Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 27535
Jeg har finni ut at hvis man røyker hasj i et rom, sitter lukta mye mindre enn om man røyker tobakk.
Ettersom jeg ikke har lov å røyke inne, er det litt noja å fyre inne.
Så jeg tenkte jeg skulle lage en tråd som inneholder måter å fjerne lukt på.
Hvordan er den beste måten å skjule hasjrøyking inne på?
Hvilken måte er best å skjule lukta på?

Jeg vet at det er flere der ute som trenger disse opplysningene også.
Så kom igjen å bli kreative, og test ut nye metoder.
exit burde jo funke?
Jeg har også erfart at hvis jeg røyker inne, ut vindu, så er det tobakkslukta som dominerer. Det jeg gjør er vel bare å lufte og det er nok det eneste jeg kan anbefale å gjøre, utenom å drite i å røyke inne.
Bruker bare å gå over lett med en våt klut på veggene, mine foreldre røyker ikke så de hadde merket om jeg ikke hadde gjort dette
Sist endret av Rest1Peace; 13. desember 2009 kl. 17:58.
Klassikeren; skål med eddik i rommet.
Stonear's Avatar
Trådstarter
13 0
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Bruker bare å gå over lett med en våt klut på veggene, mine foreldre røyker ikke så de hadde merket om jeg ikke hadde gjort dette
Vis hele sitatet...

Jeg skal prøve en våt klut. Det er nemlig foreldre som ikke røyker her også.
Og å gå ut midt på natta er ikke et lurt alternativ.
Kanel i røyken?
Stonear's Avatar
Trådstarter
13 0
Kanel i røyken ? ? ?
Ja, har sett folk som har litt kanel i mekket for å skjule lukten.
Cannabis lukter mindre enn tobakk, noe jeg lærte i denne tråden http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=132404

Altså diskutert før..
Sist endret av Heisenberg1; 13. desember 2009 kl. 18:14.
Stonear's Avatar
Trådstarter
13 0
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Ja, har sett folk som har litt kanel i mekket for å skjule lukten.
Vis hele sitatet...
Dette høres fjernt ut men okay.
Jeg tester det ut med en gang.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Cannabis lukter mindre enn tobakk, noe jeg lærte i denne tråden http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=132404

Altså diskutert før..
Vis hele sitatet...
Om cannabis har en sterkere eller mildere lukt enn tobakk er ikke relevant når det er snakk om og røyke hjemme hvor man har foreldre. Alle og enhver vet hvordan vanlig tobakksrøyk lukter, men når det lukter en blanding av vanlig røyklukt og en annen type røyklukt kan du da forstå at noen vil bli mistenksom.

Det er ikke slik at man kan fyre opp en sigarett etter en hasjpipe for og dekke over lukta. Da må man isåfall ha rævva varer som ikke lukter noe særlig.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Quetzalcoatl Vis innlegg
Det er ikke slik at man kan fyre opp en sigarett etter en hasjpipe for og dekke over lukta. Da må man isåfall ha rævva varer som ikke lukter noe særlig.
Vis hele sitatet...
Brunt her til lands lukter ikke så hardt. Jeg mener selv OK brunt lukter ingenting sammenligna med grønt uansett.
jeg ville også satset på skål med edikk, gjerne flere. Det har fungert fint tidligere for meg. Ha også vinduet åpent mens du fyrer
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Brunt her til lands lukter ikke så hardt. Jeg mener selv OK brunt lukter ingenting sammenligna med grønt uansett.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med her til lands? Det finnes da både dårlig rev og god rev som stinker i Norge. Brunt her til lands er ikke bare den reven du finner i det offentlige markedet på Akerselva.
Sist endret av Quetzalcoatl; 13. desember 2009 kl. 18:35.
Min løsning på problemet er å røyke på dassen(!). Vi har en vifte i taket som filtrerer ut drittlukta.

1. Det er ikke mistenkelig at du låser deg inne på dassen.
2. Vifta fjerner lukt effektivt (brunt - ca. 10 min/grønnt - ca. 15 min). Blander jeg med tobakk henger lukta til neste jævla dag. Dessuten overdøver vifta for mistenksomme lyder.
har en måte vis du røyker pipe, du tar den papp rullen som er i mitten fyller den oppe med pappir lomme tørkler som har parafyme. og i den ene enden taper du fast et av papir tørklene som at det blir et filter.

ta små trekk fra pipa og blås røyken inn i rullen.
og nå lukter det kun parefyme istede for hasj

-mosho
Du trenger 1 dorull, 1 pakke med våtservietter og en strikk.
Strikk fast 1 våtserviett i enden og stapp 1-2 inni.
Blås hvert trekk igjennom dorullen og vips, så er det en fin sitronduft i rommet!
funker fett å fyre i peisen. men vær sikker på atte det trekker opp i pipa, hvis det ikke gjør det så kan du bare opne opp ett vindu så er det problemet løst. 100%sikkert hvis du ikke står å blåser uttafor peisen
Om du røyker ut vinduet, pass på å blås ut øverst i vinduet. For den varme luften fra rommet går ut øverst i vinduet og da følger røyken lett med.

