Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3141
Satt å tenka på hva en bør gjøre når en blir tatt av onkel blå osv, men så lurer jeg på om det går an å få seg selv ikke strafferettslig tilregnelig for røyking?
Sitat av Masclet Vis innlegg
Satt å tenka på hva en bør gjøre når en blir tatt av onkel blå osv, men så lurer jeg på om det går an å få seg selv ikke strafferettslig tilregnelig for røyking?
Vis hele sitatet...
Nei, det gjelder kun for alvorlige kriminalitet for drap, pedofil, voldtekt, pyromani og flere ting som jeg kan ramse opp, men du forstår poenget mitt.

Herved du er straffrettslig tilregnelig for røykinga selv om du har paranoia schizfroeni!

Kommer med en påstand, så grin kildehorer! Hvis noen har kilder til å backe meg opp så er det flotters!
Sitat av Kamuflarne Vis innlegg
Det går an å drepe en masse ungdommer og slippe unna, så det burde jo nesten det.
Vis hele sitatet...
Slippe unna og slippe unna. Spørs hvor lysten man er på et langtidsopphold på psykehus, da.
Det er muligheter for å få resept på cannabis, men dette er så og si umulig i norge. Annet en dette finnes det nok ikke en permanent løsning på problemet ditt. Man kan jo såklart klare å lure seg unna en enkelttilfelle, hvor man blir tatt av politiet, ved å f.eks lage en stor sak ut av det. Det kan da tenkes at saken blir henlagt og du kommer ustraffet ut av saken.
Men det er ett interessant spørsmål; Sett at man nettop hadde kjøpt en femmer gress av en dealer, og politiet ruller opp på deg. Hva vil være den beste reaksjonen? Vil de hjem til deg etterpå?

Noen travere med erfaring?
Ingenting er umulig blir det sagt,men er vel større sjanse for å vinne i Lotto.
Sitat av Turelli Vis innlegg
Men det er ett interessant spørsmål; Sett at man nettop hadde kjøpt en femmer gress av en dealer, og politiet ruller opp på deg. Hva vil være den beste reaksjonen? Vil de hjem til deg etterpå?

Noen travere med erfaring?
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg erklert straffeskyld for bruk og besittelse. Kan jo kanskje være en idè å påpeke at dette ble kjøpt på gata, under alkoholrus. Om de tar turen hjem til deg er nok avhengi av hvor du bor. Om du bor i ett lite sted, kan det hende politiet ser svært alvorlig på saken og følger opp med ransakelse / snakk med foreldrene om du bor hjemme. Er det snakk om større byer, tviler jeg på at de tar seg bryet.
Sist endret av Prognisse; 17. januar 2012 kl. 16:07.
Er det så krise å ta ei bot kontra å bruke evig med timer hos en psykolog for å få deg en heftig diagnose? =P

Sitat av Turelli Vis innlegg
Men det er ett interessant spørsmål; Sett at man nettop hadde kjøpt en femmer gress av en dealer, og politiet ruller opp på deg. Hva vil være den beste reaksjonen? Vil de hjem til deg etterpå?

Noen travere med erfaring?
Vis hele sitatet...
Tilstå eget bruk med engang. 9/10 tilfeller så lenge du er over 18 får du deg ei bot og ferdig med den saken
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Slippe unna og slippe unna. Spørs hvor lysten man er på et langtidsopphold på psykehus, da.
Vis hele sitatet...
Deretter tilbake til fengsel hvis man blir "frisk" nok til det. Dette er gjort av Høyesterett to ganger tidligere, og de har ikke noe problem med å gjøre det igjen...
Vel, ifølge straffeloven (§44) kan en person som var psykotisk, høygradig psykisk utviklingshemmet eller bevisstløs i gjerningsøyeblikket ikke straffes.

psykotisk. Vel det skal du vanskelig klare å lyge på deg.

høygradig psykisk utviklingshemmet. Plausibelt. Enhver person som vurderer dette fremfor straff for egne valg må havne i den kategorien.

bevisstløs i gjerningsøyeblikket: Som et resultat av handlingen ja...
Sitat av dvs Vis innlegg
Deretter tilbake til fengsel hvis man blir "frisk" nok til det. Dette er gjort av Høyesterett to ganger tidligere, og de har ikke noe problem med å gjøre det igjen...
Vis hele sitatet...
Fengsel for å røyke cannabis? Om man blir innlagt på psykriatisk for slike forhold, har nok dette lite med det faktum at du har benyttet deg av narkotia. Man må vel strengt talt godta en innleggelse (så sant man ikke såpass ustabil at det kan bli en fare for samfunnet).
Sitat av hideout Vis innlegg
Er det så krise å ta ei bot kontra å bruke evig med timer hos en psykolog for å få deg en heftig diagnose? =P



Tilstå eget bruk med engang. 9/10 tilfeller så lenge du er over 18 får du deg ei bot og ferdig med den saken
Vis hele sitatet...
Altså, hvis du blir tatt med cannabisen trenger de jo ikke noen tilståelse. De har bevis, og kan gi deg en bot uansett. Du tjener ingen ting på å tilstå, og hvis du godtar boten (som teller som en tilståelse), vil du måtte betale den, samt få saken på rullebladet.

Hvis du rekker å kaste, spise, gjemme eller på annen måte fjerne beviset fra likningen, har politiet ikke mulgihet til å straffe deg, med mindre du tilstår/godtar en bot.

