Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2220
vet det fins tråder om temaet men ikke fått svar på det jeg lurer på, for en tid tilbake anskaffet jeg meg et kontantkortnummer og betalte hundre kr for å få det hemmelig, men alikevel står dette oppført i mitt eget navn, er det da mulig for meg via falsk leg og opprette ett nummer(kontantkort) i noen andres navn og få det hemmelig?

Regner med at dette heller ikke bør gjøres i den lokale sjappa.
Jeg vet at det er mulig hos Telenor og ikke stå opplyst i telefonkataloger osv. Du bør ta en telefon dit. Vet om flere som har skjult nummer.
Ja, saken er at jeg har skjult på begge mine mobiler, men skulle de bli brukt til noe(rent hypotetisk) ulovlig er det alikevel jeg som sitter på ansvaret.

Dette jeg lurte på om var mulig å lure.
Sitat av Silfest Vis innlegg
Ja, saken er at jeg har skjult på begge mine mobiler, men skulle de bli brukt til noe(rent hypotetisk) ulovlig er det alikevel jeg som sitter på ansvaret.

Dette jeg lurte på om var mulig å lure.
Vis hele sitatet...
Nei, da finner Telenor eller Netcom det ut uansett, som leverer det videre til Politiet. Bruk en telefonautomat eller noe.
Men hvis det hadde stått i ett annet fiktivt navn, hadde de kun funnet ut hvem eier er via sporing av mobil osv?
De klarer ikke å spore mobiler mere en ned til hvilken antenne du er koblet opp mot. Men de kan jo avlytte telefonen, så finner dem ut at det er deg uansett=)
Sist endret av Rellativ; 12. september 2010 kl. 13:03.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sitat av Silfest Vis innlegg
Men hvis det hadde stått i ett annet fiktivt navn, hadde de kun funnet ut hvem eier er via sporing av mobil osv?
Vis hele sitatet...
Det går nok ikke ann å opprette et mobil nummer på et fiktivt navn...
The bush kangaroo
Sk!ppy's Avatar
Det går ann å spore mobil ned til mer en antenne. Ivertfall iphone. Min iphone kan jeg finne nøyaktig lokasjon, om den får et halvt minutt på seg, maks. Den bommer med 1-10 m noe jeg vil si er ganske bra.
Sitat av Sk!ppy Vis innlegg
Det går ann å spore mobil ned til mer en antenne. Ivertfall iphone. Min iphone kan jeg finne nøyaktig lokasjon, om den får et halvt minutt på seg, maks. Den bommer med 1-10 m noe jeg vil si er ganske bra.
Vis hele sitatet...
Det er jo gps-antenna i iPhonen som gir den posisjonen. Dette betyr jo ikke att andre kan spore deg like bra.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Det går nok ikke ann å opprette et mobil nummer på et fiktivt navn...
Vis hele sitatet...
Nei, men om jeg ordner meg fake leg, med bilde av meg og personalia på en random fyr da?
Sitat av Silfest Vis innlegg
Nei, men om jeg ordner meg fake leg, med bilde av meg og personalia på en random fyr da?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan gå det.
Jeg tror dette er en ganske vanlig ID-tyveri-sak. å opprette tlfnummere i andres navn. Så hvis du stjeler/forfalsker en annens id og kjøper en mobil og registrerer deg med hans info så tror jeg virkelig alt skal være good
Så spørs det jo da om person finner ut av det? (vet ikke hvordan, brev i posten om oppretting kanskje?), eller hvis du lager et fiktivt et så kan det jo hende netcom/telenor finner ut at det ikke er en faktisk person? (bare brainstormer her), så vil nok tro det beste er å få tak i noens ID å bruke det.
Husk også på at om du ofte har begge mobilene på deg (din og den "falske") vil jo netcom/telenor/politiet se at begge tlf alltid er i samme området og legge sammen 2og2.
Sitat av Rellativ Vis innlegg
De klarer ikke å spore mobiler mere en ned til hvilken antenne du er koblet opp mot. Men de kan jo avlytte telefonen, så finner dem ut at det er deg uansett=)
Vis hele sitatet...
Google triangulering.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Jeg tror dette er en ganske vanlig ID-tyveri-sak. å opprette tlfnummere i andres navn. Så hvis du stjeler/forfalsker en annens id og kjøper en mobil og registrerer deg med hans info så tror jeg virkelig alt skal være good
Så spørs det jo da om person finner ut av det? (vet ikke hvordan, brev i posten om oppretting kanskje?), eller hvis du lager et fiktivt et så kan det jo hende netcom/telenor finner ut at det ikke er en faktisk person? (bare brainstormer her), så vil nok tro det beste er å få tak i noens ID å bruke det.
Husk også på at om du ofte har begge mobilene på deg (din og den "falske") vil jo netcom/telenor/politiet se at begge tlf alltid er i samme området og legge sammen 2og2.
Vis hele sitatet...
Takk, den blir nok heller sånn at den ene mobilen brukes der den andre blir liggende hjemme og visa verca evt