Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4842
Heisann. Har vurdert dette prosjektet en stund og bestemte meg idag for å begynne. På denne bloggen vil mitt liv fortelles hvordan oppleves i detaljer. Følelser, generelle tanker, humør, dopsug osv osv. svarer også på spørsmål om tilnærmet alt med mindre det går utover noens anonymitet, eller en fremgangsmåte for å ruse seg. Forelder, ungdom, skoleoppgave - jeg vil svare mitt beste ommin opplevelse og erfaring av diverse innen rus.

Jeg vil til å begynne med være anonym av hensyn til mennesker rundt meg, arbeidsgiver osv.

Håper noen tenker at dette er noe de vil følge med på ;-D Kom gjerne med innspill, og bruk gjerne denne tråden her om du har tenkt å kommentere prosjektet inne på freakforum så har vi alt samlet :-) ha en god helg!

Nåværende url:
Miniblogg.no/ungnarkoman
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På denne bloggen vil mitt liv fortelles hvordan oppleves i detaljer. Følelser, generelle tanker, humør
Vis hele sitatet...
Det hørtes spennende ut! Du har ingenting å tape =)
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det hørtes spennende ut! Du har ingenting å tape =)
Vis hele sitatet...
Jeg er absolutt veldig spent selv, og håper at jeg kan klare å gi mennesker et klarere bilde av hva det faktisk består av. Skadeforebygging og generell informasjon innen temaet er mangelvare i dagens samfunn, så jeg tror og håper det vil bli godt mottatt :-)

Meeeen... lurer på om jeg skal lage mitt eget domene å ha en egen side? Tanker rundt det?
Klimafiendtlig troll
Sitat av UngNarkoman Vis innlegg
Jeg er absolutt veldig spent selv, og håper at jeg kan klare å gi mennesker et klarere bilde av hva det faktisk består av. Skadeforebygging og generell informasjon innen temaet er mangelvare i dagens samfunn, så jeg tror og håper det vil bli godt mottatt :-)

Meeeen... lurer på om jeg skal lage mitt eget domene å ha en egen side? Tanker rundt det?
Vis hele sitatet...
Hvis du i utgangspunktet ønsker å være anonym, ville jeg droppet domene. Du kan selvsagt anskaffe domene med kryptovaluta, men fikser du å administrere en (f.eks) WordPress-installasjon selv?

Med det sagt tror jeg du trekker flere lesere med domenet ungnarkoman.no (eller liknende), enn miniblogg-linken du postet.

Kan jo forsåvidt kjøpe domenet anonymt, og gjøre en redirect til minibloggen din.
Sist endret av Taert; 17. oktober 2020 kl. 23:05.
Sitat av Taert Vis innlegg
Hvis du i utgangspunktet ønsker å være anonym, ville jeg droppet domene. Du kan selvsagt anskaffe domene med kryptovaluta, men fikser du å administrere en (f.eks) WordPress-installasjon selv?

Med det sagt tror jeg du trekker flere lesere med domenet ungnarkoman.no (eller liknende), enn miniblogg-linken du postet.

Kan jo forsåvidt kjøpe domenet anonymt, og gjøre en redirect til minibloggen din.
Vis hele sitatet...
Har tidligere vært i kontakt med en person som skulle fikse dette domenet for meg men ikke hørt noe. Har generell kunnskap om det, så skal gå fint. Har en hosting server jeg får lov å disponere også som jeg tror er bra nok. Men, om noen vil kjøpe det domenet (ungnarkoman.no) betaler jeg tilbake det dobbelte i bitcoin. Har faktisk 3-400 kr i cryptowallet.
Anonym bruker
"Fortrolig Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fulgt noen sånne blogger og syns det ble for destruktivt å følge med på. Gikk mye i det samme også generelt kjedelig hverdag og stuk.Flere av de mest kjente rusmisbrukerbloggene endte med overdose og død desverre..

Ikke få et nærere forhold til rusmisbruket ditt pga seerklikk og likes. Prøv heller å kom deg ut av det!
Klimafiendtlig troll
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har fulgt noen sånne blogger og syns det ble for destruktivt å følge med på. Gikk mye i det samme også generelt kjedelig hverdag og stuk.Flere av de mest kjente rusmisbrukerbloggene endte med overdose og død desverre..

Ikke få et nærere forhold til rusmisbruket ditt pga seerklikk og likes. Prøv heller å kom deg ut av det!
Vis hele sitatet...
Gode poenger.

@TS: Du har nok mer å tjene både personlig og økonomisk på en blogg om å kutte ut livet som ung narkoman. Hvis du lar leserne dine "fyre deg opp" så kan det fort gå rett i dass for deg. Det er nok av triste skjebner.

Det er også langt vanskeligere å slutte enn å ruse seg, noe som ikke burde være et mål i seg selv. Litt mer personlig kamp og hindre, folk liker vel sånt?

