Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5702
Hei!

Kjøpte meg litt tørris her om dagen, og eksprimenterte med
Så snublet jeg over noe morsomt dere må prøve

knus litt tørris, og få oppi så mye som mulig i en vannballong.
Blås opp vannballongen og knyt den.

Nå er den klar, og pass på at den ikke lekker

denne blåses opp av tørrisen, og til slutt sprekker vannballongen.
Hvor lang tid det tar før den sprekker, varierer.

Er gøy å skremme folk med disse. Smeller ganske høyt og.
Må prøves
Det der er vel samme greia som tørris i flaske, dog ikke på langt nær så farlig!


/Loraas
Masclet's Avatar
Trådstarter
Det er samme prinsippet ja, bare uten vann, og at dette ikke er farlig
Og kan gjøres innendørs.
dette må testes hvor kjøpte du tørris foresten ser du er fra sola så jeg bare lurte?
Masclet's Avatar
Trådstarter
Jeg kjøpte det hos TESS i tananger.
De holder til i plattformveien 8
Anbefaler at du tar med noe å ha det oppi, som en liten kjølebag, eller en isoporeske. Hvis ikke, så kan du kjøpe en isoporeske der til litt over 100 kroner for å ha det i
Men hvis du har, så er det greit å ha med, for å spare penger
takker for hjelpen skal teste dette så snart jeg kommer meg hjem fra feri
▼ ... noen uker senere ... ▼
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Gjør dette i rør med skrulokk på... Pipebombs.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Masclet Vis innlegg
Jeg kjøpte det hos TESS i tananger.
De holder til i plattformveien 8
Anbefaler at du tar med noe å ha det oppi, som en liten kjølebag, eller en isoporeske. Hvis ikke, så kan du kjøpe en isoporeske der til litt over 100 kroner for å ha det i
Men hvis du har, så er det greit å ha med, for å spare penger
Vis hele sitatet...
jeg bare lurte, men hva er det man skal spørre etter når man skal ha tørris?
Sitat av piloten Vis innlegg
jeg bare lurte, men hva er det man skal spørre etter når man skal ha tørris?
Vis hele sitatet...
Spørre om tørris selvfølgelig, det er lurt å ha noe å ha det i også
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av piloten Vis innlegg
jeg bare lurte, men hva er det man skal spørre etter når man skal ha tørris?
Vis hele sitatet...
Det... Tror jeg kvalifiserer til "Årets Dummeste Spørsmål 2008".. Ikke for å være frekk, men det er så åpenbart at jeg blir lei meg.

Når jeg skulle på Tess og skaffe tørris så var minsteordre på 8 kg, og dette skulle de ha over 500 kr for. Er det slik i alle Tess-butikker eller får dere søringer spesialbehandling? Er det noen som vet om andre kilder til tørris?
Jeg fik på tess i tananger, og kjøpte to kilo, og en isoporeske å ha det i.
Så jeg tror ikke det var noen minimumsordre

Andre kilder til tørris er gassforhandlere.
Yara er billige, 23 kr/kg
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Yara er billige, 23 kr/kg
Vis hele sitatet...
Tess er jo Yaraforhandler? Har aldri sett en dedikert Yara-butikk der hvor jeg bor.
Naturfaglæreren min og sa at det var rundt 20 pr kilo, men jeg måtte betale 60 og noe for kiloet!
Vi har en yaraforhandler her i byen i alle fall. Sikker på at det ikke er noen i nærheten av der du bor? Tess tar i så fall ekstremt overbetalt i forhold til hva Yara skal ha for tørrisen.
▼ ... noen uker senere ... ▼
aga gass sevice hadde sist eg kjøpte, BTW oppbevarer det i en fryser på lunsj rommet :P
Noe slikt i Trondheim? Husker vi hadde det ganske gøy med å pakke tørris på tomme flasker som etter litt risting smallt noe jævlig.

OBS: Pass på hendene!! En halvlitersflaske sprengte i hånda til en kamerat, det gikk bra (hovnet opp, skrapesår) men kunne fort gått VELDIG galt!!!
Sitat av Kal87 Vis innlegg
Noe slikt i Trondheim? Husker vi hadde det ganske gøy med å pakke tørris på tomme flasker som etter litt risting smallt noe jævlig.

