Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2206
Hei, jeg bare lurer.. en venn av meg hadde en gang ett bank kort, som var 'tukla' med eller var i starten kansje ikke ett bank kort men uansett, det du kunne gjøre med dette kortet var å sette det inn i mini banken.. taste hvilken som helst fire sifret kode og du kom inn på en konto som brukte følgende kode.. da kunne du bare cashe ut penger fra den kontoen også kom kortet ut igjen som det pleier..

da lurer jeg på om det er noen som har peiling på dette eller kunne fortelle litt mer om dette, er nyskjerrig bare
Sist endret av Kristoffersen; 21. oktober 2009 kl. 23:02.
Kompisen din snakker bullshit.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Kompisen din snakker bullshit.
Vis hele sitatet...
Word up...

Enig med han her ja, det er ikke mulig, med mindre han er en liten "dexter" fra CartoonNetwork.
Ring meg den dagen du får tak i et kort av samme typen
det er fakta sant, var en smarting i klassen hans som kunne mye om dette, men må si at dette skjedde for over 10 år siden..
Sist endret av Kristoffersen; 21. oktober 2009 kl. 23:09.
Det er ikke så "Wild" som folk trur, det han "kompisen" din har lest er om den banden som hadde en persjon innen for banksystemet som la inn tronajer på alle bank terminalen i landet, så når "tyven" satt inn kort. tokk programet over maskien å spyttet ut penger. det her blei veldig fort oppdaget når folk klaget på penger som blei borte. + opptelling av penger ikke stemte.
Det som slår meg, er at når slike poster som dette blir opprettet, så er det alltid en kamerat som har gjort dette. Men det er selvsagt ingen som vil vise deg hvordan det blir gjort, eller om det i det hele tatt er mulig

Ikke tro på alt folk sier gutt!
kompisen min har ikke lest noe, han hadde ett kort han kunne bruke i minibanken.. der tasten han inn 4 forskjellige tall (helt random) og kom inn på den kontoen som brukte den koden.
Det han sa var at først trengte du ett vanlig kort.. med chip, også måtte du ha 2 magnet striper på kortet (tror det var for å lure minibanken) også var det noe som måtte gjøres med magnetstripa som han ikke vet om, fordi en venn av kompisen min gjorde dette flere år tilbake når ha gikk på skole

Sitat av raze Vis innlegg
Det som slår meg, er at når slike poster som dette blir opprettet, så er det alltid en kamerat som har gjort dette. Men det er selvsagt ingen som vil vise deg hvordan det blir gjort, eller om det i det hele tatt er mulig

Ikke tro på alt folk sier gutt!
Vis hele sitatet...

kilden min er helt sikker
Det du nevner er fullstendig umulig mtp. hvordan systemene er laget, enkelt og greit.
Så kan du tro hva du vil.
Sitat av Kristoffersen Vis innlegg
Det han sa var at først trengte du ett vanlig kort.. med chip, også måtte du ha 2 magnet striper på kortet (tror det var for å lure minibanken) også var det noe som måtte gjøres med magnetstripa som han ikke vet om, fordi en venn av kompisen min gjorde dette flere år tilbake når ha gikk på skole
Vis hele sitatet...
Han eide seg selv, noen år tilbake hadde ikke kortene chip.
Du kan le han opp i trynet i morgen
Sitat av drittunge Vis innlegg
Han eide seg selv, noen år tilbake hadde ikke kortene chip.
Du kan le han opp i trynet i morgen
Vis hele sitatet...

hehe gjett om e skal takk for infoen
Sitat av Kristoffersen Vis innlegg
med chip, også måtte du ha 2 magnet striper på kortet (tror det var for å lure minibanken) også var det noe som måtte gjøres med magnetstripa som han ikke vet om,
Vis hele sitatet...
du er klar over at det er bare 1 kort leser hode inne i banke automaten, så hjelper lite å ha 2 magnetstriper.

spør han hvor mange tracks du må skrive på for at det skal funke, bank korte har 3 tracks på magnetstripa. svarer han 4 eller mer kan du lett le han opp i tryne.

