Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1670
Hei!
Dette har jeg laget en del ganger, og fik ideen fordi jeg synes cracklingballs likner på plastic shells
Dette kan gjøres hvis en vil ha mindre shells en 1" og man slipper å bestille fra internett
jeg vil dele med dere hvordan man kan gjøre dette, og film og kanskje bilder kommer senere

Utstyr: Cracklingballs,
Krutt til lift og break (Flash funker fint her)
Stjerner, (Kan bruke kulene inni cracklingballs hvis du ikke har stjerner)
Lunte, (FF er veldig bra)
Lim,
Kartongskive.

Og så trenges det en mortar. Jeg bruker noe jeg finner inne på kiwien (butikk) Disse rullene som blir brukt til plastposer. Man finner de ofte der hvor frukten er. Bare spørr i kassa om du kan ta den så får du den sikkert

Fremgangsmåte:
1. Åpne cracklingballen, og ta ut kruttet og lunta.

2. Klipp av 1,5 cm FF lunte. Tape rundt midten på luntebiten og stikk den i gjennom hullet på den ene halvdelen av cracklingballen. Tapen er der for at ikke den skal kunne dette ut. Lim litt slik at den sitter godt og.

3. Vent til limet i "micro shellet" tørker. I mens kan du lage morteren klar: Lim røret oppå noe av kartong eller papp, så klipper du ut en runding av kartongen og klipper små hakk på rundt 5mm rundt hele rundingen. Så trykker du den nedi røret helt til den kommer til bunds. Pass på at det er en klatt med lim i bunden

4. Nå er sikkert limet i "Micro shellet" tørt. Fyll opp med stjerner og krutt i begge halvdelene. Ikke ha i for mye, for da kan du få problemer med å lukke igjen! Nå tar du begge halvdelene i begge hendene og lukk dem inntil hverandre kjappt, Men ikke klekk helt igjen. Nå tar du å smører lim i den lille sprekken hele veien rundt, og så kan du klekke helt igjen. Tape en runde rundt "Micro shellet" hvis det er nødvendig

5. Nå er sikkert mortaren tørr. Lag et hull Ca 1cm fra bunden til en lunte og sett i en lunte. Så heller du en teskje med svartkrutt oppi mortaren.

6. Plaser "micro shellet" fint oppi mortaren. Pass på så den ikke kommer opp ned
Nå kan du klippe en rund kartongskive til, og klippe hakker rundt på samme måte. Så trykker du den nedi helt til den treffer shellet.

7. Nå er hele greia ferdig. Ta med luftbomba ut og sett den stødig. Tenn lunta og stikk av!
Husk å filme det. det er viktig
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Fin guide.
Har gjort noe mer eller mindre lignende dette selv med cracklingballs mange ganger
Fungerer flott!
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Fin guide Har selv liggende ca 50 av disse papprørene til plastposer.
Very Important Pyrotechnician
Brainiac's Avatar
Har lagd shells av crackling balls før, veldig praktisk.
I nød lagde jeg morter av en Al-folie-rør, og forsterket den med duck-tape.

En god guide på FF-shell, er på pyrowiki
Jeg og murkas har lagd en del shell av crackling balls, vi brukte også hjemmelaga lifting charge for å skyte dem opp
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Sitat av Brainiac Vis innlegg
Har lagd shells av crackling balls før, veldig praktisk.
I nød lagde jeg morter av en Al-folie-rør, og forsterket den med duck-tape.

En god guide på FF-shell, er på pyrowiki
Vis hele sitatet...
Duck-tape faktisk! Den var ny
Tror disse har greit potensiale, spesielt til kaker og inserter.
Utrolig strevsomt å lage runde shells i den størrelsen av papp!