Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2221
Hei, som tittelen tilsier lurer jeg da på forlatte bygg, lagre eller annet lignende sted man kan arrangere softgun kamper med eller uten grunneiers tillatelse?

Dette kan være i Drammen, Øvre/nedre Eiker, Modum, og også sørover!

Hadde vært veldig takknemlig for til og med bare en antakelse av et sted, hehe..

mvh meg
Lykke til med å få tillatelse! Tviler på at grunneier er så kin på å få x-antall tusen 0.2 g plastkuler over hele eiendommen sin. Tror jeg skulle passet meg veldig for å drite i tillatelse også, da det flere ganger har hendt at slikt er blitt misforstått og væpnet snut har rykket ut. Dersom noe sånt skulle skjedd så er det digg å vite at grunneier har tillatt at dere driver på der.
Når det er sagt husker jeg selv da jeg holdt på med softgun.. Var dritkult helt til jeg fikk skarpe våpen i forsvaret og mistet interessen totalt for airsoft.

Lykke til
Jeg har ikke bedt om noen preken... får se på det med forsvaret da i og med at jeg mest sansynlig skal inn dit snart...
Sist endret av Fyllerør; 14. oktober 2008 kl. 14:45.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av sandkasse
Lykke til med å få tillatelse! Tviler på at grunneier er så kin på å få x-antall tusen 0.2 g plastkuler over hele eiendommen sin. Tror jeg skulle passet meg veldig for å drite i tillatelse også, da det flere ganger har hendt at slikt er blitt misforstått og væpnet snut har rykket ut. Dersom noe sånt skulle skjedd så er det digg å vite at grunneier har tillatt at dere driver på der.
Når det er sagt husker jeg selv da jeg holdt på med softgun.. Var dritkult helt til jeg fikk skarpe våpen i forsvaret og mistet interessen totalt for airsoft.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Hmm.. Om du i tilfelle driter i å be om tillatelse kan det muligens være en idé (det er det nok uansett) å sette opp skilt "Advarsel! Airsoftkrig på gang!". Om du har våpen fra USA kan det kanskje være en idé å ikke tusje over den oransje tuppen, evt. lage en om du ikke har. Skjedd en del fæle ting p.g.a. manglende oransje tupp (ungdommer skutt o.l.)
Sitat av Jonta
Hmm.. Om du i tilfelle driter i å be om tillatelse kan det muligens være en idé (det er det nok uansett) å sette opp skilt "Advarsel! Airsoftkrig på gang!". Om du har våpen fra USA kan det kanskje være en idé å ikke tusje over den oransje tuppen, evt. lage en om du ikke har. Skjedd en del fæle ting p.g.a. manglende oransje tupp (ungdommer skutt o.l.)
Vis hele sitatet...
Only in USA.

1. Politiet i norge er nesten ikke bevæpnet, bare en tjenesterevolver de aldri bruker.
2. Ingen med en IQ over 3 tar feil av lyden til et gevær med skarp ammunisjon og en soft gun.
3. Hvis politiet eller noen andre får paranoia og fyrer løs TVILER jeg på at de ser etter oransje tupp.
4. H*n kommer ikke til å gjøre det i et tettbebygd område, hvis ikke er vedkommende dum. Politiet blir mest sannsynelig ikke varslet.
5. Kilder på det siste der?
Sist endret av drittunge; 16. oktober 2008 kl. 22:17.
Sitat av sandkasse
Lykke til med å få tillatelse! Tviler på at grunneier er så kin på å få x-antall tusen 0.2 g plastkuler over hele eiendommen sin. Tror jeg skulle passet meg veldig for å drite i tillatelse også, da det flere ganger har hendt at slikt er blitt misforstått og væpnet snut har rykket ut. Dersom noe sånt skulle skjedd så er det digg å vite at grunneier har tillatt at dere driver på der.
Når det er sagt husker jeg selv da jeg holdt på med softgun.. Var dritkult helt til jeg fikk skarpe våpen i forsvaret og mistet interessen totalt for airsoft.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Plastkulene brytes ned i naturen, så det er ikke et stort problem. Er man hyggelig og kan garantere ett godt samarbeid så tror jeg kommer man langt med dette, jeg har holdt på med airsoft bittelitt og det pleier og ordne seg.
Tøffel og fyllerør: Gjør som dere vil dere. Var et vennlig råd fra min side men samma. Og jada vet om to plasser.
Vet det finnes kuler som brytes ned i naturen Lundern, men vet også at det er langt fra alle som bruker nettopp disse.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av drittunge
Only in USA.

