Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 645
Kompisen min skal oppgradere pcen og jeg har lagd en liste til han som jeg tror er best for prisen, han kan bruke 4 k men kan strekke seg litt
Listen er her: http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-BF43CFF5D355
Tror dere at den vil dra bf3 med grei grafikk?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ville kjøpt ram som kjører på duallchannel, samt et z68/p67 hk, ellers ser det greit ut, vil ikke maxe ut bf3 men vil klare det med grei grafikk

Edit: ser nå at rammen ikke vil passe da det er for mange brikker
Sist endret av Frufsa; 27. november 2011 kl. 16:03.
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...1-BF43CFF5D355
Oppdatert.
Jeg endra hk men beholder ram'en.
Jeg kjører et MSI GTX 560 TI kort som er ferdig klokket til 950 mhz. Det kjører BF3 glatt på ultra med min i5 2500k. Kjører riktignok på 1680x1050 oppløsning.
Om han pøser inn 100,- så kan han få en CPU som han kan klokke for å få en god del mer power under panseret.
Velg K-utgaven av prosessoren. Den er ulåst og kan overklokkes.

RAMen burde du skifte uansett - LGA1155 benytter dualchannel-teknologi som gjør at du burde ha 2 eller 4 brikker. Disse er billige og gode.
Jaha? Dette høres bra ut men jeg vil ikke sprenge budgetet hans helt.

Det var egentlig 3500 han kunne bruke men vi kan strekke det til den prisen den er nå.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
også bytter du ram til denne
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Såfremt det hovedsaklig er snakk om BF3 kan du forsåvidt spare noen kroner ved å gå for AMDs PhenomII955 som ligger på 900kr+. Denne vil fungere like bra som i5 2500k i BF3. Med et OK hovedkort og 4-8GB RAM snakker vi da ca. 2000kr for CPU med venner og med et budsjett på 4000kr+ kan du evt. da skvise inn et GTX570 som er 15-20% kraftigere enn GTX560ti.

Nå skal sikkert maskinen bli brukt til andre spill og en i5 2500k vil da være en god investering, men som sagt hvis du hovedsaklig tenker BF3-ytelse vil du/dere ende opp med noe bedre ytelse.