Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1200
noen som vet om jeg kan søke teknisk fagskole med spesialisering i automasjon når jeg er utdannet vanlig elektriker?

det står bare i oppkravskravene "5 års relevant erfaring eller relevant fagbrev". jeg vil trur elektriker går innafor den?


blir det mye tungt stoff og sette seg inn i her, når jeg kun er vanlig elektriker?
Ja det mener jeg skal gå.
Går selv på deltid elkraft, og har fagbrev som automatiker. Vet ikke helt hvorfor jeg tok elkraft og ikke automasjon :P

Vet at en på automasjon linjen, har fagbrev som elektriker, så tror ikke det skal by på problemer.
Jeg har gjort nøyaktig det samme som du planlegger TS, var ikke noe problem.
(Det er klart, om du knapt nok vet hva en transmitter er, er det mulig du må bruke litt ekstra tid kontra resten av gruppen.)
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå er det riktignok 10 år siden jeg gikk på (Bergen) Teknisk Fagskole, men første året var iallefall repetering av ting vi lært på VGS uansett (med verre lærere), og når jeg sier vi så mener jeg de fire linjene som hadde alle fag felles første året. Med andre ord, Datateknikk, Automasjon, Elektronikk og Elkraft hadde et nøyaktig identisk løp de to første semesterene, og hvis du som elektriker skulle ha glemt det du har lært om automasjon, så må du nok lære det på nytt likevel før du virkelig begynner på din spesialisering.