1. Politiet i norge er nesten ikke bevæpnet, bare en tjenesterevolver de aldri bruker.
Vis hele sitatet...
Er vel nå je skal dra fram klisjéen "Man skal aldri si aldri", som jeg ikke vil bruke til å indikere at du sa "aldri".
Sitat av drittunge
2. Ingen med en IQ over 3 tar feil av lyden til et gevær med skarp ammunisjon og en soft gun.
Vis hele sitatet...
Eldre folk liker ofte å gå tur. Eldre folk har ofte nedsatt hørsel. Generelt: Ser du en gjeng ungdom som veiver rundt med våpen, tilsynelatende skyter på hverandre og blir truffet, kan du bli redd, og ikke bry deg om lyder. Forsterket om du ikke kan mye om våpen ("De har sikker lyddempere!")
Sitat av drittunge
3. Hvis politiet eller noen andre får paranoia og fyrer løs TVILER jeg på at de ser etter oransje tupp.
Vis hele sitatet...
Jeg tror politiet vil opptre ganske rasjonelt, som du også kanskje hinter til i ditt første punkt.
Sitat av drittunge
4. H*n kommer ikke til å gjøre det i et tettbebygd område, hvis ikke er vedkommende dum. Politiet blir mest sannsynelig ikke varslet.
Vis hele sitatet...
Om han vil gjøre det i en bygning er denne sannsynligvis tilgjengelig. Antagelig ikke i et tettbygd boligstrøk (Hvor forlatte/forfalne bygninger er heller sjelden, og om de er; avsperret elns.), men fortsatt en plass som er tilgjengelig for turgåere.
Sitat av drittunge
5. Kilder på det siste der?
Vis hele sitatet...
Jau. Søkestrengeksempel: "police shot airsoft orange".

Kanskje litt satt på spissen..
Sist endret av Jonta; 16. oktober 2008 kl. 23:14.
det er en hau av gamle hytter på konnerud i drammen

bak stordammen..

på vei til kølabånn(eller hva faen det heter) fra bærnås er det et par hytter.

nedenfor esso er det en del gamle lagre

nedenfor statoil er det et hus(ikke åpent men kult for det)

Anbefaler bak stordammen.. lite med folk (untatt kvelden på lørdag), bortgjemt, nærmeste nabo er en skole(500-600m), bra terreng til aktivitenten.
for veibeskrivelse så for du si i fra..
Nå skrev trådstarter softgun. De små fjærlette pistolene hvor man drar en gang for å lage...og ikke AIRSOFT, det er en vesentlig forskjell der.

Men om han mente Airsoft, så er det litt trist at han kaller det for softgun
Takk takk for alle svar til deg tafsern, jeg skreiv softgun fordi det er hva de fleste har hørt om.. bruker selv ordet airsoft men det er uansett ikke så nøye for min del:P

Woum, det huset ved stordammen er der det vanligvis er fester ellerno!? am i right? :P konnerud er stedet ass ehehe men de stedene du nevner nå er der det vanligvis er en turgåer eller to kan jeg tenke meg.. det er jo ikke helt unska men jeg kan jo ta meg en tur opp dit en dag er fra Vestbygda egentlig så trenger ingen veibeskrivelse:P
WOUM ( Christian?) Er ikke den bygningen revet for lenge lenge siden? de eneste hyttene rundt Stordammen er i bruk. Men skogen rundt er definitivt et fett sted å leke seg med krigsmaling
Kjenner jeg noen av dere?? :P Er litt synd om det skulle være det men er ikke sikkert det hadde egna seg uansett!? har aldri vært der... altfor tett bebyggelsen også kanskje...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mye konnerudfolk her a gitt... HEnrik, Christian?

Uansett fyllerør. Siden du egentlig er fra Vestbygda (me too) vet du sikkert hvor speedbanen er? Skøytebanen ved Svingen der. På andre sida av elva for den er det jo en paintballbane som helt fint kan brukes når man spiller airsoft og. HEle området nedi Andorsrud er jo egentlig perfekt hvis man vil være ute...
Høres ikke galt ut Skl ta meg en tur ned dit å kikke hehe