Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3381
Hørte av en bekjent at hvis man etter 1-2 timer etter 1-2 piller, og deretter bøyer ryggen sin bakover ("knekker ryggen"), vil man få en bedre ,lengere, og endret(?) rus av ecstasy..

Noen som vet noe om dette? Er det bare bullshit?

Var noe i den duren ihvertfall..
vet ikke om det er spesielt for ecstasy eller ryggen, men hvis du knekker opp, strekker og rister kroppen generelt, vil du bli mer avslappa og harmonisk i både kroppen og til sinns, noe som jo kan føre til at du får en bedre tur. Men det virka ikke som om det var det han kompisen din mente, og jeg aner ikke hvordan det er med ecstasy.
Nå sies det at alle stillinger (ligge som sitte) er digge på E. Og hver tur er forskjellig fra menneske til menneske, for hver gang... Jeg tror det bare var noe bekjenten din syns var jævla digg under en tur en gang..

Men jeg vet ikke. Kroppen er rar, og hjernen er hvertfall snål. Så det kan jo hende..
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg mener å ha lest om denne rygg-knekkingen i opp til flere rapporter på Erowid, men Erowid sier selv at dette er en myte så jeg vet ikke hva jeg skal tro. Jeg har ikke noen personlig erfaring med fenomenet.

Her er et utdrag av en av rapportene jeg fant igjen:
2:30am - I was stopped by C. He was leaving and wanted to know If I wanted to be blown up one more time before he left. Of course I agreed. He told me to stand in front of the couch. He now took a white flower oil soaked wash cloth. I took one big inhale, he told me to hold it, he picked me up and wraped both arms around the bottom of my back, and rolled his intwined fists up my spine, cracking every bone in my back. Away I went, into my place, almost as hard as before. I awhile, chris was gone, and I spotted my glow sticks.

Kilde
Vis hele sitatet...
edit: Etter litt leting fant jeg en tråd med dritmange gode tips til hva man kan gjøre når man bruker MDMA her!
Sist endret av Mullah; 3. april 2008 kl. 21:05.
Det hørtes helt usant ut.

MDMA vil ikke fungere noe bedre uavhengig av hva du gjør.
Det vil fungere bra uansett
Hmm, tror jeg ordla meg galt når jeg sa det "fungerte bedre" hvis man knakk ryggen, men det var vel heller at man fikk/kunne få en dirrende orgasmisk følelse i hele kroppen rundt 10-20 sekunder..
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Synes helt ærlig det er mulig å få en helt sinnsykt digg følelse av å strekke på seg, t.o.m. uten MDMA. Ja, nesten over i orgasme-feltet. Ikke like digg som å nyse, men nesten.
det er jo bare knipsa som gjør at det kjenner ut som det
Av en eller annen grunn blir ryggen og kroppen min generelt litt stiv hver gang jeg bruker e, og derfor strekker jeg ryggen min, og foeler meg mye mer avslappet og turer bedre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Når man knekker ledd, i dette tilfellet ryggen. Frigjør kroppen endorfiner, kroppens rusmiddel (kroppens "morfin")
Sist endret av DildoJames; 28. april 2008 kl. 23:31.
Sitat av DildoJames
Når man knekker ledd, i dette tilfellet ryggen. Frigjør kroppen endorfiner, kroppens rusmiddel (kroppens "morfin")
Vis hele sitatet...

slippes ikke endorfin ut bare når man er under uhumane smerter da? eller har det noe sammenheng med E. og gjøre?
Men her er det ikke snakk om "knekke" i den forstand
Planet Funkotron
DildoJames's Avatar
Sitat av torsken
Men her er det ikke snakk om "knekke" i den forstand
Vis hele sitatet...
Ok. Daså. Men hvis det skulle skje at ryggen knekker når man buer seg bakover`, som kan skje mange stive folk, frigjøres dette stoffer som smertedemping og en følelse av velvære.
Hvis ikke må vel dette bare være en urban legend
Okay, mulig jeg tar feil men jeg trodde disse stoffene ble frigjort hvis du virkelig knakk noe eller skadet noe men ikke hvis bare knekker ledd i kroppen din slik mange gjør med fingerene sine.
Det er riktig som DildoJames sier. Det utløses moderate mengder endorfiner når man strekker seg, "knekker" opp ledd eller trener..
Når du knekker opp og strekker/tøyer kroppen er det ikke bare musklene og leddene det går på. Energien av deg/energiene dine strømmer bedre igjennom=)
Jeg tror at hvis du tror at det blir bedre, så blir det det
Prøvde ryggknekking og strekking nå! Nyyyydelig!