Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  71 33708
Droppa for mye marsipan en kveld og endte med at jeg ble helt vekk i 2-3 dager,husker ikke hvor lang tid det tok men prøvde å få i meg vann men brakk det bare opp og klarte ikke å innta væske så jeg ble henta av ambulansen da jeg svimte av og kom inn på sykehuset og de la sånn væskeslange inn i armen min..

Traumatisk hendelse som 17 åring..

Etter den gangen så mista jeg lysten på amfetamin..
Sitat av Stuk3hue Vis innlegg
Haha, er dette dere beskriver her en overdose? Jeg har hatt samme greiene mange ganger, men tenkt det bare er angsten som blir for sterk å slår meg ut som den ofte gjør uten amfetaminen også. Jaja, da er det vel på tide å roe forbruket litt da. Er ikke ofte, men de helgene jeg tar det blir det rimelig store mengder.
Vis hele sitatet...
Så viss du ler når du får skallebank til de grader, blir veldig slakk i formen, og går med følelsen av å hele tiden holde på å svime av eller svimer av så er du ikke mye glad i deg selv. Og jeg ser ikke grunnen til å ta amf viss dette er målet.
Ja, kanskje på tide å revurdere ditt forhold til dette rusmiddelet. Da det virker som du er klar over at du bør roe deg, men likevel prøver rettferdiggjør det med å si at du ikke tar det ofte men i rimelig store mengder?
I det minste, og ganske åpenlyst.. Hvorfor ta så store doser da du opplever bivirkninger?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Skrekkhistorien
Etter inntak av 2,5 gram speed (første gangen stoffet ble prøvd), så førte det til kald knute i magen (nær krampe), samt voldsomme muskelspenninger i hjertet. Ble utslitt og hadde nær-døden-opplevelse (gamle minner passerte i revy, tro om at hjertet ville briste og at død ville inntreffe (dødsangst/anfall, totalt utslitt psykisk, store pupiller, voldsom svette og skjelving/risting). Ble anbrakt sykeshus til akuttmottak. Der ble pasienten liggende på båre uten at akuttlegen gjorde noe som helst (vanlig og riktig behandling er å gi beroligende medisin). Han forklarte overfor pasientens venn og sykepleiere til stede, at han syntes ikke det var riktig å behandle narkotika med narkotika. Med dette unnlot legen å hjelpe pasienten, som ble liggende å gjennomgå dødsangst/anfall, krampelignende tilstand og psykisk utladning.

Pasienten ble lagt på observasjonsavdeling. Overlege var nå på plass. Pasienten overhører samtale på gangen mellom nå tilstedeværende overlege og akuttlegen. Overlegen sier: Ga du ham virkelig ikke beroligende? Akuttlegen svarer med samme teori og praksis: Jeg syntes ikke det var riktig å behandle narkotika med narkotika.

Erfaring rikere
Sist endret av JohnGunnar; 2. mai 2009 kl. 13:31.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av geekstar Vis innlegg
Jeg tok for mye meth og kastet opp i 24 timer og hørte lyder jeg ikke visste var der. Ved en annen anledning har jeg besvimt når jeg står/går oppreist og våknet til live i kramper på gulvet.. Ellers har jeg opplevd det andre nevner, feber og hjertebank osv. Har sett folk som har tatt seg en joint ved milde overdoser som førte til psykose og paranoia..
Vis hele sitatet...
Amfetamin og hasj har nesten alltid hatt en uheldig virkning for meg og det er med denne kombinasjonen at jeg hadde mine værste noiar. Både så og hørte ting som ikke eksisterte.
En overdose på speed kan føre til en rusutløst psykose, det er ikke farlig, men veldig ubehagelig da man får skikkelig noian, ser og hører ting, fysiske symptomer kan være kaldsvetting, sterk hodepine, hjertebank, skjelving. Det beste du kan gjøre for å bli bra er å få i deg noe benzodiazepiner, helst xanor(bikkjebein, staver), flunitrazepam (flunniser) eller rivotril 2mg (dobble kryssere) hvis ikke du får tak i det "good shit" så nøy deg med andre mildere benzo, som valium, alopam, sobril etc...

det viktigste er at du bare stapper i deg pillene og tar deg en varm dusj mens du venter på virkningen også legger du deg under dyna og slapper av. Så vil det bli bra skal du se Når du våkner igjen så hiv i deg noe mat og noe å drikke, spis flere piller og sov litt til. Da når du våkner er du helt fin igjen.

