Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2600
Hei! Nå har Sativex blitt godkjent i norge og kommer på markedet i november. (http://www.ms.no/ms-og-samfunnet/sativex-go/ )
Det jeg da lurer på, er om noen lover blir gjort om siden denne medisinen inneholder små mengder THC og CBD og stort sett alt som er i cannabis da denne sprayen er rett fra planten og ikke kjemisk laget.
Jeg har tenkt litt på om kanskje THC ikke lenger vil være ulovlig, siden dette blir i en lovlig medisin?
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei! Nå har Sativex blitt godkjent i norge og kommer på markedet i november. (http://www.ms.no/ms-og-samfunnet/sativex-go/ )
Det jeg da lurer på, er om noen lover blir gjort om siden denne medisinen inneholder små mengder THC og CBD og stort sett alt som er i cannabis da denne sprayen er rett fra planten og ikke kjemisk laget.
Jeg har tenkt litt på om kanskje THC ikke lenger vil være ulovlig, siden dette blir i en lovlig medisin?
Vis hele sitatet...
Det blir jo reseptpliktig legemiddel, så uten resept er det fortsatt ulovlig. Tenk morfin....
Sitat av moret Vis innlegg
Det blir jo reseptpliktig legemiddel, så uten resept er det fortsatt ulovlig. Tenk morfin....
Vis hele sitatet...
Så, hvis en person med en resept for sativex blit urintestet, kan han da ikke bli tatt for bruk av cannabis med mindre politiet faktisk finner cannabis på han?
Sitat av Door145 Vis innlegg
Så, hvis en person med en resept for sativex blit urintestet, kan han da ikke bli tatt for bruk av cannabis med mindre politiet faktisk finner cannabis på han?
Vis hele sitatet...
Nei, om man har resept på sativex blir man ikke tatt i pissings for cannabis.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det sagt, det at det havner på legemiddellisten som reseptpliktig legemiddel betyr ikke at det er fritt for å importere eller bruke cannabis og bare få en smekk på fingrene.

stoffet er fortsatt på narkotikalisten.
Som sagt over her, bare på en annen måte: Det er flere stoffer som finnes både på legemiddellisten, og narkotikalisten. Legemidler som inneholder stoffer klassifisert som narkotika, er alltid reseptbelagt. At Sativex nå er et godkjent legemiddel, fører ikke til at cannabinoidene fjernes fra narkotikalisten. De blir bare i tillegg klassifisert som stoffer med medisinske egenskaper, på linje med substanser som amfetamin og morfin.