Takk til Radioresepsjonen for lettbeint tips!
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=145576

Henviser til min egen, nyligopprettede tråd hvor jeg foreslår planter som et maskeringsalternativ. Er fortsatt ikke sikker på hvilke som er mest duftbare, men noen kommenterte julestjerne tidligere. Noen innvendinger?
Røyk rent og luft ut. Lukten forsvinner etter en liten stund,
Kjøkken vifta har jeg hørt mange har brukt funker nok fett det. har dog ikke gjort det ettersom vinduet funker. bare ikke åpne vinduet veldig mye og blåse ut høyt oppe.
Sist endret av The Nameless; 14. desember 2009 kl. 19:43.
temmelig billige sprayer o.l på www.everyonedoesit.com. Lip-balm lignende sak du kan blåse røyken ut igjennom for at ikke trekket skal lukte. Funker temmelig O.K den ihvertfall, så jeg regner med at de andre produktene ikke er HELT scam.
Sist endret av random42099; 14. desember 2009 kl. 20:23.
Røkelse funker jo alltids, og lufting ofc.
Røyker som regel inne når foreldra er borte i helger, og de har aldri merka noe når de kommer hjem.
Har også lagt merke til at sigarettlukt sitter lenger en hasj og pot.
Lenge siden jeg hadde dette problemet, men husker jeg brukte 2 luftfiltere da jeg bodde hjemme. Og åpne vindu self.

En vanlig vifte med kull+støv filter som fjernet røyk. Så hadde jeg luftrenser som var basert på noe negative ioner greier til og fjerne lukt. Husker ikke helt hva navnet var, men fungerte meget bra
nevt før her med baderomsvifte..
fear om du bor hjemme enda, som jeg ser du gjør.
personlig røyker jeg under vifta på kjøknet. aldri noen som har lukta noe her
røkelse.. som kamuflasje når du fyrer..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Takk for mange gode tips.
Har prøvd noen, men flere vil komme.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Har ett tips: Ikke prøv å fjern lukt mens du er stein/fjern. Jeg prøvde, å det endte med at jeg spiste pizza på rommet å sovna. Dagen etterpå var det fortsakk tåkete av hasj-røyk der...
lex123: At hasj-røyken ligger i rommet mange timer etter du har røykt virker veldig tvilsomt. Det skal veldig masse til at den henger igjen. Jeg regner også med at du hadde vinduet åpent mens du røykte. Jeg har aldri opplevd noe lignende, ikke engang mens jeg røyker, det er ikke synlig etter noen få minutter.
Kjøpte en sånn duftramme på matbutikken idag, nå lukter det friskt på rommet uansett om jeg har røyket eller ikke
Jeg har i alle fall hatt gode erafringer med kombinasjonen av å åpne to vinduer i rommet (gjennomtrekk), sette på gulvvifta som jeg har montert en liten ionisator på (better safe than sorry, right?), og kun for sikkerhets skyld dusje litt med luktnøytraliserende spray og greier. Kast spliffen eller asken ut vinduet (ligger det i rommet lukter det av det også), og du skal være rimelig safe. Har prøvd dette selv med foreldre bokstavelig talt rett over hodet med hell flere ganger, og da snakker vi høypotent pot med kraftig lukt i utgangspunktet.
Sist endret av Hedges; 2. februar 2010 kl. 22:32.
Sitat av lex123 Vis innlegg
Har ett tips: Ikke prøv å fjern lukt mens du er stein/fjern. Jeg prøvde, å det endte med at jeg spiste pizza på rommet å sovna. Dagen etterpå var det fortsakk tåkete av hasj-røyk der...
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du endte opp med å spise pizza for å fjerne lukta?
Og når det gjelder tåka dagen etterpå, er jeg tvilsom på det sterkeste.