*Too weird to live, too rare to die*

Jo også ikke drikk alkohol!!! skal du forsterke effekten av tablettene kan du røyke deg en ETTER at pillene funker for fullt, men ikke før, da får man noia

Sitat av Phanorama Vis innlegg
Droppa for mye marsipan en kveld og endte med at jeg ble helt vekk i 2-3 dager,husker ikke hvor lang tid det tok men prøvde å få i meg vann men brakk det bare opp og klarte ikke å innta væske så jeg ble henta av ambulansen da jeg svimte av og kom inn på sykehuset og de la sånn væskeslange inn i armen min..

Traumatisk hendelse som 17 åring..

Etter den gangen så mista jeg lysten på amfetamin..
Vis hele sitatet...
uff, jeg føler med deg, det som skjedde med deg var at du ble dehydrert, en farlig tilstand hvis den ikke blir behandlet. godt å høre du har mista lysten på pepper'n, det er noe dritt og det ødelegger folk. no point too use that shit

TAKE CARE *
Sitat av knott Vis innlegg
Er det permanent skade med hjerneblødning? Hva er følgende med hjerneblødning?

Hvilke medisiner , ting kan gjøres ved overdose?
Vis hele sitatet...
vel, man kan jo dø av det.
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg har tatt "overdose" på speed. Det som skjedde var at jeg fikk en kjip hodepine, og svima av noen ganger, i tillegg til effektene z0p beskrev. I tillegg opplevde jeg skjelving, frysing og en generell uggin følelse i kroppen en god stund. Til slutt fikk jeg i meg en neve valium, noe som hjalp godt.
Vis hele sitatet...
Det du beskriver der ekke overdose, har fått det noen ganger jeg også, først blir du helt kald, og dårlig, hodepine etc, så starter du og skjelve, og føler att uansett ka du gjør så klarer du ikke og få varmen etc...

stemmer ?

Isåfall aner ikke hva d kommer av, men de gangene jeg har fått det har jeg tatt ekstremt lite men dårlige greier, har hendt meg 3-4 ganger, men mistenker det er noe som blir bøffet med, eller noe ureinheter i stoffet som har forutsaket det, for enne gangen fikk jeg det 2 ganger på rappen av samme stoffet.

Jeg hadde tidligere en teori om att det var pga. urenheter i stoffet når eg da satt sprøyter...
Men den teorien bristet jo no, dersom du ikke setter sprøyter ? Så aner egentlig ikke hva det er, men kan garantere att det ikke er overdose, for de mengdene jeg har tatt når jeg har fått det har vært sykelig små...
Sitat av djchain Vis innlegg
Det du beskriver der ekke overdose, har fått det noen ganger jeg også, først blir du helt kald, og dårlig, hodepine etc, så starter du og skjelve, og føler att uansett ka du gjør så klarer du ikke og få varmen etc...

stemmer ?

Isåfall aner ikke hva d kommer av, men de gangene jeg har fått det har jeg tatt ekstremt lite men dårlige greier, har hendt meg 3-4 ganger, men mistenker det er noe som blir bøffet med, eller noe ureinheter i stoffet som har forutsaket det, for enne gangen fikk jeg det 2 ganger på rappen av samme stoffet.

Jeg hadde tidligere en teori om att det var pga. urenheter i stoffet når eg da satt sprøyter...
Men den teorien bristet jo no, dersom du ikke setter sprøyter ? Så aner egentlig ikke hva det er, men kan garantere att det ikke er overdose, for de mengdene jeg har tatt når jeg har fått det har vært sykelig små...
Vis hele sitatet...
Kanskje derfor han skriver "overdose" istedenfor overdose....og det innlegget ble skrevet for over 3 år siden. Lykke til med å få svar
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Kanskje derfor han skriver "overdose" istedenfor overdose....og det innlegget ble skrevet for over 3 år siden. Lykke til med å få svar
Vis hele sitatet...
sorry, så ikke att det var enn gammel tråd som var blitt dratt opp igjen >_<

