Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1402
Hei og god dag.
Jeg driver og instalerer Windows server 2008 på en av serverne mine. Da jeg har problemer med at jeg ikke greier å komme fobi laste skjemen av installen.
Jeg testa denne på en annen maskin, den funka fint der.
Erroren:attempting to load a 64-bit application however this cpu is not compatible with 64-bit mode.
Dette her en gammel pc men jeg har prøvd med 32bit Windows server 2008 men det funker ikke heller da?
For å klarere dette: Jeg greier ikke å instalere Windows server 2008 pga det kommer følgende::attempting to load a 64-bit application however this cpu is not compatible with 64-bit mode.
Jeg tror ikke cpuen er for 64bit?
Noen forslag?
Hvilken prosessor har du da? Hvis den kun støtter 32-bit, så trenger du 32-bit-utgaven av Windows Server.
Vet ikke vilken cpu det er men har prøvd med 32bit.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Så du sier noe som «Prøvde en Honda, men den funka ikke. Nå prøver jeg en Saab, men politiet stopper meg, og sier jeg ikke har vognkort til Saaben. Har jeg ikke vognkort til Saaben?».

...

Hva med å fortelle noe mer, enn bare «Hondaen funka ikke»?
Ok se her:
Nr1 lasta ned windows server 2008 64bit prøvde denne på min pc. det funka, men ikke i server pcen.
Nr2 lasta ned windows server 2008 32bit prøvde denne på min pc. det funka, men ikke i server pcen.
Nr3 prøvde med andre iso'en fra bukta= det funka ikke.
skal ta bilde av erroren:

først:

så:
Windows 2008 R2 er kun 64bit

hvis 64bit extensions ikke er aktivert på denne "serveren" din vil heller ikke installer se funksjonaliteten.

Hvilken cpu / hk / maskin snakker vi om?