Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 11152
Sitat av bennnern Vis innlegg
Nei, ikke egentlig. Har ingen problemer med å tro på det siden jeg selv har gitt fullstendig blanke om en dame hadde gjort ditt eller datt i min ungdom, så jeg tror jeg skjønner perspektivet helt greit. Det er heller ikke sånn at jeg har noe absollutkrav om seksualmoral fra damer jeg dater nå heller.
Vis hele sitatet...
Ok, da kan du tolke det mer som rettet mot redpilltankegangen du målbærer her enn hva du egentlig mener. Når man bruker matrixmetaforen og kaller de andre for toskete, så er det jo det man sier. At de egentlig lever et inautentisk og uverdig liv, men er for naive og hjernevaskede til å forstå det.

Hva tenker du om kvinner på 50 tallet da? Vil du ikke si at det finnes situasjoner der det kan ha gitt menn mulighet til å innskrenke friheten til konene sine, eller til å stille urimelige krav som konene måtte innfinne seg med? Skillsmisser blir jo gjerne kalt for ett frigjøringsprosjekt. Frigjøring fra ikke noe da eller?
Vis hele sitatet...
Det finnes helt klart forhold der den ene har et urimelig overtak på den andre. Mangelen på (mulighet til å skaffe seg) egen inntekt vil være et åpenbart hinder i å unnslippe et skadelig forhold. Selv om strukturene er mer likeverdige i dag, finnes det opplagt forhold der den ene har balletak (beklager kjønnet uttrykk) på den andre, også på rent psykologiske måter. Jeg tror bare ikke tilgangen på veldig mye sex er den mest dominerende faktoren hvis skal se på kjønnsskjevheter, det virker litt for banalt. For menn tror jeg barnefordeling er en viktig faktor, og for kvinner uten barn tror jeg den biologiske muligheten til å finne en ny å stifte familie er en viktig faktor. For eldre par er nok fortsatt økonomisk avhengighet ofte en faktor i kvinners disfavør.

Vi kan selvsagt snakke om overtak i giftige forhold, men det virker som dette miljøet ser på forholdet mellom kjønnene i seg selv som en permanent kamp som skal vinnes. Det tror jeg er litt kontraprouktivt for å få mest mulig ut av et kjærlighetsforhold.
Sist endret av *pi; 5. september 2020 kl. 18:58.
Redpilled alfahann
Sitat av *pi Vis innlegg
At de egentlig lever et inautentisk og uverdig liv, men er for naive og hjernevaskede til å forstå det.
Vis hele sitatet...
Ja, litt. Det er sånn jeg tenker tilbake på meg selv i ungdommen. Tror mange andre menn hadde tenkt det samme om de satt på noen av de samme perspektivene som manosfæren gir.

Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg tror bare ikke tilgangen på veldig mye sex er den mest dominerende faktoren hvis skal se på kjønnsskjevheter, det virker litt for banalt.
Vis hele sitatet...
Her har vi ganske ulik intuisjon. Tror sex er mye viktigere for menn enn menn vil gi uttrykk for og at det representerer en betydelig kilde til makt og ballegrep i ett forhold.


Sitat av *pi Vis innlegg
Vi kan selvsagt snakke om overtak i giftige forhold, men det virker som dette miljøet ser på forholdet mellom kjønnene i seg selv som en permanent kamp som skal vinnes. Det tror jeg er litt kontraprouktivt for å få mest mulig ut av et kjærlighetsforhold.
Vis hele sitatet...
Her er jeg egentlig litt delt, når jeg tenker meg om. På den ene siden tror jeg mange gode forhold har som utgangspunkt at begge går inn for å "gi" hverandre mest mulig rom for å ha det bra. Samtidig tror jeg menn løper en betydelig risiko ved å være for snille og ettergivende i ett forhold og at kvinner ofte ender opp med å forakte, eller miste følelsene for menn som ikke viser enkelte tegn på egeninterresse. Klippene under fra ex on the beach synes jeg illustrerer det greit. Tror en del menn blir sosialisert til å være mindre attraktive for partneren sin, og det synes jeg er en uting.

https://www.youtube.com/watch?v=QAxO8drMMIs&t=79s
https://www.youtube.com/watch?v=I_xWTyAMoII
Samtidig tror jeg menn løper en betydelig risiko ved å være for snille og ettergivende i ett forhold og at kvinner ofte ender opp med å forakte, eller miste følelsene for menn som ikke viser enkelte tegn på egeninterresse.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg ville mistet interessen for enhver person i min omgangskrets som ikke viste noen tegn til egeninteresse, eller ryggrad om du vil. Jeg har egentlig inntrykk av at de fleste menn jeg har vært ute for også setter pris det hos en kvinne. I alle fall de mennene jeg har vært interessert i. Så det er kanskje ikke fullt så kjønnsbetinget som du tror.

