Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 998
For ei stund tilbake så hadde jeg problemer med internetten min, det var ganske ustabilt (tok lang tid å laste sider, noen ganger var nettet helt borte).

Tenkte det bare var midlertidig eller bare noe som Telenor dreiv med, men etter ei uke ringte jeg kundeservice og ble oversatt noen ganger til jeg kom til de som kune gjøre noe.
Jeg forklarte alt sammen, og han sa han skulle logge linja og se på det.
Etter noen dager ringte han tilbake og spurte om det var greit at de satte ned linja til 1600kps
(betaler for 2mb) - siden han sa det ville hjelpe så sa jeg ja.
Nettet funka bra igjen etter det, men nå merker jeg at jeg plutselig har 3-4mb linje, siden kundeservice sa at nettet ville være ustabilt på over 1600kb, så lurer jeg på hvorfor det nå er stabilt på 3-4mb.

(Har Telenor doblet linjehastighetene sine alt? veit dem skulle gjøre det en gang i framtida men..)
Er nok hastigheten din som er doblet ja, de skulle få doblet hastigheten på alle før 2006 elns..
min ble doblet for en stund siden nå, så er nok det som har skjedd ja. men er faktisk engod stund siden
de hadde sikkert problemer med enten kapasiteten inn til deg eller kvaliteten på kobbern. nå er en av delen skiftet på å de kan kjøre linja opp i skyene igjen..
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Trådstarter Donor
takker folkens, kjekt å ha bra linje
Jeg har et litt anderledes problem, hadde masse problemer med telenor, men nå er det fikset.

Problemet er nå at hvis jeg starter opp Bitcomet, så er det umulig å surfe.
Og ja, jeg har satt nedlastning ned, og opplastning ned. Det er merkelig, si at total ned-fart er 8kb/sek og opp er 5kb/sek, det er helt jævlig å surfe da også.

Noen som vet hva som kan være problemet?
Human-Xit:
1 av 2
1: Du har pakketap på linja di eller store forstyrrelser som gjør at ved belastning som feks BT er ( du har mange klienter som du kobler til og som kobler til deg) så raser linja ned.
2: (mest trolig) du har ADSL (som ikker er full duplex) dvs når du har mange klienter tilkoblet så er det for mye trafikk som skal igjennom til at du klarer å surfe normalt.