Forøvrig blir det vanskelig å ikke bli gjenkjent av folk som kjenner deg. Tekstene dine avslører alltid mer enn du tror.
Sist endret av Taert; 17. oktober 2020 kl. 23:33.
Ser problemstillingene, og er delvis enig. Merk at jeg ikke bruker heroin, eller noe slags opioid i det hele tatt. Men jeg er storforbruker av alle slags amfetaminer, benzo og hasj. Målet er jo naturligvis at ting skal ordne seg litt bedre for meg, og at jeg skal ha med «publikum» underveis :-)
Anonym bruker
"Fortrolig Krake"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av UngNarkoman Vis innlegg
Ser problemstillingene, og er delvis enig. Merk at jeg ikke bruker heroin, eller noe slags opioid i det hele tatt. Men jeg er storforbruker av alle slags amfetaminer, benzo og hasj. Målet er jo naturligvis at ting skal ordne seg litt bedre for meg, og at jeg skal ha med «publikum» underveis :-)
Vis hele sitatet...
Stoff er urelevant i forhold til den forrige kommentaren min. Norges kanskje første kjente rusmisbrukblogger døde av amfetamin og benzo med leserne som fulgte opp og nedturer, men et stadig mer på kanten liv og utsvevende som desverre var det eneste spennende som gjorde bloggen interessant å følge med på for de som gjorde det.
Anonym bruker
"Tolerant Grønngylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Savner mer krim. Foregår så mye krim i det å være rusmisbruker.

Savner også mer følelser.
Jeg ser att snap har mange unge villstyringer som har tusenvis av følgere. Jo mere de utagerer og ruser seg, jo mere følgere får dem.

Kanskje du kunne blogget på en anonym måte der??
Sitat av Alf Vis innlegg
Jeg ser att snap har mange unge villstyringer som har tusenvis av følgere. Jo mere de utagerer og ruser seg, jo mere følgere får dem.

Kanskje du kunne blogget på en anonym måte der??
Vis hele sitatet...
Det tror jeg også er det beste om målet er å nå frem til flest mulig, spesielt unge. Det er som nevnt over ikke så veldig spennende å lese om livet til en narkoman. Hva skal vi her inne få ut av det som vi ikke allerede har opplevd selv eller vært med på før?
kanskje du først bør sette deg ned å tenke over hvorfor du ser på deg selv som narkoman?

Er du så avhening at du ikke greier å stoppe?
Ser du på det hele som et problem? i såfall så er det litt teit å lage en blogg for å få sympati..
Får du noe ut av å ruse deg? blir du mer effektiv? løser du problemer på en bedre måte ? blir du mer kreativ ? tenker du på en annen måte? etc ..

Først finn ut hvorfor du gjør det.. og så ser du på hvor mye som er positivt og hvor mye som er negativt og så kan du bestemme deg om du skal forsette med planene dine eller skrinlegge alt ..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stoff er urelevant i forhold til den forrige kommentaren min. Norges kanskje første kjente rusmisbrukblogger døde av amfetamin og benzo med leserne som fulgte opp og nedturer, men et stadig mer på kanten liv og utsvevende som desverre var det eneste spennende som gjorde bloggen interessant å følge med på for de som gjorde det.
Vis hele sitatet...
Link til blogen?
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Link til blogen?
Vis hele sitatet...
Miniblogg.no/ungnarkoman
Personlig så vipper jeg mellom bruk og misbruk når det kommer til amf. Et spørsmål jeg nesten daglig stiller meg selv uten noe svar er "hvorfor". I mitt tilfelle så har jeg hatt en stabil og trygg oppvekst med støttende foreldre og venner, så hvorfor i faen driver jeg å ruser meg på harde greier da? Hva er det jeg prøver å eventuelt rømme fra? Ønsker at du kan skrive litt rundt dette, om du rømmer fra noe og hvorfor.
Sitat av XxErrorxX Vis innlegg
kanskje du først bør sette deg ned å tenke over hvorfor du ser på deg selv som narkoman?

Er du så avhening at du ikke greier å stoppe?
Ser du på det hele som et problem? i såfall så er det litt teit å lage en blogg for å få sympati..
Får du noe ut av å ruse deg? blir du mer effektiv? løser du problemer på en bedre måte ? blir du mer kreativ ? tenker du på en annen måte? etc ..

Først finn ut hvorfor du gjør det.. og så ser du på hvor mye som er positivt og hvor mye som er negativt og så kan du bestemme deg om du skal forsette med planene dine eller skrinlegge alt ..
Vis hele sitatet...
Viss du bare hadde lest litt lenger opp... Tror vel ikke at det finns særlig mange personer som ønsker å ha et problem med disse substansene. Såklart er målet å gi seg.