Tror en del menn blir sosialisert til å være mindre attraktive for partneren sin, og det synes jeg er en uting.
Vis hele sitatet...
Dette synes jeg ikke rimer så godt med hvilke menn det faktisk er som lykkes i å få en partner og stifte familie. Jeg har inntrykk av at det i stor grad er utdannede menn med en viss kulturell kapital og det du kan kalle moderne holdninger. Å se på dem som ryggradsløse tufser som kryper for å tilpasse seg det damer vil ha, eventuelt hjernevaskede, det virker mest som misunnelse for meg. Som jo er forståelig nok, men det virker rart å si at den sosialiseringen ikke gir suksess.
Sist endret av *pi; 5. september 2020 kl. 20:04.
Sitat av bennnern Vis innlegg
I matrix lever hovedpersonen i en datasimulasjon der han lever lykkelig i en fordragelig tilværelse. Når han spiser den røde pillen får han derimot vite at han i virkeligheten ligger i en dvaletilstand der utenomjordiske vesner suger livskraften ut av hann mens han er lykkelig uvitende om tingenes tilstand. Litt på samme måte som at en mannlig feminst går lykkelig rundt i flere år menns den fremtidige kona hans skaffer seg kråkeføtter, smilerynker og skrubbsår på tissen etter ett utallig antall bestigninger fra lite sympatiske menn. Den mannlige feminsten er kanskje fornøyd med tingenes tilstand, men han kan jo framstå litt toskete. Der aliens suger livskraften ut av menneskene i the matrix, suger norske kvinner verdigheten til sine fremtidige ektemenn ut av tissen til fremmede psykopater.
Vis hele sitatet...
Jeg synes Pi har svart godt på det meste som er skrevet, men akkurat dette avsnittet føler jeg trenger et mer dyptgående svar.

For det første hviler hele argumentasjonsrekken på et grunnleggende mannssjåvinistisk fundament - at det er kvinnens ansvar å ivareta mannens verdighet. At mannens verdighet i det hele tatt er betinget av kvinnens tidligere seksuelle historikk er ikke bare mannssjåvinistisk, det er også direkte toksisk for det mannlige ideal. Det implisitte premisset at mannen "ligger i dvale" i perioden før han møter sin framtidige kone bør også kommenteres, men utover å påpeke hvor håpløst det i det hele og det store er lar jeg det ligge.

Litt på samme måte som at en mannlig feminst går lykkelig rundt i flere år menns den fremtidige kona hans skaffer seg kråkeføtter, smilerynker og skrubbsår på tissen etter ett utallig antall bestigninger fra lite sympatiske menn
Vis hele sitatet...
Retorikken som benyttes for å framheve kvinnens reduserte attraktivitet for mannen provoserer meg grenseløst. Ikke bare ligger det implisitt at det kun er kvinnens opparbeidede baggasje som er relevant, det er også grunnleggende urettferdige seksuelle konnotasjoner bygd på antikke holdninger om menneskets seksualitet.

Jeg kan ikke si at jeg er spesielt vel bevandret eller i det hele tatt interessert i den hypermoderne varianten av red pill, men om det består av det usmakelige sprøytet jeg har lest i denne tråden er det kanskje like greit.
Redpilled alfahann
Sitat av *pi Vis innlegg
Som jo er forståelig nok, men det virker rart å si at den sosialiseringen ikke gir suksess.
Vis hele sitatet...
Det er vel ett element av fangens dilemma her. Menn taper generelt på at menn er ettergivende, men kan tjene på det på individnivå i noen sammenhenger. Også er det, som jeg var litt inne på i en annen tråd, stort sett menn som mener at menn burde kunne gråte som stikker av med damene. Ikke menn som mener at menn burde gråte og faktisk gråter selv. Det holder ikke å ha moderne verdier, man må også skjønne den underliggende machokulturen der kvinner fortsatt er like nådeløse i valg av menn som tidligere. Det er den siste forståelsen jeg tror en del moderne menn mangler.

Sitat av Nether Vis innlegg
Ikke bare ligger det implisitt at det kun er kvinnens opparbeidede baggasje som er relevant, det er også grunnleggende urettferdige seksuelle konnotasjoner bygd på antikke holdninger om menneskets seksualitet.
Vis hele sitatet...
Kvinner velger bort en tredjedel av menn, men det er menn som stiller urimelig og urettferdig høye krav til kvinner? Gud forby at menn har en eneste preferanse for hvordan partneren skal oppføre seg eller behandle ham.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Kvinner velger bort en tredjedel av menn, men det er menn som stiller urimelig og urettferdig høye krav til kvinner? Gud forby at menn har en eneste preferanse for hvordan partneren skal oppføre seg eller behandle ham.
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg vi går veldig i sirkler her. Du skriver mye, det er mange sammenflettede tråder og tidvis er det litt uoversiktlig. Jeg velger derfor å begrense meg til én av de: Antall sexpartnere.

