Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 870
Heisann.

Satt akuratt inn en HyperX 3k 128gb (Kingston).

Har akuratt installert Windows 8.1, men har ikke fått installert drivere til hovedkortet (X58A-UD3R) da jeg ikke finner drivere til Win8.

Uansett, dette er verdiene jeg får. Er dette bra nok?

Avast, spotify og skype var de eneste som stod på, men de var passive.



På spesifikasjonene så står det at den skal takle 550/510 mb/s, så hvorfor disse lave tall?

EDIT: Avvent forløpig, jeg kom på at jeg kanskje kobla utenom Sata 3, får sjekke i morgen når jeg kommer hjem, hehe.

Edit2: Fuck it, var hjemme og sjekka, hadde satt de i SATA2 og satte den i det som skal være SATA3 port, men får fortsatt de samme målingene.

Noen som vet hvorfor?

EDIT3:

http://www.tomshardware.co.uk/forum/...ud3r-sata-sata

Ser nå her at hovedkortet ikke har native Sata3, og at jeg ikke vil få hastigheter som er oppgitt av fabrikk.

Noen som har noen tanker om dette?

EDIT4: Fikk tips om å sette den tilbake i SATA2_0 og slå om fra IDE til AHCI, fikk da disse målingene:



Ble jo vesentlig bedre.

Er vel ikke så mye mer å gjøre, hehe.
Sist endret av Bruskork1; 18. februar 2015 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.