Bare så den lå på forsiden så svarte bare på det som ble sagt liksom...
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av xtapolapocetl Vis innlegg
Jeg har tatt "overdose" på speed. Det som skjedde var at jeg fikk en kjip hodepine, og svima av noen ganger, i tillegg til effektene z0p beskrev. I tillegg opplevde jeg skjelving, frysing og en generell uggin følelse i kroppen en god stund. Til slutt fikk jeg i meg en neve valium, noe som hjalp godt.
Vis hele sitatet...
frysing og skjelving kan man neste kun få vis man skyter da pga da så gjer man fryser og kjelve er at da komer bomul inn i blode og då er da 2 ting så hjelper enten ta nytt skudd eller kome seg under dyna og ta ein rivotrill eller sniffa subotex og så kasta opp eg har tat noken høye doser selv.
men da er mangen typer overdoser på speed eg har opplevdt 3 forkjellige eine gongen var eg sikkelig i phykose og hjømte meg i skauen for eg trudde postmannen sku skytte meg med hagla og eg hadde knust ein ramdom vindu på eit hus og ein bil og prøvde ta ein bil. og hadde pusteproblemer da var den verste da var på sniffing. skudd har eg hatt eine at eg frøys og datt ned i koma eller søvn og trudde kompisen hadde 400 g med afghansk hasj og så viser da seg at da var vekto hans og eg trudde eg var våken så låg eg der heilt vekke og så våkna eg heilt sløve med jevli hovude pinne og tok ein rivo og sniffa 2 mg subotex og så var eg finne i formen igjenn etter eg spydde.
3dje eg opplevde var den mildaste då fikk eg ikkje pusta og sovna eg i fleire timer men då tok eg og skøyt i rævo mi på rosa amfetamin.

så overdosene er forkjellige kossen man tar stoffet og kor reint da er og kas type da er.

om man puselig fryser og detter rett ned så er da enten bomul i blode pga da ligger igjenn på nålo eller så er da for mye. og spying er pga da er for ureint. btw eg sniffer da som regel og skudd har eg bare prøvdt noken gonger og liker og holde meg til sniffing men har slutta med alt da no då man dauger ikkje så lenge man har eit godt hjerta men ikkje lek deg med liv og død.

dette er min efaring i bruk av for høge doser.
Sitat av 99rsor Vis innlegg
om man puselig fryser og detter rett ned så er da enten bomul i blode pga da ligger igjenn på nålo eller så er da for mye.
Vis hele sitatet...

Stemmer bomull kan være en årsal, men det er ikke grunnen til symptomene.
Grunnen er en påbegynt infeksjon, da sannsynligvis pga urenheter eller no annet tull har blitt med inn i kroppen sammen med skuddet.

Om du f.eks pådrar deg en skikkelig feber så vil du oppleve samme symptomene ( frysing og svimmelhet vondt i leddene etc). Feber oppstår gjerne ved infeksjoner i kroppen.


( gjerne rett meg om dette skulle være feil men er nokså sikker på att det stemmer, men siden jeg ikke kan si jeg er 100% hadde det vært fint om noen kan avkrefte/bekrefte dette )
Sist endret av djchain; 6. september 2014 kl. 02:29.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av geekstar Vis innlegg
Jeg tok for mye meth og kastet opp i 24 timer og hørte lyder jeg ikke visste var der. Ved en annen anledning har jeg besvimt når jeg står/går oppreist og våknet til live i kramper på gulvet.. Ellers har jeg opplevd det andre nevner, feber og hjertebank osv. Har sett folk som har tatt seg en joint ved milde overdoser som førte til psykose og paranoia..
Vis hele sitatet...
Mistenker at jeg har tatt meg en overdose amfetamin. Jeg er totalt uvel og tungpusten. Dog ikke tungposten nok til å ringe pizzakjørern enda.

Har følt meg nummet i ansikten og kald på forksjellige steder. Jævlia god makka eller jævlig dårlig.

Virker rett og slett svimmel og uggen, og har lav pulst? Noen som burde vært høy puls?

Tatt sirka 5 rivotril(7mg] fra Lørdag morgen og utover i går kveld. Redd for amfetamin/benzo overdose. Drakk også, men det er så lenge side. Alt dette uten særlig toleranse,da jeg har hatt "pause.

Jeg også dårlig!

Er dette farlig eller vil det forsvinne av seg selv? Sirka 2.5 timer siden jeg tok en stripe.

PS: Altså hvis dosen var for stor burde jeg vel ha krenka for lenge siden? Bare bekymret for Rivotril+amf komboen.

Og er det slik at man bare får en massivt hjerteinfarkts/blodpropp/slag? Eller vil jeg få mer forvarsel.

Føles ut som blodet mitt er alt for tykt og årene alt for tynne.
Sist endret av ZionRoad; 14. desember 2015 kl. 07:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Høres ut som du har fått i deg noe dritt. Om du sniffa det svei det noe jævlig da? Hvordan luktet og så den ut (farge klumpete, marsipan lingnende) ?

Om du har mer igjen så ta litt opp i ett glass med vann, om det ikke oppløser seg fort så er den dårlig.

Spist og drikket mye vann?