Basert på dine siste innlegg forstår jeg det omtrent slik: Du er stolt over ha ligget med et tresifret antall kvinner. Det er ikke en metrikk jeg nødvendigvis ilegger samme betydning for deg, men så lenge du ikke benytter deg av tvilsomme metoder for å oppnå suksess eller rammer uskyldige tredjeparter (voldtekt, utnyttelse m.fl.), så ser jeg ingen grunn til å ikke heie på deg: Du har funnet ut hva som gjør deg lykkelig, og du har valgt å vie livet ditt til dette. You go, girl! Pul i vei og lev Herrens Glade dager!

Samtidig ytrer du en generell forrakt for kvinner som ligger med mange menn og mener at dette frarøver mennene deres verdighet:
Sitat av bennnern
Der aliens suger livskraften ut av menneskene i the matrix, suger norske kvinner verdigheten til sine fremtidige ektemenn ut av tissen til fremmede psykopater.
Vis hele sitatet...
Dette er imidlertid litt mer tvetydig, og kan tolkes i ulike retninger. Kan du klargjøre din poisisjon litt her? Mener du at positivt om menn puler rundt, men negativt om kvinner gjør det? I så fall, hvorfor? Alternativt, regner du deg selv om en parasittisk psykopat som underminerer samfunnet ved å ha tilfeldig sex? I såfall, søk hjelp, for det er ikke sunne tanker å bære på. Eller er det noe helt annet du mener? Hva er problemet med kvinner som har mye sex med mange ulike menn? Jeg sliter med å forstå hva du egentlig forsøker å formidle.

PS: Nerden i meg må nesten påpeke at det ikke finnes aliens i The Matrix: Systemet var konstruert av maligne roboter. Det handler om kunstige intelligenser som gjorde opprør mot sine skapere, ikke tilfeldige husokkupanter fra det ytre rom. Denne distinksjonen gir forøvrig sagaen en ekstra dybde og en symbolikk som du kanskje bør reflektere litt videre på før du tufter enda mer av ditt verdenssyn på den.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det er vel ett element av fangens dilemma her. Menn taper generelt på at menn er ettergivende, men kan tjene på det på individnivå i noen sammenhenger. Også er det, som jeg var litt inne på i en annen tråd, stort sett menn som mener at menn burde kunne gråte som stikker av med damene. Ikke menn som mener at menn burde gråte og faktisk gråter selv. Det holder ikke å ha moderne verdier, man må også skjønne den underliggende machokulturen der kvinner fortsatt er like nådeløse i valg av menn som tidligere. Det er den siste forståelsen jeg tror en del moderne menn mangler.
Vis hele sitatet...
Det virker som du har en slags idé om at feminister/moderne kvinner påstår de vil ha supermyke pusemenn som gråter når de ser hundevalper og bruker lørdagskvelden på å lese høyt fra dagboken sin om følelser, men så viser det seg at det de egentlig vil ha er harde steinaldermenn som behandler dem som objekter. Det er karikert selvsagt, men jeg skjønner ikke helt hvor du ser denne motsigelsen rundt deg. Vi forventer ikke at menn slutter å være maskuline, vi forventer bare at de slutter å være mannssjåvinistiske, som for eksempel prøve å kontrollere kvinners seksualitet og beskylde dem for å krenke deres ære når de tar egne valg for sitt eget liv. Og menn som ikke er mannssjåvinistiske lykkes helt fint i praksis også. Det er absolutt ikke en sosialisering til å feile, det er kulturell evolusjon.

Til å være så utrolig opptatt av evolusjon så er det påfallende hvor kritisk enkelte menn er til all form for utvikling etter steinalderen. Man må gjerne insistere på å være den fisken som nekter å bli med opp må land, det er greit det, men det nytter liksom ikke å bli sur for at de andre drar ifra. Det er denne sosialiseringen som er dømt til å feile.

Kvinner velger bort en tredjedel av menn, men det er menn som stiller urimelig og urettferdig høye krav til kvinner? Gud forby at menn har en eneste preferanse for hvordan partneren skal oppføre seg eller behandle ham.
Vis hele sitatet...
Akkurat dette har vi diskutert flere ganger før, så jeg har ikke så store håp om at du tar dette poenget:

Det er ikke noe urimelig i å ha en preferanse.
Det er urimelig å bli sur og sint for at den andre ikke etterkommer denne preferansen.

Ser du virkelig ikke den forskjellen?

Det er da helt greit å velge vekk en kjæreste. Det er helt greit at du velger vekk en jente på grunn av hennes seksuelle fortid eller utradisjonelle holdninger. Hvilken som helst grunn er helt grei. Det som ikke er greit er at du forventer at hun skal tilpasse seg din preferanse for at du skal kunne bli sammen med henne. Det som heller ikke er greit er å bli sint og beskylde henne for å ha ødelagt for deg fordi hun lever livet sitt på en måte som gjør henne uattraktiv for deg. Det er ikke slemt og urimelig å ikke bli kjæreste med noen.