Sympati biten som du nevner har jeg faktisk ikke reflektert over, da intensjonen egentlig var å vise fremmede som ikke har noe relasjon til lignende hvordan en sånn situasjon er.

Sitat av NIDAROLS Vis innlegg
Personlig så vipper jeg mellom bruk og misbruk når det kommer til amf. Et spørsmål jeg nesten daglig stiller meg selv uten noe svar er "hvorfor". I mitt tilfelle så har jeg hatt en stabil og trygg oppvekst med støttende foreldre og venner, så hvorfor i faen driver jeg å ruser meg på harde greier da? Hva er det jeg prøver å eventuelt rømme fra? Ønsker at du kan skrive litt rundt dette, om du rømmer fra noe og hvorfor.
Vis hele sitatet...
Interessant forslag, og kjenner meg igjen i en del av det du nevner. Skal prøve å få dekket litt om situasjonen ganske snart, men nå er det sovetid

Er også på vei opp en nettside som nesten er ferdig, med en diskusjons del integrert så muligheten for å spørre og kanskje skrive noe fornuftig er mulig for andre også. Selvfølgelig bare rusrelaterte saker.
Sist endret av UngNarkoman; 18. oktober 2020 kl. 05:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spennende Jeg følger gjerne med! Sliter selv med rus og synes det er interessant å lese om andres erfaringer. Er du i aktiv rus eller i tilfriskning? Jeg tror uansett det blir spennende å følge med.

Er du i tilfriskning hadde jeg nok tenkt meg godt om.. da er det veldig lite som skal til før du vippes av pinnen og det vil komme negative kommentarer som treffer et punkt du ikke er forberedt på.


Edit; Ser nå at jeg har vært for rask her og at du er i aktiv rus. Vær uansett forsiktig.. du vil ikke glorifisere rusbruk. Det er lett å gå i den fella
Sist endret av Dopegurl; 18. oktober 2020 kl. 06:40.
Leste gjennom bloggen nå, kommer til å følge med litt framover da jeg selv har vært i samme situasjon som deg. Har heldigvis etter mye om og men, klart å kommet meg igjennom det.

Ellers tenker jeg det kansje kunne vært lurt å utdype litt mer en det du har gjort i "del2". Om målgruppa er personer som ikke har noe som helst forhold til rus, tror jeg ikke de vet om "skyggemenne" som kan oppstå på noen døgn våken eller hvorfor armen skulle skrike etter sko

Som andre sier, la ikke dette bli til noe som rettferdiggjør det du holder på med. Håper dette kan bli i en glad historie som ender med at du kommer deg ut av dette, selv om jeg må si det ikke virker som det er noe du har motivasjon for per dags dato. No offence, du får eventuelt motbevise meg
Jeg tror jeg skal prøve å skrive litt der inne nå da søvn igår ble byttet bort med fest og metamfetamin, etterfulgt av «uekte gjester». Har altså en helt middels speed psykose gående for ca 1000 Gang.

Denne er av den kraftigere typen med sterke hallusinasjoner, lys og lyder. Skal oppdatere dere live på

Ungnarkoman.net under forumdelen

Www.Ungnarkoman.net/forums/start

beklager for ikke fungerende link
Vis hele sitatet...
https://www.ungnarkoman.net/forums/s...elser-med-rus/ Skal være i orden ;-)

Trenger forslag på hvilke emner som burde være tilgjengelig for folk, ting som er ønsket drøftet osvosv. TAkk for enorm pågang så lenge
Sist endret av UngNarkoman; 18. oktober 2020 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde vært fint med en litt større intro om det selv på bloggen. Blir veldig diffust og uinteressant når du ikke gir det meg noe annet enn «nå har jeg vært på kjøret en helg» og «jeg er narkoman i 20-årene og funker greit i hverdagen».

Du sier det gikk fra vanlig bruk til over 10 spørøyter på en helg; hvordan? Hva skjedde? Over hvor lang tid?
hvorfor ikke bare drite i narkotika start heller å røyk masse hasj som er ufarlig så redder du ditt liv og du har vært gjennom å være narkoman og kommet deg gjenom det
Sitat av hasj Vis innlegg
hvorfor ikke bare drite i narkotika start heller å røyk masse hasj som er ufarlig så redder du ditt liv og du har vært gjennom å være narkoman og kommet deg gjenom det
Vis hele sitatet...
Gammel er du? Hasjen er begynnelsen på heroin (Neida) når man skal skaffe hasj oppsøker man et miljø hvor man får venner å dealere som presser på deg andre stoffer, og hasj er ikke ufarlig kjenner folk som ikke tåler røyken. Har en kompis som begynner å snakke om helt syke ting på røyken som f.eks (Jeg skal skli ned det fjellet der) eller ting som man hører i serien mr robot. Man kan jo utvikle psykose av hasj. Hørt om haloween natten han som drepte beste vennen sin i en hasj rus?
Sist endret av vet_ikke_jeg; 19. oktober 2020 kl. 02:17.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Gammel er du? Hasjen er begynnelsen på heroin (Neida) når man skal skaffe hasj oppsøker man et miljø hvor man får venner å dealere som presser på deg andre stoffer, og hasj er ikke ufarlig kjenner folk som ikke tåler røyken. Har en kompis som begynner å snakke om helt syke ting på røyken som f.eks (Jeg skal skli ned det fjellet der) eller ting som man hører i serien mr robot. Man kan jo utvikle psykose av hasj. Hørt om haloween natten han som drepte beste vennen sin i en hasj rus?
Vis hele sitatet...
Du får ikke venner og dealere som presser på deg heroin når du handler hasj. Hva faen slags kommentar er det? Om du oppsøker miljø hvor det blir solgt sånne stoffer så er det du som aktiv søker etter det. Ingen hasj dealer prøver å selge deg heroin. Og nei, hasj er ikke begynnelsen på heroin. Jævla mye piss du skriver...

