Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2057
Vet ikke helt om dette er rette plassen å spørre, men prøver allikevel.

Jeg har et Sony HDD videokamera. Jeg har prøvd å overføre filmen fra kameraet over i Pinnacle Studio 10. Dette er jo håpløst. Det blir 200 scener fra en film på totalt 30min hvor rec-knappen er trykket ca.10 ganger. Den splitter scener i 10 deler og det blir et sykt arbeid å klippe sammen alle disse igjen.
Noen som kan anbefale meg et redigeringsprogram som er laget for HDD kameraer, eller som hvertfall er brukervennlig med disse kameraene?
(ønsker ikkje bruke Adobe)...

takker for svar og forslag!
Vegas 7/8 funker fett til cammet ditt! Du finner trial på sony sine sider trur jeg
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Takk. Får prøve det da =)
hmm. du vill ikke bruke adobe? why? adobe er ikke et program, men et firma som lager programmer. har du prøvd adobe premiere cs3?
Avid?

hvorfor ikke adobe?
Wintrade's Avatar
Trådstarter
Sitat av fredeve
hmm. du vill ikke bruke adobe? why? adobe er ikke et program, men et firma som lager programmer. har du prøvd adobe premiere cs3?
Vis hele sitatet...
da jeg sa adobe, sier det seg selv at jeg snakket om Premier. og, ja, har det og bruker det, men skal ha et program som selv lillesøsteren min kan bruke!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Wintrade
da jeg sa adobe, sier det seg selv at jeg snakket om Premier. og, ja, har det og bruker det, men skal ha et program som selv lillesøsteren min kan bruke!
Vis hele sitatet...
Vegas er ikke veldig komplisert, og det finnes masse tutorials som du kan prøve deg frem med og lære deg de grunnleggende kunnskapene.
Mener du HD(High Definition) eller HDD(Harddisk)?

Om du bruker HDD skal det ikke ha noe å si hvilket redigeringsprogram du bruker. Hvis 10 filmfiler har blitt delt opp i 200, så må det være et problem med kameraet.
Har du HD (High Definition) burde du skaffe deg et HD redigerings program. Hvis du ikke har penger eller no lignende til det, har du valgt feil kamera Men Sony Vegas og Adobe Premier er gode redigerings programmer. Final cut pro er kjempe bra, forutsett at du har en mac.
Final Cut PRO er per dags dato det beste redigeringsprogrammet på kloden.
Minuset er vel at det er til MAC, så hvis du ikke har det vil jeg annbefale Sony Vegas PRO 8.0 -
bruker det selv, og det er helt ypperlig. Endelig har de fikset redigeringsbaren nederst også =)