Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2283
Hei stoners.
Jeg sitter her med det beste av weed jeg har røyket. Sitter her nå å chiller heftig etter en laang dag på jobben... Helt stuka i hue nå.

Men lurte på om jeg kan lage te av "stilkene" fra bud'n?

- Stone1
Sist endret av Mullah; 24. april 2009 kl. 20:12. Grunn: Fjernet informasjon som bryter med regelverket
skal vist funke bedre å lage kakao med melk. er vist rimelig lite thc andre plasser en budsn men kan jo prøve for moro
Bare en måte å finne det ut på

Selv pleier jeg å mekke de inn i mekket bare sånn i tilfellet :P Har dog aldri testet å røyke bare stilkene. Men vil tro de er mindre potente. Men kan hende det har litt med høsting og gjøre. Men jeg vet nada om det. Bare å lage te av det. Men kan jo være greit å gjøre det når du er helt nyktern så du merker om det er funk i det:P
Jeg mener å ha hørt at THC-prosenten i stiklingene, og resten av cannabisplanten for den saks skyld med unntak av budsene, har en THC-prosent på under 1. Det vil si at om du lager en te eller en kakao eller hva enn du vil lage, blir det først og fremst for smakens skyld hvis du bruker andre deler av cannabisplanten enn budsene.
Mener på at cannabis-te ikke vil funke så optimalt siden THC-molekylet ikke binder seg til vann. Derfor er det optimale å smelte buds og smør sammen, for å lage en canna-smør konsentrat som du så igjen blander i noe. (THC + fett = fett) men, THC- Fett i te smaker virkelig ikke så godt, (jeg har prøvd.) Men kakao eller brownies funker bra.

Det er forøvrig svært merkverdig forskjell på THC innhold i stilker og blader i forhold til blomstrene, bare så det er sagt.
Røyke stilkene,.. Tru meg, har prøvd det,. eneste du oppnår etter ca 2 timers konstant puffing er en J.... hodepine. Snakker av egen erfaring siden for leeeennnngeee siden klarte en tidligere kamerat å komme over en hel del ferdig tørka planter. Men som ikke hadde rekki å komme i blomster fasen. Husker bare at det var veldig lite av blomster, og heller mer av blader:S.. Uansett, unge og dumme som vi var, og etter at alle bladene var røyka opp, gikk vi rett på stilkene. Hadde jo hørt noen forklare at "oljen" kom derfra:P..Men funkeer ikke as,. Bedre med budsa da dude..
Chiller heftig jeg å

går fint ann og lage te av stilkene, Men ikke forvent deg noe rus!
Trådstarter
Er for mør til å gjøre det nå. Men kanskje jeg tester senere i kveld eller i morra. =P
Har eksperimentert litt med stilkene selv. Første gang (jeg var ung og dum) klippet jeg stilkene i bittesmå biter, blanda de inn i litt tobakk og røyka de. Det smakte ikke videre godt, men jeg fikk noe som likna på funk. Ikke noen stor suksess altså. Andre gang gikk litt bedre.

Først kokte jeg opp litt vann i en smørsmeltekjele, heiv deretter oppi en halv spiseskje smør og noen stilker (er usikker på hvor mange, men det var stilker fra ca 5g ganske ålreit pot). Lot dette småkoke i ca en time, filtrerte det gjennom en tesil på vei ned i en kopp som inneholdt et par spiseskjeer instant kakao. Dette endte faktisk med en ganske så hyggelig aften. Vi snakker ikke enorme virkninger, men jeg var avslappet og småskev.
Et annet alternativ er å lage en løsemiddelekstrakt, som beskrevet i denne tråden:
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=127948
Stammene er generelt fattige på THC, så uansett hvordan du kokkelerer med dem så blir det ikke allverden med rus av det. Men de gir velsmakende te.
Jeg har laget te på stilkene og fått funk. Ikke like heftig som å røyke budsene, men fikk en varm, rolig og behagelig følelse i kroppen samtidig som ting gikk litt saktere. Hadde røyket en stund før da, men er helt sikker på at det funket.

Jeg la stilkene(og en del blader) i en tesilklype, sammen med en tepose og lot de ligge i kokvarmt vann en stund.
Ikke på noen måte en krevende oppgave. Kjør på!