At det ble funnet THC i blodet betyr ikke at han drepte i hasjrus. Han drepte i alkoholrus, du bør lese deg bedre opp når du deler informasjon.

Prøver ikke å ufarliggjøre hasj, selvsagt er det mulig å bli syk eller få psykose av hasj akkurat som alt annet. Er ikke den mentale helse på plass bør du holde deg unna. Ellers er det bare å
Anonym bruker
"Arbeidende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Gammel er du? Hasjen er begynnelsen på heroin (Neida) når man skal skaffe hasj oppsøker man et miljø hvor man får venner å dealere som presser på deg andre stoffer, og hasj er ikke ufarlig kjenner folk som ikke tåler røyken. Har en kompis som begynner å snakke om helt syke ting på røyken som f.eks (Jeg skal skli ned det fjellet der) eller ting som man hører i serien mr robot. Man kan jo utvikle psykose av hasj. Hørt om haloween natten han som drepte beste vennen sin i en hasj rus?
Vis hele sitatet...
Å si at man har lyst til å skli ned ett fjell, sitte på en sky, klatre opp i ett tre eller whatever er ikke ett tegn på psykose eller at man ikke tåler røyken... Det blir som å si at man har psykose fordi man sier ting som "Jeg vil ha en dobbel bigmac" eller "nå hadde det vært deilig med litt frisk luft"..

Å snakke om syke ting trenger heller ikke nødvendigvis å ha noe med røyken å gjøre, uansett så er man 2 for en samtale, så tviler da på at personen sitter å sier helt random syke ting til seg selv uten svar for å så fortsette å si syke ting, liker du ikke samtaleemne så er det faktisk ikke verre enn å snakke om noe annet/bytte emne heller

Nei, har ikke hørt om han som drepte kompisen sin i hasjrus på Halloween, det har ikke google heller so please enlighten us.
Mange stoner myter og andre rusrelaterte myter der ute folk tror blindt på...

Alle har jo en kompis som har en kompis som har en venn som tok så mye LSD (eller noe annet) at han trodde at han var en appelsin/banan og måtte sitte på lukka avdeling fordi han var redd for å bli skrelt.
Sitat av hasj Vis innlegg
om noen dreper en på hasj er det ikke pga hasj, hasj ville mest sannsynlig fått deg til å tilbaketrekke drapet
Vis hele sitatet...
Bro bare les om saken, det var en rusutløst psykose
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Steinere vs peprere, episode 207
Anonym bruker
"Arbeidende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Door145 Vis innlegg
Bro bare les om saken, det var en rusutløst psykose
Vis hele sitatet...
Link gjerne til saken istedenfor å si bare les saken, gidder ikke lete igjennom 6,720,000 resultater hvor de aller fleste handler om advarsler for laca godteri eller masseskytinger hvor det egentlig ikke er nevnt cannabis engang....

Hasjen drepte ingen, hasjen fikk heller ingen til å drepe noen.
Det eneste hasjen gjorde var å bli mekket opp og røyket/spist.
Den rusutløste psykosen fikk derimot noen til å drepe. (uten at jeg aner hvilken sak det er snakk om eller om det i det hele tatt er sant)

Men hva med resten av omstendighetene rundt det hele?
Blir litt for enkelt å legge skylda på ett rusmiddel da det fort kan være veldig mange andre ting rundt det hele som fikk det til å ende som det endte synes du ikke?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Link gjerne til saken istedenfor å si bare les saken, gidder ikke lete igjennom 6,720,000 resultater hvor de aller fleste handler om advarsler for laca godteri eller masseskytinger hvor det egentlig ikke er nevnt cannabis engang....

