Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1299
http://www.kreftforeningen.no/foreby...inerende_15604

Hva er greia med å kalle alt mulig kjønnsdiskriminerende? Jeg synes det er så lite holdbart at jeg vil sammenligne det med at det er kjønnsdiskriminerende mot menn å kjøre bil, fordi det dør flere menn i trafikken
Fordi alt her i verden er kjønnsdiskriminerende.
kjønnsdiskriminering er noe man ikke burde bry seg om, bare leve. Boikott kjønnsdiskriminering! Verdens kjønnsdiskrimineringsfrie dag! Nei vent.
Her jobbes det jo mot kvinner, for at kvinner selv skal være klar over at de har større risiko ved å røyke. Så poenget er jo ikke å klage på diskriminering (substansen tobakk har tross alt ikke noen egen vilje), men å gjøre oppmerksom på økt risiko.

Derfor er bruken av ordet "kjønnsdiskrimering" ganske malplassert her, ja. Overbruk av sånne ord skader bare når det gjelder områder hvor det er grunn til å prøve å fjerne reell diskriminering.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
I går, 31.05, var det verdens tobakksfrie dag. Temaet i år var "kvinner og helseskader ved røyking".
Så skal man ha oppmerksomhet til denne dagen, og da må man provosere. Så finner man ut at kvinner er mer utsatte enn menn når det kommer til plager som kommer gjennom røyking, og dermed kaller man tobakken "kjønnsdiskriminerende" og håper at folk blir provoserte av det. Det er god PR, for saken de kjemper for er en god sak, og dermed kan de strekke seg litt lenger i provokasjon, for selv om de får noen fiender blir flere klar over arbeidet deres.

Fungerer det?
Javisst fungerer det! Jeg har sikre kilder som sier at noen til og med tok opp markedsføringen deres på et norsk IT forum, da snakker man om å nå langt!
Som Sio skriver så er det utelukkende for å vekke folks oppmerksomhet, jeg syns kampanjen var klok og den så ikke aller verst ut.
Tobakk er kjønnsdiskriminerende. De konstaterer bare fakta...