Jeg kan på min side ha som et absolutt krav at menn jeg dater skal ha musefletter, drive med sprangridning og like vørterøl. Det er min rett. Men jeg kan altså ikke klandre menn som gruppe for at jeg da med stor sannsynlighet ikke får meg noen date. Hvis en person har problemer med å finne en kjæreste som passer sine preferanser, så må man enten jekke litt på krava eller bestemme seg for at det er bedre å leve alene.
Sist endret av *pi; 6. september 2020 kl. 14:20.
Redpilled alfahann
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Du har funnet ut hva som gjør deg lykkelig, og du har valgt å vie livet ditt til dette. You go, girl! Pul i vei og lev Herrens Glade dager!
Vis hele sitatet...
Har gitt meg nå tror jeg. Begynner å få kråkeføtter, gnagsår og har klart å finne meg en tosk av en jente.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Samtidig ytrer du en generell forrakt for kvinner som ligger med mange menn og mener at dette frarøver mennene deres verdighet: Dette er imidlertid litt mer tvetydig, og kan tolkes i ulike retninger. Kan du klargjøre din poisisjon litt her? Mener du at positivt om menn puler rundt, men negativt om kvinner gjør det? I så fall, hvorfor?
Vis hele sitatet...
Det er ikke nødvendigvis positivt at menn ligger rundt, men det er positivt om menn og kvinner har nogenlunde lik tilgang til tilfeldig sex da jeg tror dette gjør maktdynamikken jevnere i ett forhold og i andre situasjoner i samfunnet. En grei måte å få mulighet til å ha til tilfeldig sex er å skaffe seg mye erfaring siden erfaring i seg selv er tiltrekkende.

Ett annet perspektiv som jeg ikke har nevnt er at menn med mange sexpartnere er mindre sårbare ovenfor seksual trakasering fra kvinner og andre menn, noe som gjør at de i større grad kan ytre seg om en del av menns interesser uten å bli beskyldt for å være lite tiltrekkende, bitre, sjalu eller lignende. Det tror jeg kan gjøre at menn stiller høyere krav til partneren, som igjen fører til mer partnerskap og mindre tilfeldig sex.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Alternativt, regner du deg selv om en parasittisk psykopat som underminerer samfunnet ved å ha tilfeldig sex?
Vis hele sitatet...
Parasittisk psykopat er å ta i en smule, men jeg ser ikke på meg selv som hverken ekstremt ålreit eller noe modell menneske på noe som helst måte. Derfor tenker jeg at det er ganske urettferdig at kvinner legger så til de grader til rette for at jeg skal kunne hærje rundt, uten å vie en tanke til ålreite, godtroende typer som gjør sitt beste for at kvinner skal ha det bra. Sånn som ABC i tråden her.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva er problemet med kvinner som har mye sex med mange ulike menn? Jeg sliter med å forstå hva du egentlig forsøker å formidle.
Vis hele sitatet...
Først og fremst at det fører til en del negative konsekvenser for samfunnet. Kriminalitet, dårligere oppvekstvilkår for barn, fedre som ikke vil se barna sine, høyere selvmordsrate blant menn osv.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
PS: Nerden i meg må nesten påpeke at det ikke finnes aliens i The Matrix: Systemet var konstruert av maligne roboter. Det handler om kunstige intelligenser som gjorde opprør mot sine skapere, ikke tilfeldige husokkupanter fra det ytre rom. Denne distinksjonen gir forøvrig sagaen en ekstra dybde og en symbolikk som du kanskje bør reflektere litt videre på før du tufter enda mer av ditt verdenssyn på den.
Vis hele sitatet...
Her blir jeg utkonkurrert på kulturell kapital som vanlig. Kjenner misunnelsen komme strømmende gjennom blodet.