Hasjen drepte ingen, hasjen fikk heller ingen til å drepe noen.
Det eneste hasjen gjorde var å bli mekket opp og røyket/spist.
Den rusutløste psykosen fikk derimot noen til å drepe. (uten at jeg aner hvilken sak det er snakk om eller om det i det hele tatt er sant)

Men hva med resten av omstendighetene rundt det hele?
Blir litt for enkelt å legge skylda på ett rusmiddel da det fort kan være veldig mange andre ting rundt det hele som fikk det til å ende som det endte synes du ikke?
Vis hele sitatet...
Å tro at Cannabis er totalt ufarlig er naivt. Det er kansje det rusmiddlet med minst skadeomfang men det betyr ikke at set er ufarlig. Nå har ikke jeg innsikt eller kjenner til den aktuelle saken.

Så om noen dreper noen i speed psykose er det ikke speedens skyld, det er psykosen som ble utløst av stoffet som er grunnen?
Det at Cannabis kan utløse psykoser er vel godt kjent, har sett det ved et par sjeldne anledninger selv. Sier ikke at det var tilfellet, men noen er mer utsatte for psykose en andre å hos de kan faktisk Cannabis få de til å bikke over.

Jeg er på ingen måte imot Cannabis som rusmiddel på noen som helst måte, men reagerer på glorifiseringen som enkelte har på det. Det har positive og negative sider som alle andre midler.
Nå er det mulig jeg missa et par poenger, og er helt off topic, men jeg klarte ikke å dy meg.
Sist endret av Passiv; 19. oktober 2020 kl. 10:10.
Sitat av zafzafi Vis innlegg
Du får ikke venner og dealere som presser på deg heroin når du handler hasj. Hva faen slags kommentar er det? Om du oppsøker miljø hvor det blir solgt sånne stoffer så er det du som aktiv søker etter det. Ingen hasj dealer prøver å selge deg heroin. Og nei, hasj er ikke begynnelsen på heroin. Jævla mye piss du skriver...

At det ble funnet THC i blodet betyr ikke at han drepte i hasjrus. Han drepte i alkoholrus, du bør lese deg bedre opp når du deler informasjon.

Prøver ikke å ufarliggjøre hasj, selvsagt er det mulig å bli syk eller få psykose av hasj akkurat som alt annet. Er ikke den mentale helse på plass bør du holde deg unna. Ellers er det bare å
Vis hele sitatet...
Omfg du får venner som sikkert driver med tyngre stoffer, å hva i helvete kommer du her å skriver at man kan kjøpe hasj på butikken? Nei man må ha en jævla dealer å jeg tror ikke den dealeren tjener bra på å bare selge ut grammere med hasj så han selger andre stoffer. Og røyker folk hasj alene? Ja men det er jo jævla kjedelig så man har venner som røyker så man røyker med dem, men hva om de engang prøvet mdma å du sier jeg fakker ikke med det shitte der så 2 uker etterpå prøver du det. Har faen vokst opp i dette miljøet var nøyaktig det som skjedde med meg.

Og skal ikke ha noen mdma trippere kome å klage nå xD
Sist endret av vet_ikke_jeg; 19. oktober 2020 kl. 13:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Bro bare les om saken, det var en rusutløst psykose
Vis hele sitatet...
på grunn av den stigmatiseringwn mot i norge utvikler angst blant annet

Sitat av Door145 Vis innlegg
Bro bare les om saken, det var en rusutløst psykose
Vis hele sitatet...
litt morsomt at dagbladet skrev ''TCH''virkestoffet som gir rus, er psykoseframkallende, i artikkelen

BTW kan jo ha noe memd haloween å gjøre det drapet også da altså er jo likksom demonens dag tror ikke d hadde skjedd med mindre det hadde vert haloween

som på julaften fks
Sist endret av hasj; 19. oktober 2020 kl. 16:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Klimafiendtlig troll
Vær så snill, kjør grammatikksjekk av innleggene dine på ungnarkoman.net. Stavefeil som "presantasjon", en/enn, og/å osv reflekterer dårlig på andre som bruker rus.

Det blir en kjempeutfordring å prøve å være anonym, dette tror jeg du har undervurdert.

Vil også anbefale en form for caching/proxy, cloudflare gjør vel dette gratis. Fiks WordPress-installasjonen litt, WP-Cron og XML-RPC åpner for mye morro. Bytt også URL for wp-admin så du ikke er et åpenbart lett bytte.

Ville også droppet Apache til fordel for nginx eller brukt nginx som revers proxy om du absolutt skal bruke apache. Dersom du har bekjente i Danmark, bytt location på den serveren du bruker.

Forøvrig er det litt uhåndgripelig om dette er noen særlig god idé overhode.

