Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 695
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg opplever at jpeg-filene jeg lagrer Photoshop gjerne blir et par kb for store, uansett hvordan jeg prøver å forandre på saker for å få de ned i størrelse.
Jeg kan f.eks ikke selv forandre bilder til å passe nFFs kriterier for dimensjonene på en avatar, uten å etterpå bli møtt med at et bilde som i utgangspunktet var mindre en nFFs krav for filstørrelse plutselig er for høy.
Til og med det å bare åpne et bilde i PS for så å lagre det på nytt, uten forandringer, øker bildestørrelsen.

Jeg har prøvd å finne ut av om dette kan ha noe med metadata å gjøre eller noe lignende, men uten resultat. Jeg vet rett og slett bare ikke nok om bilder og PS. Hjelp?
Prøv deg på save for web, og gi oss resultatet.
Når du skal lagre ønsket avatar, så i stedet for å bare velge "save" eller "save as" så velger du "save for web". Dette fungere ihvertfall som smurt for meg.
Du er min venn
niigu's Avatar
Etter du har valgt .jpeg som alternativ i lista og trykket OK, får du ikke da valget om hva slags kvalitet bilde skal lagres i? Minsker du denne kvaliteten vil bildet ditt ta mindre plass tror jeg. Bruker du forresten Image > Image Size når du forminsker?
Velg Save for Web... fra Fil-menyen i PS - og sett JPG-kompresjonen til 50-60 :-)
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Trådstarter Donor
Jøss! Save for Web! Takk!