Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4308
Hei,
en gang i tiden husker jeg vi skrev en adresse på en spesiell måte slik at man kunne "redigere" nettsiden (eller lastet vi den ned? Husker ikke...).
F.eks kunne man beskøke VG.no på denne måten, og kunne dermed fjerne / redigere teksten der slik at man tilsynelatende laget en egen førstesidesak med eget bilde osv. Senere lagret vi screenshotet vi eller lagret bildet til dette og sendte til hverandre.

Husker det var en morsom greie for noen år siden.
Noen som vet hva jeg mener på, og husker hvordan vi gjorde dette?
Sånn: http://i.imgur.com/5DFb8aR.png

I Chrome: Høyreklikk->Inspect Element
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Lim inn i URL-feltet:

http://txs.io/vPGb (ekstern lenke pga forumet stripper javascriptkoden, og den blir ufullstendig)

Merk at "javascript:" må inn før document.body...

Enjoy
Sist endret av Ru11er; 9. september 2015 kl. 20:21.
Ru11er:
Takker og bukker, var akkurat den linja jeg lette etter! :-) Skal lage en morsom sak til et utdrikningslag..
Du får nok ikke redigert bilde med Javascript-linja. Dersom du bruker inspect element kan du putte inn link til f.eks bilde du har lastet opp på imgur som erstatning for det allerede eksisterende bildet.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sitat av krJo Vis innlegg
Du får nok ikke redigert bilde med Javascript-linja. Dersom du bruker inspect element kan du putte inn link til f.eks bilde du har lastet opp på imgur som erstatning for det allerede eksisterende bildet.
Vis hele sitatet...
Det er en mye bedre løsning å inspisere nettsiden og endre det fra det panelet. Men for de som ikke har kunnskap innen HTML ser det ut som gresk, og da kan denne javascripten være en grei løsning.

Men støtter inspect-metoden som finnes i alle nettlesere!