Er du veldig tungpusten?
Forstår ikke helt hvorfor du tok det i kombinasjon med 7mg riv.
Mulig det som har fått deg litt tungpusten.

Få opp vinduet så du får deg litt luft eller gå en kjapp tur.
Hjelper ikke og sitte inne og ha noia, da blir det bare verre.

Edit: glemte og spørre deg hvor mye som har blitt tatt i løpet av natta, spiller en stor rolle!
Sist endret av king123; 14. desember 2015 kl. 07:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Mistenker at jeg har tatt meg en overdose amfetamin. Jeg er totalt uvel og tungpusten. Dog ikke tungposten nok til å ringe pizzakjørern enda.

Har følt meg nummet i ansikten og kald på forksjellige steder. Jævlia god makka eller jævlig dårlig.

Virker rett og slett svimmel og uggen, og har lav pulst? Noen som burde vært høy puls?

Tatt sirka 5 rivotril(7mg] fra Lørdag morgen og utover i går kveld. Redd for amfetamin/benzo overdose. Drakk også, men det er så lenge side. Alt dette uten særlig toleranse,da jeg har hatt "pause.

Jeg også dårlig!

Er dette farlig eller vil det forsvinne av seg selv? Sirka 2.5 timer siden jeg tok en stripe.

PS: Altså hvis dosen var for stor burde jeg vel ha krenka for lenge siden? Bare bekymret for Rivotril+amf komboen.

Og er det slik at man bare får en massivt hjerteinfarkts/blodpropp/slag? Eller vil jeg få mer forvarsel.

Føles ut som blodet mitt er alt for tykt og årene alt for tynne.
Vis hele sitatet...

Hvordan gikk det? Opplevd dette selv.. Tok for mye på kort tid med alt for lite mat og vann. Ble svimmel, tungpusten som ble forverret av angsten som oppsto. Rødaktig hud. Var veldig nær ved å ringe ambulansen men droppa det.. Sovna til slutt og lever i beste velgående idag. Men det smarteste vil alltid være å stikke innom legen. Man vet aldri. Fikk også litt lilla knær og albuer. Så det har noe med dårlig blodomløp å gjøre.
Håper alt går bra med deg ZionRoad?

Gått 2 dager nå uten svar, blir jo bekymra.

Regner med at han har fått i seg såpass mye at han fortsatt sliter med nedturen.

Om du leser det her så er det viktig og få i se mye mat og drikke så klart. Dopamin, noradrenalin og serotinin er som du sikkert vet signalstoffer i hjernen som du mest sannsynlig har brukt opp.

Du har brukt opp belønningssystemet i hjernen med andre ord.

Mat som er viktig og få i seg er mat med mye aminosyrer.

Proteinrik mat som feks kylling, egg fisk u name it

Grønnsaker innholder mye aminosyrer spesielt avokado.

Frukt: Spesielt jordbær, blåbær og svisker skal være det beste for å regulere signalstoffet dopamin i hjernen.

Nøtter og frø: som sesamfrø, mandler og thaini er gode kilder til for og øke dopamin nivået.

Hvete: har den essensielle aminosyren fenylanin som blir konvertert til tyrosin, dette stimulerer ekstra dopamin.

Vitaminer som: b,c og d også jern er også veldig viktig. Mye av dette får du gjennom juice. Jern vet jeg det er mye i brunost.

Kostilskudd.

Aminosyre, (vitaminer som nevnt over), tyrosin og nicin

Kjøp denne: http://www.altihelsekost.no/products...500-mg-solaray
Finner det på apoteket.

Tyrosin er den beste aminosyren for å øke dopamin nivået.

Kjøp av vitaminer er heller ikke dumt!

Håper alt går bra!

Her er kilder forresten: http://kilden.info/dopamin-mat-superlader-hjernen/
Sist endret av king123; 16. desember 2015 kl. 15:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Mistenker at jeg har tatt meg en overdose amfetamin. Jeg er totalt uvel og tungpusten. Dog ikke tungposten nok til å ringe pizzakjørern enda.

Har følt meg nummet i ansikten og kald på forksjellige steder. Jævlia god makka eller jævlig dårlig.

Virker rett og slett svimmel og uggen, og har lav pulst? Noen som burde vært høy puls?

Tatt sirka 5 rivotril(7mg] fra Lørdag morgen og utover i går kveld. Redd for amfetamin/benzo overdose. Drakk også, men det er så lenge side. Alt dette uten særlig toleranse,da jeg har hatt "pause.

Jeg også dårlig!

