Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1641
Heisann!
Er litt i need for hjelp med datamus...
Har hatt min trofaste Mad Catz R.A.T I litt over 1,5 år nå, og funker som et fjell enda. Men i det siste har musa begynt å henge?
Utdyp -
F.eks, i spill som CS:GO, når jeg sprayer litt mer enn vanlig, og etterpå slipper skyteknappen, har musa en tendens til å fremdeles være presset ned.
Jeg har en anelse om dette kanskje kan være software, fordi jeg har prøvd andre muser og det samme problemet har oppstått, har også hørt andre pc'er ha samme problem etter en update en eller annen gang.
Har prøvd å sette pc'n tilbake i tid, uten lykke, da antivirusen stopper det (selv om ingen er lasted ned..)
Noen som har noen måter å fikse dette på?

Skrevet i fart, så om noe er uklart, si ifra
Sett dataen i sikkerhetsmodus og still den tilbake i tid? Hvis det ikke funker kan du alltids gjør en full reinstall.

Før du gjør en reinstall bør du prøve å reinstallere driveren til musa, aldri gjort dette i praksis før så kan ikke ta deg inn i detaljene der.
Har du AMD grafikk kort? Får du FPS drop når musa henger seg?
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Har du AMD grafikk kort? Får du FPS drop når musa henger seg?
Vis hele sitatet...
2x 780'er Nvidia, Har ikke merka noe til FPS-drop... Kan sjekke når jeg får tid evt.

Sitat av Icec0ld Vis innlegg
Sett dataen i sikkerhetsmodus og still den tilbake i tid? Hvis det ikke funker kan du alltids gjør en full reinstall.

Før du gjør en reinstall bør du prøve å reinstallere driveren til musa, aldri gjort dette i praksis før så kan ikke ta deg inn i detaljene der.
Vis hele sitatet...
Vurderte en full reinstall, men da blir det den tredje gangen løpet av 1 måned, og begynner å bli temmelig lei Kan prøve det med musa ja, er jo en god del software som hører til madcatz.
Skal prøve sikkerhetsmodus når jeg kommer til riggen
Sist endret av Blixus; 7. april 2015 kl. 11:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når knappen henger seg opp, gjør den det fysisk på selve musa også eller er det kun "kommandoen" at du presser ned knappen som henger seg opp?

Hvis den henger seg opp fysisk også så kan det være et tegn på at det har kommet noe i mellom sporene på den, jeg vet ikke om du driver å spiser ved datan eller hvor ryddig det er der den står så bare et forslag
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av knutazz Vis innlegg
Når knappen henger seg opp, gjør den det fysisk på selve musa også eller er det kun "kommandoen" at du presser ned knappen som henger seg opp?

Hvis den henger seg opp fysisk også så kan det være et tegn på at det har kommet noe i mellom sporene på den, jeg vet ikke om du driver å spiser ved datan eller hvor ryddig det er der den står så bare et forslag
Vis hele sitatet...
Den henger av og til, veldig ofte... Musen er skitten idd, men knappen fyker opp akk der den skal være, og har også prøvd andre muser hvor samme problemet har oppstått.

Safemode tilbakke setting funket ikke...
Mulig at den registrerer flere klikk så det virker som den henger seg litt? Flere har hatt det problemet med R.A.T serien :/

Se denne, se om du finner noe i YT kommentarene, prøv å last ned et sånt program som teller klikk registreringen eller prøv å søk opp en fix til modellen din.
Sitat av Blixus Vis innlegg
Den henger av og til, veldig ofte... Musen er skitten idd, men knappen fyker opp akk der den skal være, og har også prøvd andre muser hvor samme problemet har oppstått.

Safemode tilbakke setting funket ikke...
Vis hele sitatet...
Husk at knappen ofte aktiviserer en (mikro)bryter. Så museknappen kan sprette opp, mens (mikro)bryteren fortsatt henger.
Blixus's Avatar
Trådstarter
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Husk at knappen ofte aktiviserer en (mikro)bryter. Så museknappen kan sprette opp, mens (mikro)bryteren fortsatt henger.
Vis hele sitatet...
jaja, stemmer dette. For å fikse det så må jeg trykke ned en ekstra gang, kanskje for å løse bryteren (?) Kjøper ny mus i dag for secondary pc, så jeg kan alltids teste den på pc'n og se om problemer ligger der.

Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Mulig at den registrerer flere klikk så det virker som den henger seg litt? Flere har hatt det problemet med R.A.T serien :/

Se denne, se om du finner noe i YT kommentarene, prøv å last ned et sånt program som teller klikk registreringen eller prøv å søk opp en fix til modellen din.
Vis hele sitatet...
Hadde det problemet med en steelseries mus jeg hadde tidligere, da merka jeg at den dobbel klikka utrolig fort og åpna nye faner etc uten kontroll. Men med denne er det annerledes, og har prøvd en annen mus hvor det samme skjedde...
Men ska alldeles prøve å laste ned det klikke programmet, takk for innslag
(Edit) Har prøvd autoclicker før faktisk, og fynket ikke da

Ny mus i hus, og fremdeles det samme problemet.. åpen for innslag :-s
Sist endret av Blixus; 8. april 2015 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.