

Det er ikke slik at reaktantene i en syntese bare blander seg og til sammen utgjør et stoff. De reagerer med hverandre og danner nye bindinger. Ut av disse reaksjonene kommer så nye stoffer, i dette tilfellet blant annet amfetaminmolekyler. Eventuelle urenheter kan enkelt renses vekk.
Sitat av sabeehs Vis innlegg
Kan du svare på hvordan i all verden man greier å rense ut disse løsmiddlene?
amfetamin du for på gata kan ikke sammenlignes med den som blir laget til helevesende, men det blir en annen sak.
Vis hele sitatet...
Løsemidlene damper man bare ut. De trenger man ikke rense vekk en gang, de forsvinner helt av seg selv hvis man legger produktet til tørk. Andre urenheter kan man vaske ut ved hjelp av forskjellige løsemidler, varme, filtere osv.

At amfetamin stort sett er utblanda er som du sier en helt annen sak.
Så selv at det blei feil det med stoff, jeg tenkte på substans.

Det er vell ingen her som har testet ren amfetamin, det for man jo ikke taki på gata.
Er sikkert knall det, men det er ikke til å stikke under en stol at det man for på gata er lavkvalites hjernesurr amf for de eksta ivrrige. Nedturen kan jo bli så bad atte hjelp.

Melt har du noen gang lagt amfetamin? siden du kan så mye om det.
En kjemisk substans kan godt være et molekyl.

Jeg testet tilnærmet helt ren amfetamin den tiden jeg fortsatt eksperimenterte med den slags stoffer. Det er ikke no hokus pokus å rense og rekrystallisere skitten amfetamin hjemme på kjøkkenbenken med ganske tilfredsstillende resultater hvis man har det rette utstyret.

Hehe nei, jeg har aldri syntetisert amfetamin =)
Sist endret av mentalmelt; 19. februar 2009 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
En kjemisk substans kan godt være et molekyl.
Vis hele sitatet...
Nope.
"En kjemisk substans er enhver materiell substans brukt i eller brakt tilveie gjennom en kjemisk prosess. Det kan være et grunnstoff, en forbindelse eller en blanding av dette"

Hvis ikke dette stemmer, nevn en substans som bare innholder et molekyl.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Jeg testet tilnærmet helt ren amfetamin den tiden jeg fortsatt eksperimenterte med den slags stoffer. Det er ikke no hokus pokus å rense og rekrystallisere skitten amfetamin hjemme på kjøkkenbenken med ganske tilfredsstillende resultater hvis man har det rett utstyret.
Vis hele sitatet...
haha, jeg hadde tenk å skrive noe av det samme på forje post; å lage amfetamin ikke er noe hokus pokus hvis du har oppskriften.

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hehe nei, jeg har aldri syntetisert amfetamin =)
Vis hele sitatet...
Sitat av sabeehs Vis innlegg
Nope.
"En kjemisk substans er enhver materiell substans brukt i eller brakt tilveie gjennom en kjemisk prosess. Det kan være et grunnstoff, en forbindelse eller en blanding av dette"

Hvis ikke dette stemmer, nevn en substans som bare innholder et molekyl.
Vis hele sitatet...
Et molekyl er jo en forbindelse. Det går jo klart inn under beskrivelsen enhver materiell substans brukt i eller brakt tilveie gjennom en kjemisk prosess.

Orker ikke ramse opp alle verdens molekyler for deg her og nå. Pick one yourself =)
Sist endret av mentalmelt; 19. februar 2009 kl. 20:54.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Et molekyl er jo en forbindelse. Det går jo klart inn under beskrivelsen enhver materiell substans brukt i eller brakt tilveie gjennom en kjemisk prosess.
Vis hele sitatet...
Det sier jo ingen ting om at en substans kan innholde kun et molekyl.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Orker ikke ramse opp alle verdens molekyler for deg her og nå. Pick one yourself =)
Vis hele sitatet...
Ikke molekyl, substans.
Nevn et, evt. du hakke snøring
Mulig vi snakker litt forbi hverandre her, men hvis du absolutt vil ha et eksempel på et molekyl som er en substans så kan du jo sjekke ut H2O, eller vann som det heter på godt norsk.
Godt mulig det ja

Men et grunnstoff og en substans er vell ikke det samme
Nei, et grunnstoff er et stoff som kun består av én type atomer. F.eks. gull og jern. H2O er et molekyl, to hydrogenatomer bundet til ett oksygenatom.
Det er ikke synonymt med hverandre, men et grunnstoff er også en substans.

Men jeg tror vi runder av her nå og overlater resten av tråden til topic =)
Oki, takk for tips.
Men vet du hva en substans er da? Følte jeg brukte ordet riktig.
Er ikke hasj f.eks en substans?
Siste diskusjonen gikk ut på at en substans kan innholde kun et molekyl.

Kan ikke runde av her vill ha et klart svar på hva en substans er uten professor skrivning
En substans kan vel være hva som helst bare det er homogent;
Et grunnstoff (gull, jern, etc.), et molekyl/stoff (amfetamin, MDMA, kokain), eller en blanding som ecstasy (uren), stål (karbon & jern) etc.

bare du bruker den rette benevningen
Sist endret av Gloss; 19. februar 2009 kl. 21:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette vet vi jo nå gloss :P
substans!
Hasj er ikke én kjemisk substans, hasj en en blanding av masse forskjellige substanser som til sammen utgjør en masse.

