Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2050
Hei . Jeg har prøvd å instalere vpn i dag. Privat internet accsess er det som jeg har kjøpt og lastet ned vpn fra. Vil sjekke om jeg har klart å instalere det riktig og om det fungerer... står connectet men når jeg går inn på piratebay står det fortsatt på norsk noe som gjør at jeg mistenker at min ip fortsatt er satt til norge... :/ åssen får jeg sjekket dette..??
Sist endret av h3kr0; 20. juli 2013 kl. 18:30.
http://whatismyipaddress.com/

Sjekk at du har forskjellig IP før og etter kopler til VPN.
Sist endret av per-ulv; 20. juli 2013 kl. 18:40.
Trådstarter
takk , ser ikke ut til at vpnen virka nei noen som har erfaring med privat internett access?
Koble til VPN serveren gjennom windows nettverksmeny. Har brukt PIA selv, og har ikke hatt problemer med det
Trådstarter
Sitat av Glenni Vis innlegg
Koble til VPN serveren gjennom windows nettverksmeny. Har brukt PIA selv, og har ikke hatt problemer med det
Vis hele sitatet...
Har mac men ja prøvd å legge til vpn i nettverksinstillingene men får bare opp melding " pptp-vpn tjeneren svarte ikke. Prøv å koble til på nytt. Hvis problemnet ikke forsvinner kontrolerer du instillingene og kontakter administratoren"..
Hei. Dette vil hjelpe deg:

Ved innlogging, trykk avansert. Så omgir du connection type til tcp og port til 443. Deretter trykker du på serveren du vil kople deg på.
Sist endret av Proggy; 20. juli 2013 kl. 19:58.
Ikke bruk PPTP, bruk OpenVPN i stedet!
Siden det er Mac du har satt det opp på må du inn i Advanced på VPN-tilkoblingen og huke av «Send all traffic over VPN connection».
Trådstarter
Sitat av lroedal Vis innlegg
Ikke bruk PPTP, bruk OpenVPN i stedet!
Vis hele sitatet...
På vpn type kan jeg velge pptp, lp2p, eller cisco ipsc er ikke no Open vpn?
Sist endret av h3kr0; 24. juli 2013 kl. 08:42.
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
På vpn type kan jeg velge pptp, lp2p, eller cisco ipsc er ikke no Open vpn?
Vis hele sitatet...
Det er ikke innebygget støtte for OpenVPN. Du må i så fall bruke en egen klient for det slik som Tunnelblick. Burde stå hos VPN-tilbyderen hvordan du i så fall får opp tilkobling med OpenVPN hvis de tilbyr det.

Men uansett, fungerte det jeg nevnte i forrige post?