Sitat av *pi Vis innlegg

Det er ikke noe urimelig i å ha en preferanse.
Vis hele sitatet...
Her kom jeg med ett tilsvar til en fyr som mente det var grenseløst provoserende at jeg ga utrykk for preferansen.
Sist endret av bennnern; 6. september 2020 kl. 14:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Her kom jeg med ett tilsvar til en fyr som mente det var grenseløst provoserende at jeg ga utrykk for preferansen.
Vis hele sitatet...
Nei, han ble grenseløst provosert over retorikken du bruker, som uttrykker at det er noe umoralsk over at disse kvinnene ikke lever opp til preferansen din, og over mennene som lar dem få lov til det. Du skjønner virkelig ikke forskjellen du?
Sitat av bennnern Vis innlegg
Her kom jeg med ett tilsvar til en fyr som mente det var grenseløst provoserende at jeg ga utrykk for preferansen.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke preferansen i seg selv som er provoserende. Preferanser er personlige og ikke gjenstand for kritikk. Hvis du leser det en gang til står det faktisk ganske eksplisitt at det er selve retorikken som reageres på
Redpilled alfahann
Sitat av *pi Vis innlegg
Nei, han ble grenseløst provosert over retorikken du bruker, som uttrykker at det er noe umoralsk over at disse kvinnene ikke lever opp til preferansen din, og over mennene som lar dem få lov til det. Du skjønner virkelig ikke forskjellen du?
Vis hele sitatet...
Litt av tanken er at mennene som lar dem få lov til det ofte har en slik preferanse selv som de bare må svelge for å i det hele tatt ha noe håp om å please dama. Om flere faktisk ga uttrykk for hva de ville ha, og ikke så på det som så grusomt å gi uttrykk for en sånn preferanse, tror jeg det ville gjort at menn stilte litt sterkere i samfunnet.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Litt av tanken er at mennene som lar dem få lov til det ofte har en slik preferanse selv som de bare må svelge for å i det hele tatt ha noe håp om å please dama. Om flere faktisk ga uttrykk for hva de ville ha, og ikke så på det som så grusomt å gi uttrykk for en sånn preferanse, tror jeg det ville gjort at menn stilte litt sterkere i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Igjen med de underliggende mannssjåvinistiske konnotasjonene. For å sette meg selv i perspektiv er jeg også en mann med, om ikke et tresifret, så i alle fall nært et tresifret antall seksualpartnere. Jeg jobber i et høystatusyrke med godt over gjennomstittlig lønn. Jeg har også en samboer med nesten dobbelt av min inntekt, og i nærheten av like mange seksualpartnere som meg. Med andre ord trenger jeg ikke svelge preferansene mine for å få meg en partner.

Det er ikke opp til menn å gi tillatelse for at kvinner skal kunne være promiskuøse. Det er enkelt og greit markedsteori, og som Pi er inne på handler det i stor grad om kulturell evolusjon. Kulturelt har menn dominert samfunnet i tusener av år, med konsekvensen at kvinner har vært nødt til å innfinne seg med urimelige forhold for å overleve - herunder urimelige krav til seksuell oppførsel. Nå som kvinner ikke lengre er avhengige av menns inntekt og beskyttelse for å overleve ser man at ulikhetene jevnes ut på mange områder, og at de påståtte biologiske atferdsreguleringsmekanismene slettes ikke er biologisk, men kulturell eller en kompleks kombinasjon av begge. Som ved enhver strukturell samfunnsmessig endring finner man grupper som taper på endringa, og grupper som har gevinst. Antropologisk ser man svært ofte at gruppene som lider sparker fra og gjerne overkompenserer egenskapene eller oppførselen som oppleves som under angrep. Et primeksempel er hele den høyreekstremistiske situasjon i USA nå der den hvite mann føler seg systemisk angrepet fordi de lenge undertrykte etniske gruppene begynner å få fotfeste i samfunnet. Et annet primeksempel er redpill og liknende miljøer som mister markedsandel ved at kvinner har større valgfrihet. I stedet for å tilpasse seg endringa og gjøre seg selv mere attraktive for markedet agerer de på selve markedet og legger skylda på kvinnene selv. Det er primitiv, grunnleggende menneskelig psykologi.

Med det sagt så er jeg fundamentalt enig i at alle bør få gi uttrykk for egne preferanser
Sitat av bennnern Vis innlegg
Litt av tanken er at mennene som lar dem få lov til det ofte har en slik preferanse selv som de bare må svelge for å i det hele tatt ha noe håp om å please dama.
Vis hele sitatet...
Det er interessant at du antar å vite hva andre menns preferanser er. Flertallet av menn i denne tråden, og ca alle jeg snakker med, opplyser å ikke ha de preferansene. Lyver de, eller skjønner de ikke selv hva de vil ha? Det høres litt ut som indremisjonæren som insisterer på at de andre har det tomt og meningsløst fordi de ikke skjønner selv at de savner Jesus, mens han innerst inne misunner dem det mye festligere livet som han desperat prøver å vende dem fra. Snakk om å sosialisere folk til å mislykkes.

Og javel, så må man kanskje svelge noen preferanser da. Er det noen som ikke må fire litt på fantasiidealene sine i møte med virkelige mennesker? Er ikke det litt av greia med relasjoner?
Redpilled alfahann
Sitat av Nether Vis innlegg
Igjen med de underliggende mannssjåvinistiske konnotasjonene. For å sette meg selv i perspektiv er jeg også en mann med, om ikke et tresifret, så i alle fall nært et tresifret antall seksualpartnere. Jeg jobber i et høystatusyrke med godt over gjennomstittlig lønn. Jeg har også en samboer med nesten dobbelt av min inntekt, og i nærheten av like mange seksualpartnere som meg. Med andre ord trenger jeg ikke svelge preferansene mine for å få meg en partner.
Vis hele sitatet...
Det er jo flott for deg og jeg tviler ikke på at du er fornøyd med partneren din.
Sitat av Nether Vis innlegg
Det er ikke opp til menn å gi tillatelse for at kvinner skal kunne være promiskuøse. Det er enkelt og greit markedsteori, og som Pi er inne på handler det i stor grad om kulturell evolusjon.
Vis hele sitatet...
Når det at kvinner er promiskuøse har vesentlige negative effekter for samfunnet mennene lever i så vel som er det ikke så urimelig som du skal ha det til om menn mener noe om kvinners promiskuitet.