Du kan lese om definisjonen av kjemiske substanser her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chemical#Definition

End of discussion.
Substans er et rart ord siden det har så ufattlige mange definisjoner,
her er noen:

substans -en, -er
(mest filos.) det uforanderlige som antas å ligge bak fenomenenes ytre egenskaper og forandringer; indre vesen; kjerne.
stoff; materie: en kjemisk substans / en vemmelig, seig substans

back to topic
Sist endret av sabeehs; 19. februar 2009 kl. 22:40.
Overdose amfetamin kan gi en akutt hodepine med endring av bevissthetsgrad og i verste fall hjerneblødning. I de alvorligste forgiftningene kan brukeren gå fra fasen med stimulering til det motsatte i form av koma, høyt blodtrykk(hypotensjon) og respirasjonsdepresjon (hypoventilasjon).

"Overdosering" over tid kan gi nevropsykiatriske følger som hallusinasjoner, psykose, delirium og krampe.
Er det permanent skade med hjerneblødning? Hva er følgende med hjerneblødning?

Hvilke medisiner , ting kan gjøres ved overdose?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av knott Vis innlegg
Er det permanent skade med hjerneblødning? Hva er følgende med hjerneblødning?

Hvilke medisiner , ting kan gjøres ved overdose?
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Brain_h...rrhagic_stroke

Knock yourself out.
Haha, er dette dere beskriver her en overdose? Jeg har hatt samme greiene mange ganger, men tenkt det bare er angsten som blir for sterk å slår meg ut som den ofte gjør uten amfetaminen også. Jaja, da er det vel på tide å roe forbruket litt da. Er ikke ofte, men de helgene jeg tar det blir det rimelig store mengder.
Når du kan le av en overdose amfetamin er jeg usikker på om du har opplevd en ordentlig overdose eller bare er latent disponert for alvorlige sinnstilstander. Jeg pleier å dele overdosene i to grupper, overjustering og overdose. Overjustering er når jeg har justert litt mer enn det jeg skulle ha gjort og ganske nær en overdose.

På overjustering kan jeg klare å le av tilfellet, for det er faktisk ganske ofte slike tilfeller oppstår. På overdose, som regel ved et enkeltinntak, er tilfellet så alvorlig at jeg oppfatter ikke det morsomme ved situasjonen og har mest lyst til å oppsøke lege.

Hvis du kan forveksle angst med en overdose er jeg ganske sikker på at du ikke har opplevd overdose. "Overdose" over tid gir symptomer som differerer seg betraktelig fra standard angst, og opplever du det er jeg sikker på du merker forskjellen.

Ellers kan det rett og slett bare ha vært effekten av amfetamin som har gått deg til hodet, og det kvalifiserer ikke til betegnelsen overdose. Det betyr ikke dermed sagt at du ikke skal roe ned forbruket en smule hvis du føler for det, men heller ta det som et hint på at du mest sannsynlig ikke har tatt en overdose ennå. Du klarer fort å skille forskjell mellom angst og de fysiske kjennetegn ved en overdose vil jeg tro.
Sitat av knott Vis innlegg
Er det permanent skade med hjerneblødning? Hva er følgende med hjerneblødning?

Hvilke medisiner , ting kan gjøres ved overdose?
Vis hele sitatet...
Nå finnes det som kjent ingen antidot til en rekke rusmidler/legemidler, deriblant amfetamin. Og da er det symptomlindring som gjelder ved en overdose. Benzodiazepiner(spesielt midazolam) intravenøst blir ofte gitt for hypertensjon, takykardi og for å dempe eventuelle kramper og anfall som ofte oppstår ved en overdose. Enkelte blodtrykksmedisiner som β-blokkere blir også brukt. Aktivt kull er jo og et alternativ om amfetaminet er inntatt oralt eller nasalt.
Panikkangsten min opplever jeg som ganske forskjellig fra gang til gang etter hvordan sinnstilstanden er. Men det vil fungere bra med en god dose Sobril ved en overdose da? Er jo benzodiasepiner det også
Sobril vil helt klart ha sin effekt ved en overdose, men et noe mer potent benzodiazepin vil være å foretrekke.
▼ ... over en måned senere ... ▼
jeg blødde neseblod, svimmel og hadde ikke mer krefter etter en periode på nesten 4 uker konstant.. men dette var også pga lite søvn, mat og i det hele tatt sunn fornuft. har ikke gym etter en lang periode på makka liksom..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av piasau Vis innlegg
jeg lurer på hva som skjer rent fysisk i kroppen under en overdose amfetamin, og hva gjør helsepersonell om en pasient kommer med overdose amfetamin.?
Vis hele sitatet...
Mine erfaringer med litt i overkant rause doseringer er at det oppleves ganske forskjellig avhengig av hviken type amfetamin man intar. I den senere tid har jeg ofte endt opp med en blanding av uklart og difust tunnellsyn og en intens hoyfrekvent pipe tone som avtar gradvis etter noen timer. Og selvsagt kommer det en hodepine av den absolutte elite-klasse. digg