Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1581
Har sett på noen utenlandske sider som selger ting (bl.a. softgun), hvor det står "ADULT SIGNATURE REQUIRED" for å motta pakken. Driver posten i Norge med dette, eller er det bare for å "skremme bort" mindreårige? Erfaringer?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Har sett på noen utenlandske sider som selger ting (bl.a. softgun), hvor det står "ADULT SIGNATURE REQUIRED" for å motta pakken. Driver posten i Norge med dette, eller er det bare for å "skremme bort" mindreårige? Erfaringer?
Vis hele sitatet...
Blir den sjekket i tollen så skal fødselsår i personnummer kontrolleres ved kjøp av softgun.
Sitat av luni Vis innlegg
Blir den sjekket i tollen så skal fødselsår i personnummer kontrolleres ved kjøp av softgun.
Vis hele sitatet...
Hva hvis jeg ikke oppgir personnummer? Eller har tollen sin egen oversikt?
Hvorfor ikke snakke med en kompis/storebror/søster som er over 18 år å spørre om dem kan bestille i sitt navn?
Så gir du bare pengene til dem? Har handla på Ebay med sister'n sitt VISA kort siden ei var 13-14 år gammel, aldri vært noe stress, ga henne pengene cash bare
Sitat av Sangheili Vis innlegg
Hvorfor ikke snakke med en kompis/storebror/søster som er over 18 år å spørre om dem kan bestille i sitt navn?
Så gir du bare pengene til dem? Har handla på Ebay med sister'n sitt VISA kort siden ei var 13-14 år gammel, aldri vært noe stress, ga henne pengene cash bare
Vis hele sitatet...
Er jo en mulighet, men lurer først og fremst på hvordan Postens rutiner er ang dette
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Er ikke sikkert du får kjøpt varen på nettet engang.

Når jeg skulle kjøpe noe med 18-års aldersgrense fra sverige, tror jeg det var, så sjekket de opplysningene mine mot det norske folkeregister, og så jeg ikke var 18. De kontaktet meg, og sa de kanselerte orderen, og oppga grunnen.
Skal du hente en pakke på posten må du signere uansett. Så vidt jeg vet er det bare pakker fra vinmonopolet og rekommonderte brev/pakker som krever legitimasjonskontroll.
Er vel egentlig bare å ringe Posten å høre hva deres policy på slike ting er

Kundeservice telefon: 810 00 710