Sitat av Nether Vis innlegg
Kulturelt har menn dominert samfunnet i tusener av år, med konsekvensen at kvinner har vært nødt til å innfinne seg med urimelige forhold for å overleve - herunder urimelige krav til seksuell oppførsel.
Vis hele sitatet...
Hvor urimelig er det egentlig å ha moralske regler mot å ligge rundt når samfunnene du kritiserer var ekstremt fattige og en graviditet kunne påføre en familie eller en kvinne så store økonomiske byrder at både hun og barnet kunne risikere å sulte? P-piller og andre masseproduserte billige prevensjonsmidler er ett relativt nytt fenomen.

Sitat av Nether Vis innlegg
Et primeksempel er hele den høyreekstremistiske situasjon i USA nå der den hvite mann føler seg systemisk angrepet fordi de lenge undertrykte etniske gruppene begynner å få fotfeste i samfunnet.
Vis hele sitatet...
De er vel først og fremst redde for de etniske gruppene det er snakk om. Det hadde jeg også vært om det var en sjanse for at noen jeg var glad i måtte vokse opp i noen av de værste afro-amerikanske bydelene. Høyere drapsrater enn alle land i hele verden, inkludert land der bortimot 10% av befolkningen kan forvente å dø so følge av drap.

Rike menn med høystatusyrker som lever i ett av verdens rikeste og tryggeste land med ett nesten tresifret antall sexpartnere som tilsynelatende ikke kan skjønne hvordan andre mindre ressursterke menn kan være opptatt av sine egne interesser og ikke verden som helhet er nesten litt usympatisk.

Sitat av *pi Vis innlegg
Det er interessant at du antar å vite hva andre menns preferanser er.
Vis hele sitatet...
Det gjør jo til dels du også.
At menn foretrekker at partneren har ett lavere antall sexpartnere enn kvinner er universelt i alle kulturer det er forsket på.

Sitat av *pi Vis innlegg
Flertallet av menn i denne tråden, og ca alle jeg snakker med, opplyser å ikke ha de preferansene. Lyver de, eller skjønner de ikke selv hva de vil ha?
Vis hele sitatet...
Flertallet av menn jeg kjenner gir uttrykk for at de liker at kvinner er sånn nogenlunde sømmelige om de skulle vurdert å bli sammen med dem.Dette er stort sett menn med høyere utdanning og relativt god forutsetninger for å finne seg partner. Selv har jeg unngått å gi utrykk for at det bryr meg i en haug med situasjoner fordi det er en mye mer friksjonsløs ting å gjøre.

Ble også sparket i kneet av en dame på byen når jeg ga uttrykk for at måten hun oppførte seg på ikke var noe særlig tiltrekkende en gang.

Sitat av *pi Vis innlegg
Er det noen som ikke må fire litt på fantasiidealene sine i møte med virkelige mennesker?
Vis hele sitatet...
Damer?
Sitat av bennnern Vis innlegg
Når det at kvinner er promiskuøse har vesentlige negative effekter for samfunnet mennene lever i så vel som er det ikke så urimelig som du skal ha det til om menn mener noe om kvinners promiskuitet.
Vis hele sitatet...
Her må du nok utdype hvilke direkte negative konsekvenser promiskuøse kvinner påfører samfunnet.


Hvor urimelig er det egentlig å ha moralske regler mot å ligge rundt når samfunnene du kritiserer var ekstremt fattige og en graviditet kunne påføre en familie eller en kvinne så store økonomiske byrder at både hun og barnet kunne risikere å sulte? P-piller og andre masseproduserte billige prevensjonsmidler er ett relativt nytt fenomen.
Vis hele sitatet...
Det er nettopp det som var hele poenget mitt. Nå som disse begrensningene ikke lengre er gjeldende har kvinnene større frihet, og dermed mere innflytelse på markedet. Jeg innlemmer redpill og andre mannssjåvinistiske miljøer i gruppen som ikke tilpasser seg til utviklinga


De er vel først og fremst redde for de etniske gruppene det er snakk om. Det hadde jeg også vært om det var en sjanse for at noen jeg var glad i måtte vokse opp i noen av de værste afro-amerikanske bydelene. Høyere drapsrater enn alle land i hele verden, inkludert land der bortimot 10% av befolkningen kan forvente å dø so følge av drap.
Vis hele sitatet...
Mhm. Så hvordan tenker du at man skal få bukt på problemet? Ved å fortsette å behandle de utsatte etniske gruppene som dritt? La politiet kverke svarte mennesker over en lav sko? Eller kanskje ved å innlemme dem i samfunnet på et realt vis og gi dem samme praktiske muligheter som alle andre?