Er dette farlig eller vil det forsvinne av seg selv? Sirka 2.5 timer siden jeg tok en stripe.

PS: Altså hvis dosen var for stor burde jeg vel ha krenka for lenge siden? Bare bekymret for Rivotril+amf komboen.

Og er det slik at man bare får en massivt hjerteinfarkts/blodpropp/slag? Eller vil jeg få mer forvarsel.

Føles ut som blodet mitt er alt for tykt og årene alt for tynne.
Vis hele sitatet...
Zion, nå har du vært nykter i tre måneder, så kaster du nedpå amfetamin? Var ikke søvnproblemer og angst et av problemene i utgangspunktet? Ta denne overdosen som en riktig advarsel for hva som kan skje, og ikke minst en form for motivasjon når du skal kutte ut drugs. Jeg kjenner deg ikke, men situasjonen din er nok kjip. Lykke til! Jeg føler med deg! God bedring!
▼ ... flere år senere ... ▼
Moderat til alvorlig forgiftning:
Agitasjon, angst, panikk, forvirring, hallusinasjoner, psykose, delirium/vrangforestillinger, kramper
Vasokonstriksjon (blodårene trekker seg sammen) og vasospasme (krampeaktig sammentrekning av blodårer)
Hypertensjon (høyt blodtrykk), takykardi (hurtig puls/hjertebank), arytmier (ujevn puls), hjerteinfarkt
Hyperventilasjon
Dehydrering
Hypertermi (kroppstemperatur over 40°C)
Rabdomyolyse (ødeleggelse av muskelceller) med ev. nyresvikt, metabolsk acidose (kroppen produserer mer syre enn den kan kvitte seg med), disseminert intravaskulær koagulasjon (alvorlige forstyrrelser i kroppens blodlevringssystem, mange små blodpropper inne i blodårene), multiorgansvikt
Sirkulasjonskollaps
Respirasjonsvansker
Nedsatt bevissthet/koma
Hjerneblødning
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Moderat til alvorlig forgiftning:
Agitasjon, angst, panikk, forvirring, hallusinasjoner, psykose, delirium/vrangforestillinger, kramper
Vasokonstriksjon (blodårene trekker seg sammen) og vasospasme (krampeaktig sammentrekning av blodårer)
Hypertensjon (høyt blodtrykk), takykardi (hurtig puls/hjertebank), arytmier (ujevn puls), hjerteinfarkt
Hyperventilasjon
Dehydrering
Hypertermi (kroppstemperatur over 40°C)
Rabdomyolyse (ødeleggelse av muskelceller) med ev. nyresvikt, metabolsk acidose (kroppen produserer mer syre enn den kan kvitte seg med), disseminert intravaskulær koagulasjon (alvorlige forstyrrelser i kroppens blodlevringssystem, mange små blodpropper inne i blodårene), multiorgansvikt
Sirkulasjonskollaps
Respirasjonsvansker
Nedsatt bevissthet/koma
Hjerneblødning
Vis hele sitatet...
Hallo. Denne tråden ble opprettet for snart 12 år siden, så jeg vil tro TS har fått de svara han trenger.

Men for all del, fint at du deler ut om evt. bivirkninger uansett i tilfelle andre skulle komme i samme situasjon.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Hallo. Denne tråden ble opprettet for snart 12 år siden, så jeg vil tro TS har fått de svara han trenger.

Men for all del, fint at du deler ut om evt. bivirkninger uansett i tilfelle andre skulle komme i samme situasjon.
Vis hele sitatet...
Vet den var for 12-år siden, men greit at alle kan de symptomene. Kan redde liv you know.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Vet den var for 12-år siden, men greit at alle kan de symptomene. Kan redde liv you know.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser det siste så ikke altfor lange avsnittet i mitt innlegg vil du se at jeg er enig i nettopp dette.
Sist endret av Noisediary; 17. februar 2021 kl. 00:13.
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Hvis du leser det siste så ikke altfor lange avsnittet i mitt innlegg vil du se at jeg er enig i nettopp dette.
Vis hele sitatet...
Må ikke forstyrre han, redding av liv pågår you know
Sitat av Noisediary Vis innlegg
Hvis du leser det siste så ikke altfor lange avsnittet i mitt innlegg vil du se at jeg er enig i nettopp dette.
Vis hele sitatet...
Yeah i know Men det er ekstremt viktig å vite sånt med stimulanter, orker ikke gå i detaljer men så kompisen min dø på MDMA+amfetamin og jeg kontaktet ingen pga jeg trodde det var panikk...Så håper ingen opplever det samme ta vare på vær andre peace✌️