Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 687
Jeg vet ikke helt hvor denne passer, men jeg legger den inn her.

Dette er situasjonen:
Jeg har en PC som jeg fikk på skolen i 2.klasse på videregående. Nå er jeg student og det har fått 3,5 år siden jeg fikk den.
Hele maskinen klikket, så jeg tenkte jeg skulle legge inn Windows på nytt på den. Desverre har jeg ikke tillatelse til å gjøre det. Krever passord og greier.
Til og med i BIOS krever den passord.
Den har noe som kalles "PC Mapper" installert (om det er av noen betydning).

Er det noen som har erfaring med dette, eller noen som kan hjelpe meg?
"pc navn her" + "reset" + "bios" i google Tror det bør gi deg forklaring.. om ikke så forteller du oss PC navn
Sitat av Blackspot
"pc navn her" + "reset" + "bios" i google Tror det bør gi deg forklaring.. om ikke så forteller du oss PC navn
Vis hele sitatet...
Funket bra det! Fant en tråd på et annet forum.

Men det som er tingen nå er at når menyen fra WINXP-CD'en kommer opp så kommer jeg ikke frem til "Installer Windows og formater Harddisk". Det valget får jeg aldri, og maskinen fryser bare.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
La den stå der litt lengere, har opplevd på gamle maskiner at det kan gå opptil 5 minutter før den går videre.

Eventuelt kan du oppgradere BIOS og\eller supplere en annen kontrollerdriver under lasting av drivere.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har et problem med Pcn min nå. Hvis strømmen går i huset så må jeg restarte bios. jeg har tatt ut Bios batteriet en delg ganger nå men nå ser det ikke ut til å fungere lengere. har tatt ut bios batteriet i minst 20 minutter men hjelper fortsatt ikke. Er det noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? jeg starter Pcn men kommer bare til skjermen hvor jeg kan gå inn i setup eller boot device setup, der vil ikke tastaturet fungere så jeg får ikke byttet til riktig boot device.