Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1651
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Hei!

Var på ferie i sommer, og var syk i 4 dager. Har DNB som reiseforsikring, og fikk i dag vite at jeg får igjen for legebesøk pluss noen regninger.
Skal ikke jeg ha penger for de dagene jeg var syk også? Var jo på hotellrommet mesteparten av tiden.

Noen som vet noe om dette?
er du syk i 4 dager i ferien skal arbeidsgiver gi deg 4 dager ferie til...så skaff legeerklæring/sjukmelding og gi til arb.giver.
Fakta er at man bør ha sykemelding for 6 virkedager 100% for å få tilbake feriedager og muligens sykepenger(denne delen kan avvike etter arbeidsplass).

Uansett trådstarter mente kanskje kompensasjon fra forsikringslskap med feriereise som ble delvis ødelagt?

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta....d=78188#Sykdom
j) Kompensasjon for avbrutt feriereise/tapte feriedager
Innenfor forsikringstiden og planlagt reisetid,
erstatter vi din avbrutte reise/ dine tapte ferie -
dager på grunn av at:
• du av årsaker som er beskrevet i pkt. 5.2 blir
beordret til å holde sengen av behandlende lege
på stedet. Antall dager regnes fra tidspunktet for
første legekonsultasjon. Kompensasjon ytes kun
for sengeleie i løpet av reisens første 45 dager.
• du blir innlagt på sykehus av årsaker som
beskrevet i pkt. 5.2
• du måtte reise hjem før planlagt av årsaker som
beskrevet i pkt 5.5 d og f. Istedenfor dagkompensasjon, kan samme beløp erstattes for returreise i henhold til pkt. 5.5 e
• din eneste reiseledsager rammes av et forsikringstilfelles som beskrevet i pkt. 5.5 i og når
dette medfører sykehusinnleggelse, legeforordnet sengeleie eller hjemreise før tiden
• din medreisende og medforsikrede ektefelle/
samboer/barn rammes av et forsikringstilfelle
som beskrevet i pkt. 5.2.
Erstatning utbetales for maksimalt to person pr.
skadetilfelle
Kompensasjonen beregnes på grunnlag av den
avbrutte reisens pris og utbetales som kompensasjon pr. dag for antall ubenyttede dager i forhold
til planlagte dager. Med reisens pris forstås det du
har betalt for reise og overnatting til og med første sykedag/avbruddsdag. Hvis du reiser med egen
bil, beregner vi kr 2,50 pr. km tur/retur hjemsted
i Norge som reisens pris. Årlige kostnader for
timesharebolig eller annen eiendom, skal ikke
inkluderes i reisen pris. Erstatningen er personlig
og kan ikke overdras eller arves.
Vi erstatter inntil kr 1 200 pr. person pr. dag inntil reisens pris, inntil kr 50 000 pr. person, inntil
kr 100 000 pr. familie
Vis hele sitatet...
http://www.europeiske.no/web/no/europeiske.nsf/noframes/69484C3F18D0C43CC1256F580030E081/$file/Helaars_vilkaar.pdf

Du får hva du betaler for.

Foreslår du ringer DNB og hører med de.
Sist endret av Morgul; 22. august 2013 kl. 19:00.
Jeg knakk håndleddet 1 uke ut i min 3ukers ferie, når legen skrev sykemeldig spurte han når jeg starta igjen og skrev sykemelding derfra, er dette feil av legen?
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Sitat av vamvam Vis innlegg
Jeg knakk håndleddet 1 uke ut i min 3ukers ferie, når legen skrev sykemeldig spurte han når jeg starta igjen og skrev sykemelding derfra, er dette feil av legen?
Vis hele sitatet...
Du burde vel fått fra dagen du var hos legen...?
Google: 'syk i ferien rettigheter' så finner du mengder av god informasjon. Superenkelt å finne og med mange gode eksempler på tilfeller som gir/ikke gir rett på ny ferie ol.