Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1359
Hei!

Har en BMW 5serie (E39) som jeg virkelig trenger mer bass i. Noen som har tips til hvilken sub jeg burde kjøpe + forsterker?

Ønsker fin lyd, ikke noe råner opplegg.

Har ikke noe budsjett egentlig, men tenker kanskje 5k +- for sub og forsterker, hvis ikke det er alt for lite?
Sist endret av liasis; 19. november 2016 kl. 19:22. Grunn: misbruk av spørreord
www.bilradiospes.no selger greie sub+amp-pakker til bil.
Jeg kjørte i flere år med 500w dobbel 12", og en monoforsterker på 500w i en E34. Alt originalt av høyttalere ellers. Spilte helt kanon. Så finn deg en pakke på 500-800w RMS så er du langt på vei. Må kanskje bytte spiller også da hvis den som står i bilen er original?
Ligger _mye_ brukt bilstereo til en grei penge på finn.no. 2-3000 på noe brukt så har du fin og god lyd uten rånefaktor

Jeg hadde gått for en 10" eller to, de får med seg litt raskere bass enn 12".
Sist endret av mr.roundtree; 18. november 2016 kl. 22:29.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Ligger _mye_ brukt bilstereo til en grei penge på finn.no. 2-3000 på noe brukt så har du fin og god lyd uten rånefaktor

Jeg hadde gått for en 10" eller to, de får med seg litt raskere bass enn 12".
Vis hele sitatet...
enig i at du kan få mye ålreit på bruktmarkedet.
at mindre subber slår raskere er TULL.

En større sub slår kortere enn en liten for å flytte like mye luft.
Jo større jo bedre så lenge du har kontroll på den.
Sist endret av StorBørsteekorn; 18. november 2016 kl. 23:55.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Har innstallert nye høytalere og tweetere samt spiller så er bare sub som mangler.
Er det ett spesiellt merke jeg burde se etter?
Dra på Dynabel du,og hør på Digital Designs i 6.5" eller 8". det herjer snaut. (jeg har begge)
Min erfaring når det kommer til bilstereo er å ikke bruke så altfor mye penger på sub. Legg heller pengene i gode fronthøytalere, isolering og gode kabler. Jeg har kjørte en periode rundt med en midlertidig sub fra Biltema til 1200,-. Merka ikke forskjell på bassen når jeg satt inn en Cerwin Vega til 4000,- etterpå. Hadde dog som nevnt over brukt mye penger på frontsett demping av torpedovegg og dører.
Sist endret av reklame; 20. november 2016 kl. 09:37.
Sjekk ut B2 audio, Sundown Audio eller Digital Designs som nevnt litt over her.