Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1595
Hei!

Har en kompis som har noen problemer med hjertet. En stein (eller liten hard gjenstand) har satt seg fast ved hjertet (den har havnet der etter sannsynligvis kommet inn orally). Den er i veien, og han er nå på medisiner for å få løst opp denne steinen. Den kan logisk nok skape problemer. Medisinene ser ikke ut til å fungere, og det ser derfor ut til at det blir en hjerteoperasjon snart.

Han har fått beskjed om å ta det med ro og ikke stresse. Ikke løpe særlig osv. Er dette for at hjertet ikke skal pumpe for raskt? Cannabis får jo hjertet til å dunke veldig raskt.

Spørsmålet er da om han bør holde seg unna cannabis? Siden det er snakk om ganske alvorlige saker, har han vel tenkt til å holde seg unna cannabis. Men jeg er nysgjerrig på om det faktisk har noe å si? Har lest på nettet at cannabis "can trigger heart attacks", men har også lest at dette ikke stemmer. Det er jo masse propaganda ute og går, så er ute etter sannheten, dersom den finnes.

Takk.
Hva som faktisk kommer til å skje om han innstar cannabis kan ingen si, det eneste man trygt kan si er at en person i hans situasjon kun bør høre på råd fra sin lege.

Spør legen om cannabis er ok, h*n har taushetsplikt.
Sist endret av random13798; 24. mars 2011 kl. 01:53.
Sitat av Marcus92 Vis innlegg
Han har fått beskjed om å ta det med ro og ikke stresse. Ikke løpe særlig osv. Er dette for at hjertet ikke skal pumpe for raskt? Cannabis får jo hjertet til å dunke veldig raskt.
Vis hele sitatet...
For det første er ikke nFF kvalifisert helsepersonell. For det andre; hjerteproblemer + røyking = no good. Skal jeg hente en sølvskje, eller skjønner du greia?
Sitat av Hater_mordin Vis innlegg
For det første er ikke nFF kvalifisert helsepersonell. For det andre; hjerteproblemer + røyking = no good. Skal jeg hente en sølvskje, eller skjønner du greia?
Vis hele sitatet...
Når du først skal svare litt frekt, så synes jeg det er på plass å bruke fraser riktig. det er vell ingen som blir smartere ved å ha det inn med sølvskjed? tror ordet du leter etter er teskjed.

ontopic:
Jeg hadde spurt fastlegen min om det er noe problem med cannabis og tilstanden jeg (han) er i. Da får du et svar. og det svaret bør du ta seriøst, selvom du tror han bare sier det fordi han er i mot "narkotika" bruk.
Er det ikke ganske klart at han bør holde seg unna ting som øker pulsen? Derfor han ikke skal trene eller anstrenge seg. Så sier seg selv at cannabis ikke er smart.
Selv ville jeg nok latt være, bare for å være på den sikre sida.
Dog vil jeg tro det vil gå helt fint.