Poenget mitt er; i slike saker lønner det seg aldri å tilstå. Det er klart; man kan få tilståelsesrabatt, men det er langt bedre å forsøke å unngå straff, slik at saken ikke følger deg resten av livet. Klarer man det har man forhåpentligvis lært til neste gang, og blir mer lovlydig og/eller forsiktig.

Å forsøke å undra seg straff ved å spille gal, har jeg imidlertid liten tro på
Hvis jeg skulle bestemme meg å kjøpe 3 gram marijuana og blir tatt for obevaring, men ikke har røyka på to måneder, og jeg har bil sertifikat har det noe å si for sertifikatet? Jeg kan jo kreve pissings og den er clean, da kan jeg beholde lappen?
Sitat av Prognisse Vis innlegg
Fengsel for å røyke cannabis? Om man blir innlagt på psykriatisk for slike forhold, har nok dette lite med det faktum at du har benyttet deg av narkotia. Man må vel strengt talt godta en innleggelse (så sant man ikke såpass ustabil at det kan bli en fare for samfunnet).
Vis hele sitatet...
Nei nei, se hva jeg quota. Felix_poker sitt svar til den tåpelige uttalelsen til ABB-saken.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Altså, hvis du blir tatt med cannabisen trenger de jo ikke noen tilståelse. De har bevis, og kan gi deg en bot uansett. Du tjener ingen ting på å tilstå, og hvis du godtar boten (som teller som en tilståelse), vil du måtte betale den, samt få saken på rullebladet.

Hvis du rekker å kaste, spise, gjemme eller på annen måte fjerne beviset fra likningen, har politiet ikke mulgihet til å straffe deg, med mindre du tilstår/godtar en bot.

Poenget mitt er; i slike saker lønner det seg aldri å tilstå. Det er klart; man kan få tilståelsesrabatt, men det er langt bedre å forsøke å unngå straff, slik at saken ikke følger deg resten av livet. Klarer man det har man forhåpentligvis lært til neste gang, og blir mer lovlydig og/eller forsiktig.

Å forsøke å undra seg straff ved å spille gal, har jeg imidlertid liten tro på
Vis hele sitatet...
....... Om du rekker å kaste,spise,gjemme eller på annen måte fjerne beviset så er det vel fort en -litt- annen situasjon enn om du blir -tatt- med 5g. Du kan velge og være vanskelig å bli tatt med inn på stasjonen, sitte litt på glattcelle, surke litt, for så å få samma bota - eller du kan tilstå det og få en vanlig bot and be on with your life. Tilståelserabatt spiller fint lite inn i hasjsaker under 15g
Sitat av hideout Vis innlegg
....... Om du rekker å kaste,spise,gjemme eller på annen måte fjerne beviset så er det vel fort en -litt- annen situasjon enn om du blir -tatt- med 5g. Du kan velge og være vanskelig å bli tatt med inn på stasjonen, sitte litt på glattcelle, surke litt, for så å få samma bota - eller du kan tilstå det og få en vanlig bot and be on with your life.
Vis hele sitatet...
"Get on with your life" ja, men med en bot å betale og en prikk på rullebladet.

Mulig jeg misforstod deg litt, og at dette dreide seg om en konkret situasjon der man faktisk blir tatt med cannabis, uten noen som helst mulighet for å fjerne beviset. Jeg trodde det var ment som et generelt tips.
Sitat av hideout Vis innlegg
Tilståelserabatt spiller fint lite inn i hasjsaker under 15g
Vis hele sitatet...
My point exactly.
Ja, det å kvitte seg med sakene er vel åpenbart den beste løsningen. Noen lure knep for oppbevaring her, slik at det er lett å dumpe varen? Hendene er vel lettest, men også mest åpenbart, da jeg antar det alltid er standard politiprosedyre å holde øyne med hendene.
Kisen snakker om hvordan han kan bli utilregnelig i gjerningsøyeblikket, går ikke utifra at vi snakker om no situasjoner hvor man faktisk klarer å lure unna det ulovlige, hvorfor skulle man tilstå noe da, regner med at man setter inn sunn fornuft mellom linjene av og til...

Selv om det ikke er noe tilståelserabatt, så er det greit å ta bota og komme seg videre istedet for å være vrang, sitte på glattcella, få mobilen gjennomgått og til og med risikere en husransakelse siden beslag opp til 15g vil gi de hjemmel for dette.............
Går jo an å få påtaleunnlatelse uten pissings. Dette innebærer er vel noe prøvetid, men tror det er det nærmeste man kommer 0 straff.
Noen som aner hvor mange gram man kan stappe i munnen og svelge om man holder på å bli tatt? Hvor ligger smertegrensa? Med forbehold om at noen er større i kjeften enn andre selvsagt

Noe annet jeg lurer på: hvor lang tid tar det eventuelt før det kicker inn?
Tar en del tid og du får mye mindre effekt av å bare spise hasjen ren uten å blande med fett. Må vel uansett være bedre å være uendelig fjern i noen timer en å bli taua
Sitat av Wolfe707 Vis innlegg
Noen som aner hvor mange gram man kan stappe i munnen og svelge om man holder på å bli tatt? Hvor ligger smertegrensa? Med forbehold om at noen er større i kjeften enn andre selvsagt
Vis hele sitatet...
Hold deg unna disse steinklumpene de kaller for "marrok", så slipper du å tenke på det.
Gjennom Schengen-avtalen har nordmenn derimot tilgang til alle medikamenter som lovlig utskrives i de andre medlemslandene.
Vis hele sitatet...
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1724742.ece

Kanskje du kan slippe straff om du får resept fra en Nederlandsk lege?