Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1065
Solgte for litt siden en vare på finn som jeg kjøpte på komplett. Varen har over ett år igjen på garanti og lurer på om garantien vil bli overført til ny eier når han tar over varen, i det at jeg sender han kviteringen på produktet på mail.

Fant ikke stort på nett om dette så spør dere på forumet.
Kvitteringen følger varen, så ja, garantien gjelder selv om varen bytter eier
Trådstarter
6 0
Hvordan blir det da hvis han plutselig må reklamere? Tar han kontakt med komplett og bruker ordrenummeret som står i mitt navn? Syntes det virket veldig knotete
Sitat av beyond Vis innlegg
Solgte for litt siden en vare på finn som jeg kjøpte på komplett. Varen har over ett år igjen på garanti og lurer på om garantien vil bli overført til ny eier når han tar over varen, i det at jeg sender han kviteringen på produktet på mail.

Fant ikke stort på nett om dette så spør dere på forumet.
Vis hele sitatet...
Reklamasjonsrett følger produktet. Garanti varierer. Skal du si noe saklig om denne må du lese vilkårene.
Limited edition
Moff's Avatar
Komplett har et system for dette som krever at kjøper er pålogget. Du kan imidlertid gå på utsiden av systemet og bare sende dem en mail. Kundeservice vil da snakke med ny eier på e-post og løse saken der. Dette går helt fint så lenge ny eier har ordrenummeret og kvitteringen. (Kvittering holder selvsagt også, men ordrenummeret gjør det lettere for dem.)
Trådstarter
6 0
Sitat av Moff Vis innlegg
Komplett har et system for dette som krever at kjøper er pålogget. Du kan imidlertid gå på utsiden av systemet og bare sende dem en mail. Kundeservice vil da snakke med ny eier på e-post og løse saken der. Dette går helt fint så lenge ny eier har ordrenummeret og kvitteringen. (Kvittering holder selvsagt også, men ordrenummeret gjør det lettere for dem.)
Vis hele sitatet...
Takk, var dette jeg lurte på.
Om eier ikke har kvittering bør utdrag fra dennes kontoutskrift holde, det er hvertfall min erfaring.