banken krever alle 3 track for at du skal får love å bruke bank aksept, mens visa delen av korte(når du må signere krever bare 2 track)
Interessante greier, selv om denne personen sier han har gjort det. Og antakelig er løgn, finnes det måter å gjøre noe lignende(på ordentlig) Skulle gjerne hatt et kort å kjøpe litt mat med en gang i blant
Sitat av DagPetter Vis innlegg
Interessante greier, selv om denne personen sier han har gjort det. Og antakelig er løgn, finnes det måter å gjøre noe lignende(på ordentlig) Skulle gjerne hatt et kort å kjøpe litt mat med en gang i blant
Vis hele sitatet...
Tror du det er mulig etter det som har kommet frem her?
Sitat av DagPetter Vis innlegg
Interessante greier, selv om denne personen sier han har gjort det. Og antakelig er løgn, finnes det måter å gjøre noe lignende(på ordentlig) Skulle gjerne hatt et kort å kjøpe litt mat med en gang i blant
Vis hele sitatet...
er bare å clone opp kort som ikke har chip, så når du kopiere korte så dropp bank aksept track, da printer den ut sånn lang greie du må signere på, når du er i butikken
Sist endret av ranvik; 21. oktober 2009 kl. 23:58.
Sitat av raze Vis innlegg
Tror du det er mulig etter det som har kommet frem her?
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør jeg. Jeg er ingen dataekspert men tror da jeg har en forståelse for hva som kan gå an og hva som er for godt til å være sant.

Husk at det er en forskjell på å lage et slags kort med noe info enn å tape sammen to kort (satt på spissen) trykke 1234 og få ut penger fra en minibank...

Det var mer et hypotetisk spørsmål rettet mot om det var mulig, om en "geek" smartere enn folk flest faktisk har muligheten til å svindle på den måten.

Takk for svar Ranvik.
noen som tror det kunne vært mulig og lage ett kort som du kan bruke på butikken uten faktisk å trykke noen kode og få gokjent betaling ?

hente med mitt vanlige bank kort i dag, jeg trengte ikke trykke koden min, men måtte derfor skrive underskrift på kvitteringa..
Sist endret av Kristoffersen; 22. oktober 2009 kl. 00:16.
Sitat av Kristoffersen Vis innlegg
noen som tror det kunne vært mulig og lage ett kort som du kan bruke på butikken uten faktisk å trykke noen kode og få gokjent betaling ?

hente med mitt vanlige bank kort i dag, jeg trengte ikke trykke koden min, men måtte derfor skrive underskrift på kvitteringa..
Vis hele sitatet...
som jeg sa i posten min før da går det på visa delen som trenger kun 2 track, vil si bankaxset track var ødlagt/ikke lesbar.
Du taster 4 random tall, og kommer inn på den kontoen med den koden? Ehm, 10^4=10000. Er det virkelig under 10000 som har bankkonto i Norge?
PIN-koden er bare en legitimasjon du bruker for å få tilgang til kontoen din, ikke et kontonummer.
Sist endret av jokke91; 22. oktober 2009 kl. 14:39.
hahaha han blei j***** eid :P
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du vet, en venn av en venn av en kompis' tremennings kamerats bekjent hacket en gang NASA ved hjelp av en magisk gaffel. Det er egentlig liv på Mars, men han tuklet med informasjonen deres så ingen fant det ut. Vi venter invasjon om ca. tre dager.
Sist endret av robhol; 24. oktober 2009 kl. 19:14.
Haha, må jo nesten være bullshit, alle punkter taler imot kompisen din, og hvis han hadde hatt et sånn bankkort hadde han sikkert ikke skrytt av det til folk, eller så hadde han vel vært tatt for lenge siden, minibankterminaler har jo kamera osv
Sitat av AleXzorZ Vis innlegg
Haha, må jo nesten være bullshit, alle punkter taler imot kompisen din, og hvis han hadde hatt et sånn bankkort hadde han sikkert ikke skrytt av det til folk, eller så hadde han vel vært tatt for lenge siden, minibankterminaler har jo kamera osv
Vis hele sitatet...
Han hadde vært vilt rik også, svindlere som får til sånne ting pleier å være det.

Off topic:
Du som er Foreground Set forresten? Beste musikken som finnes når man tar bussen til skolen, kjenner vel broren din også btw. Keep up teh good work