Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5468
Hei der, etter den siste windows 10 oppdateringen har jeg hatt problemer med å aksessere noen sider(skjer kun når jeg er koblet på wi-fi nett, ikke med kabel)

Det startet med at en del windows applikasjoner som outlook og skype sluttet å fungere, feilkoden for dette er 0x800704cf

Jeg har google rundt og prøvd 3-4 løsninger for å løse den koden, men problemet er der enda. Det ser ut til at det er flere enn meg som har dette problemet.

Nå begynner det å gå så langt som at jeg ikke får logget på facebook på pcen.. Jeg har også forsøkt å fjerne driverne til wifi kortet og innstallere på nytt, men uten hell.

nettverkskortet er Intel(R) Wireless-AC 9462 og pcen er DELL G3.

Kan noen hjelpe?
har andere PC i samme nettverk også problemer?
Trådstarter
Nei. Dette gjelder kun min pc
Hm, det virker jo litt absurd, men det kan være at oppdateringen tullet til noe med driveren til wifi-adapteren. Har du mulighet til å prøve en annen, bare for testens skyld - en USB-adapter du har liggende for eksempel?

Det virker som en snål feil, men oppdateringen er kanskje såpass ny at det ikke har dukket opp folk med problemstillingen enda (selv om kortet jo er relativt vanlig ). Er de andre PC-ene på nettverket også oppdatert? Hvis så, kan det mulig styrke teorien om noe feil med driver, ev. at du har vært svært uheldig og wifi-kortet har gått i stykker.

Forsøkt å laste ned driver fra Intel direkte?

Du har vel sikkert funnet den, men hvis ikke har linken under en rekke forslag til hvordan fikse feilen.

https://windowsreport.com/error-0x800704cf-pc-fix/
Sist endret av rogerrask; 23. mai 2019 kl. 20:24. Grunn: korrigert feil oppdateringsbetegnelse
Trådstarter
- Det samme problemet er uansett hvilket trådløst nettverk jeg er koblet til
- båndbredde og fart er samme, altså om jeg kjører testen med denne pcen eller en annen bærbar pc på samme nettverk så får vi samme resultat om vi kjører det trådløst
- Pcen er noen måneder ny

Så nei, det er ikke noe galt med wi-fi adapteren


Sitat av rogerrask Vis innlegg

Du har vel sikkert funnet den, men hvis ikke har linken under en rekke forslag til hvordan fikse feilen.

https://windowsreport.com/error-0x800704cf-pc-fix/
Vis hele sitatet...

Den linken(også mange andre) forsøkte jeg før jeg laget denne tråden..
Sist endret av cplpro; 23. mai 2019 kl. 23:57.
Trådstarter
Da ser det ut til at jeg endelig løste problemet. Jeg tok og av installerte alle drivere som lå under kategorien "nettverkskort" i enhetbehandling en etter en(det holdt ikke bare med å av-installere wifi adapteren), og installerte alle på nytt