Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3962
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hei,

I russebilen vår trenger vi lys og røykmaskin, men jeg lurer på hva jeg skal se etter for å finne noe som passer, og fungerer?

Om noen har tid til rådighet, hadde jeg satt utrolig pris på om noen kunne gitt meg en peikepinn på hva jeg skal se etter, gjerne med noen linker.


På forhånd, takk!
Er vell opp til hva dere ønsker - sjekk ut Ljudia http://www.ljudia.no/lys-scene-show-s82112 - her har dere my snasent

I vår bil hadde vi malt veggene baki med UV maling var faen så fett finner du også på ljudia
Sist endret av Sir. Camouflage; 17. april 2014 kl. 13:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette oppsettet hadde vi med veldig godt resultat:

Billig røykmaskin vi fant på finn (400kr ish)
Chauvet LX5 moonflower
Ledstrip med lydsensitiv kontroller

Kan linke deg en film av oppsettet hvis du er interessert. Fordelen med dette oppsettet er at det trekker meget lite strøm siden det baserer seg på LED-dioder som er fint hvis du skal kjøre det på bilbatteriet.
Hva har du av strømtilførsler i bilen?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Trådstarter
Takk for svar og lenker!

Vi er dessverre helt blåst på hvordan vi skal koble til dette. Hadde satt utrolig pris om om du kan dele link til oppsettet, Atec.
Må vi ha stikkontakt i bilen, fra sigarettantenna - som da dette kobles i?

Hva burde vi se etter når vi skal kjøpe røykmaskin?
Sist endret av Ru11er; 17. april 2014 kl. 23:45.
Ikke det at jeg har peiling på røykmaskiner, men...

Etter det jeg vet, så er røykmaskiner basert på CO2. Dette er en gass som er tyngre enn luft. Hvis russebilen er tett, kan det da oppstå ubehag av for lite oksygen, eller i verste fall kvelning. Bare så du er obs på dette.
Sist endret av aluminiumfluorid; 18. april 2014 kl. 00:01. Grunn: skrev "x" istedet for " "
Sitat av Ru11er Vis innlegg
Takk for svar og lenker!

Vi er dessverre helt blåst på hvordan vi skal koble til dette. Hadde satt utrolig pris om om du kan dele link til oppsettet, Atec.
Må vi ha stikkontakt i bilen, fra sigarettantenna - som da dette kobles i?

Hva burde vi se etter når vi skal kjøpe røykmaskin?
Vis hele sitatet...
Har sendt deg en link i PM.

Da de fleste røykmaskiner man får kjøpt kjører på 110/220V AC, fant vi ut at det greieste var å kjøpe en omformer og koble den på batteriet. Store røykmaskiner drar en god del strøm, så ville gått for en liten hvis dere ikke har et aggregat å kjøre den på.

Tror faktisk det var en slik vi hadde
Sist endret av Atec; 18. april 2014 kl. 00:04.