Lykke til!
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av hasj Vis innlegg
hvorfor ikke bare drite i narkotika start heller å røyk masse hasj som er ufarlig så redder du ditt liv og du har vært gjennom å være narkoman og kommet deg gjenom det
Vis hele sitatet...
Hasj er ikke ufarlig. Han forteller om at han har hatt massevis av psykoser og er man disponert for psykoser kan hasj gjøre deg schizofren og så psykotisk at du aldri tør å gå på gata igjen og aldri tåler å ta et puff igjen.
Anonym bruker
"Arbeidende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Passiv Vis innlegg
Å tro at Cannabis er totalt ufarlig er naivt. Det er kansje det rusmiddlet med minst skadeomfang men det betyr ikke at set er ufarlig. Nå har ikke jeg innsikt eller kjenner til den aktuelle saken.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg heller aldri sagt at det er totalt ufarlig, men det er ikke ett rusmiddel man kan dø av slik som med ganske mange andre rusmidler.
Eneste måtene du kan dø av cannabis er via andre årsaker.

Om du har røyket hasj og kjører bil, krasjer og dør.
Var det da hasjen eller kræsjet som drepte deg?

Om du drikker alkohol på byen og slår til noen, er det du eller
glasset/flaska du drakk av for 20min siden som slo til han fyrn?

Om du dytter i deg masse benzo og ender opp med å gjøre masse kriminelt du ikke engang husker når du våkner 2-4 dager senere, er det da pillene som feks brøyt seg inn i huset til naboen, dreit på plenen til sjefen og brakk hånda på dama, eller var det du som gjorde det?

Ifølge logikken du bruker da så er det jo da rusmiddelet som gjorde alle disse tingene, ikke deg selv.
Get the point?

Sitat av Passiv Vis innlegg
Så om noen dreper noen i speed psykose er det ikke speedens skyld, det er psykosen som ble utløst av stoffet som er grunnen?
Det at Cannabis kan utløse psykoser er vel godt kjent, har sett det ved et par sjeldne anledninger selv. Sier ikke at det var tilfellet, men noen er mer utsatte for psykose en andre å hos de kan faktisk Cannabis få de til å bikke over.
Vis hele sitatet...
Det er kun du og deg alene alt står på, om det er speedpsykose, heroinpsykose, hasjpsykose whatever. Det er ikke rusmiddelet i seg selv som tvinger deg eller får deg til å drepe noen eller begå slike handlinger, det er hjernen din og psykosen.
Du kan skylde på rusmiddelet så mye du vil, men det er fortsatt DU som har begått handlingen, rusmidlet gjør ikke annet enn å ligge der og bli brukt for å gi DEG en rus og fucke med DIN hjernekjemi.

Det blir nesten litt som å gå å stjele noe, drepe noen, rane en bank eller noe slikt også skylde på at man er strafferettslig utilregnelig og derfor ikke kan straffes på normal måte (eller var det uberegnelig?)

Husk nå også på bruken av ordene "kan gi".
Akkurat dette er det veldig mange som overser og velger å påstå at alle får psykose av cannabis og blir derfor også mye brukt rundt legaliseringsdebatten og dreier seg om litt mer enn det å bare bruke ett rusmiddel.
Rusmidlet gir deg ikke noe du ikke allerede hadde fra før av, Miss Mary Jane sniker seg ikke opp i sengen din om natten, biter deg i tåa og injiserer deg med psykosemiddel gjør hun vel?

Sitat av Passiv Vis innlegg
Jeg er på ingen måte imot Cannabis som rusmiddel på noen som helst måte, men reagerer på glorifiseringen som enkelte har på det. Det har positive og negative sider som alle andre midler.
Nå er det mulig jeg missa et par poenger, og er helt off topic, men jeg klarte ikke å dy meg.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har det både positive og negative sider og har på ingen måte glorifisert weed.
For meg virker det mer som mange av de som aldri har opplevd noe positivt på cannabis prøver å svartmale at det i det hele tatt er positivt, på samme måte som de som bare opplever det positive ofte svartmaler at det ikke finnes negative sider ved det.

Psykoser har også en hel del med gener å gjøre, så om moren/bestemoren/tanta/søstera di var schizofren og/eller faren/bestefaren/onkelen/broren din bipolar og du velger å bruke rusmidler og får en psykose, så har du faktisk kun deg selv å takke for det fordi du allerede har det i genene dine og det kunne blitt utløst når som helst ellers.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Miniblogg.no/ungnarkoman
Vis hele sitatet...
Ikke TS sin blogg, men bloggen uten navn som ble referert til her: "Norges kanskje første kjente rusmisbrukblogger døde av amfetamin og benzo med leserne som fulgte opp og nedturer". Noen som har link til den?
Sist endret av sinkpad; 19. oktober 2020 kl. 18:28.
Sitat av Taert Vis innlegg
Vær så snill, kjør grammatikksjekk av innleggene dine på ungnarkoman.net. Stavefeil som "presantasjon", en/enn, og/å osv reflekterer dårlig på andre som bruker rus.

Det blir en kjempeutfordring å prøve å være anonym, dette tror jeg du har undervurdert.

