Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2678
hei. for 10år siden så knakk jeg armleddet på skolen. så det er registrert som skoleskade så det er jo veldig greit.

men bruddet ble aldri bra og håndleddet er vondt. merket det godt om jeg gjør tunge ting med det som er idiotisk med den jobben jeg har... elektriker.

til tider får jeg ikke sove pga dette. og nå har jeg begynt og kjøre motorsykkel og merker at det blir veldig vondt i hånda av det.


jeg har nå tenkt meg en tur til legen for videre sjekk med spesialister eller what ever..


har jeg noen vei og gå for erstattning om det ikke lar seg ordne?

jeg ble tipset om at legen kunne sette en uføreprosent på meg pga dette. vil dette si at jeg f.eks kan jobbe 80% om jeg får dette godkjent?
Eneste måten å få noen form for erstatning på, pga dette, er hvis du blir en grad av ufør.
Om du blir 20% ufør (som du skisserer opp), betyr det at du bare må jobbe 80%. De resterende 20% får du utbetalt fra NAV (Da i en lavere takst enn du er vant med), i tillegg til at du kanskje får kranglet deg til en engangssum fra forsikringselskapet som et resultat av inntekt du vil gå glipp av. - Dette kan ta flere år, og men summene bruker å være ganske OK.

Så å gå til legen og få utredet dette er nok det lureste.
flere som har erfaringer med smerte i brudd i ettertid da?


hva om jeg får f.eks 20% ufør - vil ikke det gjøre det vanskelig for meg å få ny jobb senere? blir jeg da nektet og jobbe 100% isåfall kan det jo by på problemer. jeg har litt lyst og prøve og jobbe på båt en gang...