OBS: Pass på hendene!! En halvlitersflaske sprengte i hånda til en kamerat, det gikk bra (hovnet opp, skrapesår) men kunne fort gått VELDIG galt!!!
Vis hele sitatet...
Fra posten min rett over her:
Sitat av Bjølg Vis innlegg
Vi har en yaraforhandler her i byen i alle fall. Sikker på at det ikke er noen i nærheten av der du bor? Tess tar i så fall ekstremt overbetalt i forhold til hva Yara skal ha for tørrisen.
Vis hele sitatet...
"Her i byen" er da Trondheim
Nevn noe som smeller som er trygg moro da?

Men til faremomentene, begge de du nevner kan lett unngår. Bruk hansker ved håndtering, så er fryseskadeproblemet eliminert. Tørris sublimerer heller ikke til gassform så fort at du vil rekke å puste inn større mengder av det ved normal håndtering uansett. Legg til det faktum at det er tyngre enn luft, og at du sjelden holder biten over hodet, og jeg vil si det er ganske safe allikevel.
meg og noen kamerater prøvde å ta tørris og vann i flaske en gang, men så sprang de ikke..det endte med at jeg kastet den i veggen og flaska snittet huet mitt...

Så jeg synes det er en god idee å bruke vannbalonger. bortsett fra det zhylo sier da=P
Haha, hørtes morsomt ut.. Men litt OT; En kompis av meg fikk smelt av fingern i et ekspiriment med tørris og vann i flaske.. sto å rista den for lenge, han kom på sykehus og fikk sydd på fingern igjen da :P
Men med ballong kan det vel ikke være like farlig tipper jeg..
Eiva selger for 30kr pr pakke (100g?).
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Prophet. Vis innlegg
Eiva selger for 30kr pr pakke (100g?).
Vis hele sitatet...
På Eiva i Oslo (Alna) selger de 1kg (1000gram) skiver for 53,65 eks. MVA
Hva tørris-snø/pellets koster på Eiva vet jeg ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mye artig med tørrisbomber, problemet er når du bruker for lite av enten vann eller tørris... så flaska bare buler og ingen tørr å plukke den opp... fant også ut at ingefærølflasker eksploderer i bunnen og tar av, mens 1.5liters colaflasker sprenges på midten og flyr veggimellom -.-
Poenget med tørris + vannballong er at dette ikke er farlig
og kan gjøres inne.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vi fikk inn tørris på jobben en gang (Coop prix) innimellom noen varer, jeg var ny på jobben å trodde det var vanelig snø, tok det opp lagde en snøball...resten sier vel seg selv, Au!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Du rakk og lage en snoeball?
mja, kall det hva du vil. tok det i handa, krøsta det sammen, Au. snøball var kanskje å ta i litt:P
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Det tar ca. 3-5 sekunder før det plutselig stikker i huden / svir som *****.
Heldigvis så svir det ikke så lenge, men det stikker bra de sekundene det varer
Snakker av erfaring.
Tørris kan svo no sinnsykt ja
Prøvd å klemme tommelen mot en tørrisblokk? Hører slik lyd da "Fsssssss" siden det blir til gass under fingeren, og strømmet ut på en måte.
men for meg tar det kun et sek før det svir Kommer velddig an på om du klemmer eller ikke. det kan også avgjøre hvor lang tid det tar før den intense sviingen kommer.
Har svidd meg noen ganger da man skal putte de tørrisbitene oppi ballongen. sier seg selv hvorfor
Hansker. De pleier å forhindre sånt.
ja sef, Men det er ikke lett å stappe tørrisbiter oppi vannballonger med hansker på
Men jeg bruker hansker ellers man kan få stygge merker av tørris o.O
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fordamper ikke tørrisen ganske fort da, selv om du har den i isoporeske?
Sitat av Masclet Vis innlegg
ja sef, Men det er ikke lett å stappe tørrisbiter oppi vannballonger med hansker på
Men jeg bruker hansker ellers man kan få stygge merker av tørris o.O
Vis hele sitatet...
Du finner ganske billige "lege" hansker. Med desse har du ihvertfall ikke noe problem med å behandle mindre ting.
Sist endret av oom; 23. januar 2009 kl. 21:04.
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Lege hansker = engangshansker
Nitril, latex eller vinyl..