Vil også anbefale en form for caching/proxy, cloudflare gjør vel dette gratis. Fiks WordPress-installasjonen litt, WP-Cron og XML-RPC åpner for mye morro. Bytt også URL for wp-admin så du ikke er et åpenbart lett bytte.

Ville også droppet Apache til fordel for nginx eller brukt nginx som revers proxy om du absolutt skal bruke apache. Dersom du har bekjente i Danmark, bytt location på den serveren du bruker.

Forøvrig er det litt uhåndgripelig om dette er noen særlig god idé overhode.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Hei! Sant å si så er det ikke jeg som endrer opp og ned på siden da jeg ikke har nok peiling. Ting tok litt lengre tid siden jeg forespurte en liten forumdel. Akkuratt det med å være helt anonym på nett er nok litt utenfor min liga, men trenger heller ikke å poste daglige selfies

om du føler du vil og kan bidra med noe så er du hjertlig velkommen, da min fyr også er å klassifisere nybegynner/gammel gamervenn:-) om det er mest negativitet til dette så ønsker jeg å fortsette med skaderedaksjons-biten lite vits å bruke tid og energi på noe man skal få utelukkende bare pes for, kanskje?


Til alle dere andre som ranter om tull, ingen narko klassifisert substans er helsekost
Sist endret av UngNarkoman; 19. oktober 2020 kl. 19:45. Grunn: Edit
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Omfg du får venner som sikkert driver med tyngre stoffer, å hva i helvete kommer du her å skriver at man kan kjøpe hasj på butikken? Nei man må ha en jævla dealer å jeg tror ikke den dealeren tjener bra på å bare selge ut grammere med hasj så han selger andre stoffer. Og røyker folk hasj alene? Ja men det er jo jævla kjedelig så man har venner som røyker så man røyker med dem, men hva om de engang prøvet mdma å du sier jeg fakker ikke med det shitte der så 2 uker etterpå prøver du det. Har faen vokst opp i dette miljøet var nøyaktig det som skjedde med meg.

Og skal ikke ha noen mdma trippere kome å klage nå xD
Vis hele sitatet...
Nei, men du får ett hasjhue til å komme og klage det finnes da dealere som selger større enn grammere og lever av det? Selge plater og tjene over 1000kr per salg f.eks? Lite lønnsomt å komme med exctasy og reseptbelagte tabletter kontra store hasjpartier. Forskjellen er at i stede for å utnytte flest mulig, finne svakheter og manipulere som en jævla patetisk klovn må du opparbeide deg ett nettverk og behandle aktørene profesjonelt. Levere kvalitet til riktig tid, på en hyggelig og samtidig diskre måte.

Jeg har røyka fra 15-16 års alderen til nå 26 års alderen. Dette er jeg ikke stolt av, men det er heller ikke en stor skamplett for meg selv, bare for enkelte rundt dessverre Det jeg derimot ér stolt av, er at jeg aldri har brukt annen rus som substitutt for hasj.

Problemet er ikke om jeg har venner eller dealere som driver med sterkere stoffer. Problemet ligger på deres side, de som ikke veit hva de vil. De som lar rusen styre livet sitt kikker litt ned på meg. Forteller om at GHB er ikke så ille å være glad i. Hasj gjør deg sløv, må fylle på med litt fart. du blir jo rett og slett dum av å bare røyke.

Bare vær veldig tydelig hele tiden på at alt annet ikke er interessant. Her tror jeg ekstremt mange får et problem, fordi de har jo allerede trodd at hasj var heroin i 20 år, til noen plutselig sprakk bobla. Derfor er dagens narkotikapolitikk en vits fra hælvette. Den fører til at når noen først har funnet ut at hasj ikke var SÅ ille og at lista over bivirkninger er lite å være redd for, så blir folk i tvil om hvor de skal hente informasjonen sin og risikerer på en dårlig dag å ta i mot livsråd fra dealeren sin.

Mangelen på ordentlig, konkret og objektiv informasjon rundt rusmidler er det som gjør cannabis/hasj til et gateway drug. Det er lettest å overtale den vanlige mannen i gata til å prøve fordi det er faktisk ikke dokumentert overdose, du mister ikke like mye kontroll som på psykedeliske stoffer og medieverdenen har drevet så latterlig propaganda at det nå fungerer helt mot sin hensikt. Det er jo ingen som ser på "himmel og helvette" og tenker at ja, endelig har noen klart å forklare hvorfor hasj er farlig.(bortsett fra bekymrede tanter som har hørt om hasj) Men det kan brukes til å vise hvordan vi i Norge, som så mange andre land har blitt hjernevasket på grunn av noe ordentlig høgg som stammer fra et rasistisk USA og et forsøk på å finne noe negativt på afroamerikanerene(tidligere slaver) og hippier som ønsket slutt på vietnamkrigen.