Rike menn med høystatusyrker som lever i ett av verdens rikeste og tryggeste land med ett nesten tresifret antall sexpartnere som tilsynelatende ikke kan skjønne hvordan andre mindre ressursterke menn kan være opptatt av sine egne interesser og ikke verden som helhet er nesten litt usympatisk.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke dette. Mener du at det at jeg kritiserer høyreekstremismen i USA betyr at jeg ikke har sympati for mindre ressurssterke menn?
Sist endret av Nether; 6. september 2020 kl. 19:57.
Sitat av bennnern Vis innlegg
Det gjør jo til dels du også.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg går ut i fra at de selv vet best hva de ønsker seg.

Idealer og holdninger er ikke bare genetisk men også kulturelt bestemt. Du dyrker og misjonerer for et ideal og en holdning som gjør at man har mindre sjanse for å få det man ønsker seg. Og så kritiserer du motparten for å sosialisere folk til å feile? Om en mann følger din ideologi er det mindre sjanse for suksess, fordi det er færre kvinner som lever opp til idealet, og fordi det er færre kvinner som ønsker en mann med de holdningene. Han får prøve å trøste seg med at han har sett ett eller annet sannhetens lys som de vellykkede ikke var sett, og overbevise seg selv om at han synes synd på de manipulerte tufsene. Ellers kan han sosialiseres til å faktisk fungere i 2020 og kanskje få seg dame.

Flertallet av menn jeg kjenner gir uttrykk for at de liker at kvinner er sånn nogenlunde sømmelige om de skulle vurdert å bli sammen med dem.Dette er stort sett menn med høyere utdanning og relativt god forutsetninger for å finne seg partner.
Vis hele sitatet...
Da kjenner vi nok litt ulike typer folk. Riktig nok kan du hevde at de ikke tør å si noe annet til en illsint feminist som meg, men heller ikke i praksis ser jeg noen sammenheng blant jenter jeg kjenner mellom lite seksuell erfaring og at det er lettere å få seg mann.

Ble også sparket i kneet av en dame på byen når jeg ga uttrykk for at måten hun oppførte seg på ikke var noe særlig tiltrekkende en gang.
Vis hele sitatet...
Ingen tilhenger av sparking. Men heller ingen tilhenger av å uoppfordret fortelle folk om de er tiltrekkende eller ikke. Kanskje hun ikke prøvde å tiltrekke deg, har det falt deg inn? Kanskje livsoppgaven hennes ikke er å se tiltrekkende ut for deg?

Damer?
Vis hele sitatet...
Å, så du vet hva damer ønsker deg også du? Jeg kan forsikre deg om at vi også må fire på kravene i et forhold. Det holder ikke alltid å vise puppene.

Sitat av Nether Vis innlegg
Her må du nok utdype hvilke direkte negative konsekvenser promiskuøse kvinner påfører samfunnet.
Vis hele sitatet...
Han utdyper det over, og har gjort det i tidligere tråder: At kvinner ikke fordeler sexen sin rettferdig så alle får seg, er grunnen til at disse blir kriminelle, forlater barna sine og tar selvmord. Hvis jeg avslår å ha sex med deg så er det ikke annet å forvente enn at du raner den lokale bensinstasjonen etterpå i frustrasjon. Min feil. Det er nok derfor det er så mye mer kriminalitet her i likestilte Norge enn i alle alle andre land.
Sist endret av *pi; 6. september 2020 kl. 20:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
bennnern:
Jeg synes fortsatt du fremstår litt vaklende. Du rettferdiggjør at menn skal ha seg med masse damer med begrunnelse av at dette gir de en sårt tiltrengt selvtillit i et forhold hvor de jevnt over stiller med dårlige kort, samtidig som du mener at kvinners tilsvarende promiskuøsitet er et samfunnsproblem. Begge deler er tuftet på spenstige premisser som med fordel kunne vært understøttet med fakta.
Hvis jeg tolker deg riktig, så mener du at samfunnet hadde vært bedre for både menn og kvinner om det var strengt monogamt. På den måten hadde nesten alle menn fått seg eksakt én dame, og nesten alle kvinner hadde fått seg eksakt én mann. Hvilket formodentlig er Lykken(TM) for nesten alle..? Videre, så tror jeg du mener at slik som samfunnet er nå - altså, ikke spesielt monogamt - så er menn nødt til å ha seg rundt for å bygge opp tilstrekkelig selvtillit til å henge med, selv om det egentlig ikke er bra for de. Er dette en rettferdig oppsummering av din posisjon? I så fall må jeg nesten be deg begrunne hvorfor vi skal tvinge alle mennesker ned i en støpeform som både menn og kvinner etter dine egne utsagn er biologisk inklinerte til å gjøre opprør mot. Det fremstår som et selvutslettende foretagende.