Men skjønner hvis det var ironisk tenkt...
Sist endret av Stonear; 2. februar 2010 kl. 22:38.
♡♥♡♥♡♥♡
lex123's Avatar
Sitat av Stonear Vis innlegg
Jeg skjønner ikke helt hva du mener med at du endte opp med å spise pizza for å fjerne lukta?
Og når det gjelder tåka dagen etterpå, er jeg tvilsom på det sterkeste.

Men skjønner hvis det var ironisk tenkt...
Vis hele sitatet...
Det met at det lå tåke i rommet var litt i overkant, mente bare at det luktet ekstremt hasj på rommet. Jeg prøvde å lufte, også leste jeg på et annet forum at man burde spise noe krydder-rik varm mat der så hjalp det... Så jeg spiste pizza der. Det jeg egentlig mener er at jeg trur jeg ble litt "imun" til hasj-lukten... Før jeg la meg luktet jeg ingenting, men dagen etterpå luktet det som bare faen...
Kjøp deg sånn telys-greie med sånn beholder på toppen til å ha vann + duftolje (som papaya osv). Men det finnes en som heter Anti-tobakk å den funker som faen. Fyll oppi vann og ta 3-5 dråper oppi. Burde ha vinduet åpent for ekstra ventilasjon og hurtig utlufting selvom det ikke er like behagelig i disse kalde dager.. Koster bare 29,- på kremmerhuset også tror jeg. Lukter ikke antyding til røyk dagen etter i det hele tatt. Rimelig chill.
røykelse, eller papp-rull-metoden som er nevnt tidligere, eller noe nøytraliserende spray for å skjule lukten er nok det beste dersom du ikke får lufta. ellers er det vel bare å prøve å få så mye "ny" luft som mulig gjennom rommet, gjennomtrekk etc..
Kjøp en sekk kattesand og spre sanden i skåler rundt omkring på rommet. Kattesand tiltrekker seg lukt.
Fyr i dusjen! Dampen tar vekk all lukten!
Sitat av Dvergen Vis innlegg
Fyr i dusjen! Dampen tar vekk all lukten!
Vis hele sitatet...
Du er et geni!

Om det er foreldrene dine du er redd for skal kjenne lukta, burde du vurdere om de VET hva det lukter som. Jeg har fyrt på rommet mitt i mange år, uten å lufte, og weedlukta har nok spredt seg godt rundt i huset, men ingen har brydd seg, for ingen veit hva det er
Skrell en appelsin, lukter nesten bare appelsin etterpå.
Onetouch til 49,- kr på nærmeste dagligvarehandel fungerer som bare det. Lukten er jo temmelig intens så den overgår alt.
Har røyket inne med foreldre i huset selv så man har jo alltid litt noia, men etter at jeg kjøpte denne lure dingsen trenger max 2 "dusjer" med dette og lukten fullstendig vekk.
bakepulver skal visst absorbere lukt
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Eddik absorberer røyklukt, kanskje det samme gjelder for cannabis?
lenge leve wunderbaum!
hvis det er tobakklukten som er frykten, foreslåt jeg er mary med vinduet åpent, bare luft litt.
Sitat av rivar Vis innlegg
bakepulver skal visst absorbere lukt
Vis hele sitatet...
skal man kaste bakepulver rundt i lufta da eller? osssen funker det?
Tips til folk som bor i hybel så er det bare å lage litt "eksotisk" mat engang iblant. Fjerner lukten for min del.
Nor jeg budde hjemme, pleide jeg alltid å fyre inne på rommet, men aldri vore noe problem med lukta, sålenge jeg hadde ett vindu oppe mens jeg fyrte..(foreldra mine er ikke røykere)
Såg en som skreiv at han tok å vasket veggene, tror ikke det skal være nødvendig
Leste gjennom alle svarene og prøvde noen av dem, klut på veggen gjør at røyken setter seg i fuktflekkende og over lang tid vil det bli en essens av røykelse i rommet enten du vil eller ikke,
Eddik/bakepulver(funket dårlig)/kattesand skåler i rommet funker helt ok, men pass på at du ikke setter ut for mange eller at det blir for ofte så di begynner lure på hva i alle dager du driver på med på rommet etter leggetid.
Luktfjerner/røykelse/Toalettspray er mitt favorittvalg når det kommer til å røyke hasj i ett hus hvor "Ikke-røykere" bor, ett til to spray eller tenne røykelse er letteste og sikkreste veien spør du meg. Har ikke prøvd alle metoder men det er utrolig mange gode tips her inne så ikke takk meg men di som ga meg ide'ene til å prøve ut dette.

Lykke til . . . .