Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2220
Går det ann å kjøpe en bulk med syrian pounds fra ebay eller på nettet?

Hørt de går som 20kr på cola automater etc.
Det er jo ikke ulovlig å kjøpe mynter...
Sist endret av VitoScaletta; 5. juli 2013 kl. 05:38.
Fullt lovlig å kjøpe syriske-pund, ja. Men, ei lovlig å bruke dem på cola-automater.

Ja, det er ikke umulig at dem fungerer på Cola-automatene. Før i tiden, så kunne man bruke Syriske-pund, på spilleautomater, kanskje du til og med får brukt dem på bingoautomatene som er i dag.

Da dette pågikk som verst på spilleautomatene, ble det fort oppdaget at folk gjorde dette, og da ble myntinnkastene oppgradert, ihvertfall fra aktørene som brydde seg. Men, jeg har sett dem i bingoautomater i senere tid.

Jeg vil tro med 95% sannsynlighet at disse vil fungere på Cola-automatene, da dem også gir ut polletter til dem.
Sist endret av FarmerJoe; 5. juli 2013 kl. 05:49.
Lov til å fortelle hvor jeg kan få kjøpt disse myntene?

Nå snakker jeg ikke om 1, men om 10-30 stk
Parkettetterligning
Kan du ikke bare veksle i banken?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Skeptisk på om han får veksla i 1 pund, da disse er verdt rundt 6 øre afaik.
Sitat av conflict Vis innlegg
Vis hele sitatet...
fant dem jeg også men leter etter om du kan få kjøpt som foreksempel skruer (mange i en pakke)

tror jeg tester den 15 når jeg får penger, da kjøper jeg de også skjekker jeg i en brus automat, har fått en sånn ut av de cashguard greiene også
Sist endret av VitoScaletta; 5. juli 2013 kl. 15:36.
Parkettetterligning
Sitat av 8bit Vis innlegg
Skeptisk på om han får veksla i 1 pund, da disse er verdt rundt 6 øre afaik.
Vis hele sitatet...
Nei men man får kanskje veksla til ruller med pund i.
send han en melding på ebay og spør om å få kjøpe i bulk. Ikke at jeg støtter hva du gjør men men ;-)
Sitat av frontman Vis innlegg
send han en melding på ebay og spør om å få kjøpe i bulk. Ikke at jeg støtter hva du gjør men men ;-)
Vis hele sitatet...
Hva skal jeg gjøre? er ikke ulovlig å kjøpe mynter
Sist jeg var i Syria gikk det ganske tydelig fram at man IKKE har lov til å ta med syriske pund ut av landet! også ganske små beløp, men jeg tror ikke det er aktuelt nå om dagen i alle fall.

Bare en morsom bemerkning!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Afrikaneren Vis innlegg
Sist jeg var i Syria gikk det ganske tydelig fram at man IKKE har lov til å ta med syriske pund ut av landet! også ganske små beløp, men jeg tror ikke det er aktuelt nå om dagen i alle fall.

Bare en morsom bemerkning!
Vis hele sitatet...
Tror ikke 20kr verdt i syriske mynt som turister tar med seg hjem er det største problemet myndighetene i syria har nå om dagen
Sist endret av CelphCrowned; 13. juli 2013 kl. 14:38.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er ganske sikker på at det fortsatt virker for jeg fikk en syrisk pund på sentralbanestasjonen når jeg skulle kjøpe flybuss bilett.