Eller du, vent! Drit i denne kjedelige debattten. La oss heller ta for oss et artig tankeeksperiment. Du startet med The Matrix, så la oss dra dit. Gratulerer, du har nettopp blitt forfremmet til arkitekt. Systemet er ditt. Du kan videreføre illusjonen slik maskinene gjorde. Eller du kan designe en hvilken som helst drømmeverden du måtte ønske for menneskene. Du kan vekke de alle opp, du kan vekke noen, eller du kan la være. Hva gjør du, og hvorfor?
Sist endret av Myoxocephalus; 6. september 2020 kl. 21:41.
Sitat av *pi Vis innlegg

Da kjenner vi nok litt ulike typer folk. Riktig nok kan du hevde at de ikke tør å si noe annet til en illsint feminist som meg, men heller ikke i praksis ser jeg noen sammenheng blant jenter jeg kjenner mellom lite seksuell erfaring og at det er lettere å få seg mann.
.
Vis hele sitatet...
Det trenger ikke å være en korrelasjon mellom antall sexpartnere og seksuell erfaring.
Sitat av EzreaL Vis innlegg
Det trenger ikke å være en korrelasjon mellom antall sexpartnere og seksuell erfaring.
Vis hele sitatet...
Nei, men ut fra sammenhengen så skjønte du sikkert poenget.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har hørt endel på Naama Kates' podcast "Incel". Interessant, tankevekkende og litt skremmende og trist. Ganske mye dehumanisering av kvinner, som stadig refereres til som females og femoids (...). Mange incels er på autisme-spekteret. Det er en ganske alvorlig grad av cyberbalkanisering på nettforaene deres. Så redpill er en temmelig konstruert virkelighet, der vokabularet de bruker i seg selv er med på å bidra til destruktivt livssyn.
Har en bekjent som vel egentlig er en god venn av en god venn som fremstår som ganske bitter over å fortsatt være ungkar. Vet ikke noe om hans nettvaner eller om man egentlig kan si at han er en vaskeekte incel. Men det kan virke litt som at han nesten føler at nå er det hans tur nå og at damene nesten skylder ham det. Forsøkte å spørre ham om åssen han går frem når han skal sjekke og da sa han masse vas pluss at han mente at det var for vanskelig å skjønne og forstå når det var greit å feks forsøke å kysse en dame. Så da forsøkte jeg å spørre mer og han fortalte at han noen ganger fikk med damer hjem fra byen men at det aldri ble noe mer enn noen glass også dro de hjem, og det ble helt feil for når han hadde invitert en dame hjem så mente han på at det fikk hun ta initiativet for han ville ikke risikere å bli stemplet som gris. Jeg forsøkte å forklare og forsøkte å si at et kyss er god måte å teste vannet på. Men da svarte han bare at det er ikke så lett som du tror. Det ble så rar avslutning på den samtalen at jeg ikke viste noe mer å si til det. Er ikke så lett som du tror? Hva er det som er så vanskelig?

Dette har jeg tenkt over mange ganger etterpå. Som sagt så vet jeg jo ikke om han er en ekte incel men bitter er han, eller han fremstår bitter når det blir snakk om damer og han er rundt folk han kjenner. Og det virker for meg som det er noen grunnleggende brister i kommunikasjonen med damer og troen på egne evner. Jeg tenker om en dame blir med en fyr hjem da er det innafor å forsøke seg på et kyss om stemningen er god, mens han mente det ble for vanskelig. Er det frykten for å bli avvist som stopper ham fra å prøve?

Er jo trist for ham om han egentlig ønsker dame men er for nervøs rundt damer til å forsøke å få til noe. Og jeg har tenkt noen ganger at jeg skulle ønske jeg hadde hatt et brukbart råd å gi ham. Jeg kan også være en sosial kløne spesielt i settinger med mye folk, og er ingen supersjekker selv. Men jeg forsøker i det minste, og jeg har ikke troen på at det nytter å sitte i egen stue å nærmest (for?)vente at det skal bli noe forhold uten at en trenger gjøre noe selv. Ja kanskje med mindre han treffer noen på nett og kan forklare åssen han har det i forkant, så kan dama vite at om hun ønsker noe mer så må hun være mer aktiv. Tror ikke det er noe feil med fyren, helt vanlig kar, normalt utseende og faktisk litt morsom å prate med for han har mange kjappe kommentarer og morsomme betraktninger. Men når det kommer til damer så virker det som alt låser seg for fyren. Håper han finner en løsning, bedre det enn at han havner på destruktive forum og begynner å dyrke sin egen ensomhet og blir så bitter at han til sist kanskje tenker at det er alle damenes feil, for de bare vil ha alfahanner eller hva det nå er som er grunntanken til disse incel folka.
Sist endret av _abc_; 12. desember 2020 kl. 02:58.
Jeg tror noen damer leker med menn om dem kan, akkurat som bøllene bøller med de om de kan.

Merker personlig at det er flest ensomme gutter og menn som lener seg sterkt på the redpill om damer. Sikkert fordi det er enklest å skylde den sannheten på damene dem har møtt istedet for å innse at det fins alle slags farger. Rødt og blått som gult og grått.