Nei ingen her påstod at hasj selges på matbutikken, men det hadde kanskje vært en idé så slipper vi å lage så mye styr ut av en plante og betale grove mengder skatt(som fører til smugling) for å beskytte oss selv slik vi gjør med alkoholen. Det er all den oppmerksomheten cannabis får som er farlig for både forbrukeren, for "pårørende" og for samfunnet som støter ut folk som potensielt kan være kjempe gode mennesker som gjør én ting som ikke er greit mot seg selv. Denne metoden styrker jo kriminelle nettverk kraftig da disse får flere arbeidstakere å velge og vrake i.
"Hei. Mitt navn er NN og jeg er en fungerende, ung narkoman som fortsatt lever de hellige tjueårene, i jobb og har både familie og venner. Har hatt et prosjekt som dette i tankene en god stund, og tenkte med det «hvorfor ikke»."

"Denne helgen har vært et hardkjør av en annen verden på amfetamin. Gadd ikke å telle mer etter 10ende skuddet natt til i dag og armen griner nesten bare den hører ordet joggesko. Men søvnen kommer ikke av seg selv etter såpass naiv rusbruk, så det er bare å ri ut stormen. Skyggemennene har såvidt begynt å luske i øyekrokene og hjertet galloperer løpsk så dette kan bli både spennende og slitsomt."

Om du ikke overdriver antall skudd og du tenker å fortsette med Amfetamin på den måten du fremstiller kan jeg love deg at forholdene du har til jobben, vennene dine og familien kommer til å rakne sakte men sikkert!

Er det et rusmiddel som rævkjører deg i lengden, SPESIELT OM DU BRUKER NÅLA, så er det faen meg Amfetamin.
Speed stjeler matlysten din, søvnen din (og derfor etterhvert psyken og personligheten din) og motivasjonen + evnen din til å føle glede/lyst.

Bytt til weed eller psykedelika, så får vi muligens noe annet enn et tragisk utfall
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
"Hei. Mitt navn er NN og jeg er en fungerende, ung narkoman som fortsatt lever de hellige tjueårene, i jobb og har både familie og venner. Har hatt et prosjekt som dette i tankene en god stund, og tenkte med det «hvorfor ikke»."

"Denne helgen har vært et hardkjør av en annen verden på amfetamin. Gadd ikke å telle mer etter 10ende skuddet natt til i dag og armen griner nesten bare den hører ordet joggesko. Men søvnen kommer ikke av seg selv etter såpass naiv rusbruk, så det er bare å ri ut stormen. Skyggemennene har såvidt begynt å luske i øyekrokene og hjertet galloperer løpsk så dette kan bli både spennende og slitsomt."

Om du ikke overdriver antall skudd og du tenker å fortsette med Amfetamin på den måten du fremstiller kan jeg love deg at forholdene du har til jobben, vennene dine og familien kommer til å rakne sakte men sikkert!

Er det et rusmiddel som rævkjører deg i lengden, SPESIELT OM DU BRUKER NÅLA, så er det faen meg Amfetamin.
Speed stjeler matlysten din, søvnen din (og derfor etterhvert psyken og personligheten din) og motivasjonen + evnen din til å føle glede/lyst.

Bytt til weed eller psykedelika, så får vi muligens noe annet enn et tragisk utfall
Vis hele sitatet...
Kunne ikke sagt meg mer enig. «Fungerende» er en løgn til seg selv når man injiserer. Hele dette opplegget er jo et eksempel av ekstrem mani under the influence. La det vekk, vurderte å ha et forum med ingen pekefinger om KUN rus, men vet ikke om vitsen er der. Vi har jo freak :-)

Leser igjennom her og det ser nesten ut som en psykose, inni en psykose. Et prakteksempel på speedfreak her, om dere lurer på hvor fucked man kan bli i tankegangen.
Sist endret av UngNarkoman; 20. oktober 2020 kl. 16:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av UngNarkoman Vis innlegg
Kunne ikke sagt meg mer enig. «Fungerende» er en løgn til seg selv når man injiserer. Hele dette opplegget er jo et eksempel av ekstrem mani under the influence. La det vekk, vurderte å ha et forum med ingen pekefinger om KUN rus, men vet ikke om vitsen er der. Vi har jo freak :-)

Leser igjennom her og det ser nesten ut som en psykose, inni en psykose. Et prakteksempel på speedfreak her, om dere lurer på hvor fucked man kan bli i tankegangen.
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt mye speed, kombinert med mye benzo og opiater, alkohol osv.

Periodene jeg brukte speed daglig merket jeg hvor jævlig nedbrytende det er i lengden.

Jeg stoppet. Det bør du og kompis, før du vet ordet av det er du VIRKELIG hekta, og et liv som speedfreak på nåla er ikke fett skal jeg si deg. Har sett for mange av de gutta på Brugata og alle hadde skruer løse..