Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 4089
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Du trenger ikke være super-hacker for å knekke kopisperren på beskyttete CD-plater...sprittusj er gjerne nok!

Det tyske nettstedet Chip.de forklarer hvordan alle som fikk over Ng i form & farge på grunnskolen på en enkel måte kan knekke kopibeskyttelsen på beskyttete musikkplater.
Ved å simpelthen dekke til det ytterste datasporet på CD-platen, for eksempel med tusj eller post-IT lapp, kan man lure CD-spilleren til å simpelthen tro at dette sporet ikke eksisterer...og vips, så behandles platen akkurat som en ordinær CD - uten beskyttelse.

Vi presiserer for sikkerhets skyld at all slik tusjtegning og fargelegging av egne CD-plater skjer på eget ansvar...


http://www.itavisen.no/art/1298718.html
Hehe de klarer aldri å lage en beskyttelse som ikke lar seg knekke. Men at det skulle være så enkelt hadde jeg aldri trodd.
Linuxnerd
Men å legge en stripe av sprittusj på en cd, langs det ytterste sporet høres virkelig ut som noe knot-arbeid. Er jo ikke så forbanna tykke de sporene.
PS! Jeg hadde faktisk NG i tegning på grunnskolen
Opprinnelig postet av Xtrax
Men å legge en stripe av sprittusj på en cd, langs det ytterste sporet høres virkelig ut som noe knot-arbeid. Er jo ikke så forbanna tykke de sporene.
PS! Jeg hadde faktisk NG i tegning på grunnskolen
Vis hele sitatet...
Nå er min tysk begrenset til den fine 1'ern jeg fikk da jeg tok tysk et halvt år, men uansett. Jeg var på chip.de og så etter og det ser ikke ut som du trenger og dekke hele sporet.. Bare nokk til å gjøre det uleselig (se bilde).

Er det foresten noen som vet hva slags beskyttelse GameCube Mini-DVD'ene har? foruten det faktum at det er jævli vanskelig og få ta i Mini-DVD-R plater.

Scha
Better than thou.
Tror ikke det er jævlig vanskelig, heller plent umulig.
umulig...ingenting er umulig...det er ganske enkelt å skaffe mini dvd -r plater.
bare til å stikk epå nærmeste elkjop og si du skal ha dvd plater til det DV kameraet som lagrer på dvd plater (det er mini plater) burde funke det....eller hva???
tror det burde funke...hmmm.jo hvorfor ikke??? =)
Thanks paparoach
Blædi blædi carlo!
original reprint
xaff's Avatar
Hvis det ikke funker så kan du ta frem "The Trusty Dremel" og en vanlig DVD R plate...
noe som burde ha vært cracka er kontantkort...ikke en lett oppgave,men....alt kan gjøres, right?
Okay... E'nuff.. Case (thread) closed..

Scha