Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7499
Hei,
når jeg skal flytte til Spania neste år så drømmer jeg selvsagt om å kjøpe meg Porsche. Jeg har hele tiden sett for meg at dette var en drøm, helt til at jeg begynte å søke litt på nettet og kom over denne siden her:
www.ooyyo.no

Og f.eks denne bilen her:
http://www.ooyyo.es/detail/porsche-9...78770860.html/

Det står jo ikke så mye informasjon om bilene, men hva er grunnen til at prisen er så latterlig lav? Har noen erfaringer med å kjøpe biler i utlandet som du har funnet på sider som dette?

Jeg har sett andre sider som har brukte Porscher i Spania også, men der er prisen litt høyere (Kanskje 25-50% dyrere).
Knapt 100.000,- kr? Lukter svindel og faenskap lang vei. Tror du skal tenke deg godt om før du enten sitter igjen uten både bil og penger, eller med en bil som er meldt stjålet.
Hacker
Trådstarter
fisk23: Det gjelder veeeldig mange Porscher, og på flere sider finnes det med lav pris (Rundt 100.000). Hadde det vært engangs tilfelle så hadde jeg tenkt svindel med en gang.
Familien til en venn av meg kjøpte seg porsche cayenne der nede, og de betalte bare litt i overkant av 100.000
Du får ikke en 2006 Porsche 911 til 10.000 EUR.

Her er priser fra en spansk forhandler av bruktbiler:

Peugeot 407SW (2007) 1.6 HDi Diesel - €8,995
Mercedes CLK 320 (1999) - €7,995 -
Renault Clio (2008) - €7,995
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Men husk også at norge er fantasilandet med rævva veier og bilpriser som er astronomiske.
Hacker
Trådstarter
Takk for svar alle sammen.
Viss det er mulig å få en cayenne der til 100k så er det vel mulig å få en 911 til rundt samme beløp også.

Takk for tipset (Nekroper), skal lese nøye gjennom den der.

Uaexed: Jepp, skremmende høye avgifter på bil her i Norge.
Altså, du bestiller ikke denne bilen over nettet og betaler med master'n. Du møter jo selger og prøver bilen osv. Med mindre det er en piratkopiert Porsche, så finner du jo veldig fort ut av om det er svindel. Be om servicehistorikk osv., evt. ta med deg en mekaniker for å se på bilen, be om EU-sjekk på forhånd osv.
Hacker
Trådstarter
Hehe, hadde jeg kjøpt noe sånt over nett så hadde jeg nesten fortjent å bli svindlet.
Kjøpet skal selvsagt skje etter at jeg flytter ned, og skal selvsagt se på bilen før kjøpet.

Spørsmålet mitt var i bunn og grunn om dette var for godt til å være sant.
Er det noen her som eier bil i Spania og kjenner til kostnader ved å ha bil? Som årsavgift, forsikring o.l?
<?=getUserTitle()?>
Sitat av fr1lanser1 Vis innlegg
Hehe, hadde jeg kjøpt noe sånt over nett så hadde jeg nesten fortjent å bli svindlet.
Kjøpet skal selvsagt skje etter at jeg flytter ned, og skal selvsagt se på bilen før kjøpet.

Spørsmålet mitt var i bunn og grunn om dette var for godt til å være sant.
Er det noen her som eier bil i Spania og kjenner til kostnader ved å ha bil? Som årsavgift, forsikring o.l?
Vis hele sitatet...
Det kan jeg finne ut av i morgen, eier ikke bil, men bor i Spania
Fy flate så kult å kunne kjørt Porsche
[bitter og rar]Selv er jeg degradert til infanterist etter at sykkelen punga på vei hjem på fredag og esken med lappesaker var tom.[/bitter og rar]

Om en kan få fet sportsbil til 100K i Spania må jeg seriøst klare å få meg en fast jobb med turnus.....vært fett å bodd i Spania og kjørt sportsbil i et par måneder for så å stikke til Norge på jobb en måned. Og kunne handlet luksusgoder til småpenger. Playboy i sol og varme i alle friperiodene for så å jobbe beinhardt noen uker i skatte og avgifts landet.
Tenker smilet ville vært farlig stort under flyturen sydover da, en hadde ikke trengt alkohol på flyet engang. Vært høy nok bare av tanken på å frese rundt i sportsbilen på vei hjem fra flyplassen.
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Altså, du bestiller ikke denne bilen over nettet og betaler med master'n.
Vis hele sitatet...
Tja, om du betaler med Mastercard kredittkort er det jo banken som skal tilbakebetale deg pengene om du blir svindlet da
Om du skal ha billig bil er mobile24.no et sted å sjekke ut. Gigantisk utvalg av absolutt alt, og det er skambillig for en eldre Porsche, som jeg er mest fan av. Aller mest har jeg lyst på en seint 80-talls 911 Turbo med den typiske drittsvære spoileren. Gjerne i svart, grå eller rød.

For å gi et eksempel på hvor mye Mobile24 kan gi deg, så kjøpte onkelen min m/fam en 2012 Passat stasjonsvogn der med alt ekstrautstyr (DSG, lyst skinn ++), som hadde havnet på godt over 600.000 i Norge. Etter avgifter og dieselen det tok å hente den (Sparer en del penger der om du henter selv), så betalte de rundt 450.000kr. Ganske greit å få spart 150.000 på en såpass ny bil.
Sist endret av Deadlock Radium; 25. november 2012 kl. 23:00.
▼ ... over et år senere ... ▼
Og hvordan gikk dette? Ser det er helt latterlige priser på den www.ooyyo.no siden. Må jo være svindel? 7000 euro for en Audi A4 2012 modell?

Noen som har noen erfaringer med kjøp av bruktbil i Spania?
Sist endret av drømmebilen; 20. august 2015 kl. 01:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hvis jeg ikke tar feil mener jeg å huske å sett at disse bilene blir solgt på det svarte markedet. Det er biler som er eksportert fra bla. Storbritannia, der de har blitt stjelt og losset inn i store containere.
Jeg har selv bodd i Spania, så daglig porscher og BMW m3( som virket som folkets fav) når jeg sier daglig så mener jeg at 5++ dette var bare på lille øya Gran canaria. Prisene er noe HELT annet der.