Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 646
Hallo.

Min eksterne (og nyeste) WD Elements 2TB begynte å bli ganske sliten for et år tilbake, da snakker vi at den begynte å få overføringshastigheter på 120kb/s og lignende, og det er egentlig ikke mulig å ta backup av større ting med mindre jeg skal vente til neste-år.

Det var også en periode hvor den ved hard bruk måtte kobles av og på maskinen, for å restarte den.

Jeg har ikke mistet den i bakken eller noe sånt, så jeg tviler litt på at den er fysisk skadet, men det vet jeg jo ikke.

Det jeg da lurer på, er:

Vil en full wipe av disken fikse badblocks og ødelagte sektorer? Eller burde jeg bare kaste disken med en gang? Tenkte å slenge steam og litt forskjellig som tar mye plass inn der, og holde unna ting som er viktige, hehe.

Kan legge ved en smart-scan om det er av interesse?
Sist endret av Bruskork1; 17. februar 2015 kl. 17:19. Grunn: La til litt informasjon.
Hvis det ikke er mulig å ta backup av den er du jo nødt til å enten prøve å wipe den eller kaste den, hvor kjøpte du den? Flere butikker er snille med å sende den en ny hvis du skriver mail til dem.
Hvis du ikke er redd for innholdet på den ville jeg først prøvd med en wipe.
Sist endret av DenNorskeste; 17. februar 2015 kl. 17:25.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Jeg husker faktisk ikke hvor kjøpte den, var i en annen del av landet for snart 4 år siden. Ironisk nok så holder min 500gb fra WD enda i sitt beste velstående nå etter 6 år, men nok om det.

Jeg kan fint wipe den, men det er noen ting på disken som på en måte er greit å ha, som jeg gjerne ikke vil fjerne med mindre jeg må, derfor jeg spør, men det er kanskje veldig mye gjetting om det vil hjelpe, hehe.