Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1180
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hei,

Vurderer å kjøpe min neste mobil fra Kina, men ser at mange av de ikke har norsk språk installert i Android-OSet.

Spørsmålet mitt da er om det er mulig å installere norsk språk på mobilen, selv om det ikke er forhåndsintallert fra før?

Evt. hvordan går man frem?

Til informasjon er det Android 4.2.

Takker.
Hvorfor gå kinesisk telefon når det er så mange gode, og ikke minst billige telefoner å få her til lands?
De fleste telefoner fra Kina kommer ihvertfall med engelsk språkpakke. Dette burde da holde i bøtter og spann? Evt kjøp den samme mobilen her til lands. Har selv Huawei, og billigste utsalgspris i Norge ligger ikke mange hundrelappene over pris hos originalprodusent/hjemmesidene til Huawei.
Sitat av KarmaBites Vis innlegg
Hvorfor gå kinesisk telefon når det er så mange gode, og ikke minst billige telefoner å få her til lands?
Vis hele sitatet...
Det er nok fordi at kina har mange flere merker som ikke finnes her i Norge, og mye billigere også.

Men trådstarter du burde sjekke om det er play marked slik at du kan laste ned apps på den. Synes å huske at jeg har lest en plass at du ikke får play marked fordi myndighetene i kina ikke liker google.

Hvilken telefon er det du tenker på?

Din beste mulighet for å få norsk er nok å roote den.