Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2309
Prøvde nettopp en sparedusj og det var en ganske uvandt opplevelse. Jeg fikk den til slutt til å fungere ganske greit, men samme hvilken innstilling jeg brukte var strålen svært skarp. Veldig stikkende på kroppen. Er dette vanlig med sparedusjer? Er det noe man kan gjøre med det?

Prøvde å søke litt om dette, men fant ingen svar på akkurat dette spørsmålet.
Ikke vri fult gass på blandebatteriet. Eller kjøp nytt dusj hode
Helt normalt med sparedusj. Siden den blander inn mer luft i vannet for å holde trykket oppe med redusert vannmengde.
I utgangspunktet ubrukelig å dusje i, siden du "aldri" blir ren pga mangel på vann.
Ja, har testet flere sparedusjer oppgjennom, og alle er stikkende. Du kan justere dusjhodet litt, men det resulterer bare i en ubrukelig liten slapp stråle. Måtte kaste inn "håndkle" og bytte til vanlig dusjhode.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Ikke vri fult gass på blandebatteriet. Eller kjøp nytt dusj hode
Vis hele sitatet...
Hvor kan man vri på gass på blandebatteriet? Jeg er helt grønn på sånt.

Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Helt normalt med sparedusj. Siden den blander inn mer luft i vannet for å holde trykket oppe med redusert vannmengde.
I utgangspunktet ubrukelig å dusje i, siden du "aldri" blir ren pga mangel på vann.
Vis hele sitatet...
Denne dusjen funka heldigvis veldig bra når jeg fant rett instilling, men jeg foretrekker definitivt de vanlige typene. Den instillingen som stakk mest gav også ut veldig mye luft, det virka ganske ubrukelig. Er det virkelig så mye å spare med sparedusj?

Sitat av downlow Vis innlegg
Ja, har testet flere sparedusjer oppgjennom, og alle er stikkende. Du kan justere dusjhodet litt, men det resulterer bare i en ubrukelig liten slapp stråle. Måtte kaste inn "håndkle" og bytte til vanlig dusjhode.
Vis hele sitatet...
Ganske enten-eller på det der ja. Enten en stikkende stråle full i luft eller en liten skarp stråle. De vanlige er i hvert fall ti ganger mer behagelig, men bruker sikkert litt mer vann?
Sist endret av hippitus; 14. august 2017 kl. 23:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blandebatteriet er jo kranen du vrir/løfter for at det skal komme vann, altså justere den vil si ikke vri/løft like mye.
Sitat av Mrlarsen Vis innlegg
Blandebatteriet er jo kranen du vrir/løfter for at det skal komme vann, altså justere den vil si ikke vri/løft like mye.
Vis hele sitatet...
Haha, skjønner. Jeg er tydligvis mer enn helt grønn. Må vel eksperimentere litt og finne ut hva som funker ja.
Anbefaler å kjøpe et stort dusjhode som gir mye vann. Blir en mye mer luksuriøs dusjopplevelse.