Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3276
Hallo.

Klarte å reformatere hele hardisken, så jeg må laste ned ny torrentklient. Jeg har vært en fast bruker av utorrent, men ser at det finnes så mange. Så hvilken bruker dere, og hvorfor?
Utorrent, fordi den er god.
bittorrent, selv om det er akkurat det samme som utorrent
Utorrent har blitt full av reklame og aids, så hold deg unna den. Deluge er jævlig rask, men litt knotete fåreløpig.
µTorrent, enkel og grei for min del.
Er det ikke mye mas med torrenter om dagen? Stadig overvåkning av IP adresser. Finske barn som får razzia og mister pc. Flere siter blir stengt. Mye mas.
Gå over til usenet like godt først som sist.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det ikke mye mas med torrenter om dagen? Stadig overvåkning av IP adresser. Finske barn som får razzia og mister pc. Flere siter blir stengt. Mye mas.
Gå over til usenet like godt først som sist.
Vis hele sitatet...
Pass en link eller 2 til det a, har ikke fått med meg..
Sitat av bobbo Vis innlegg
Utorrent har blitt full av reklame og aids, så hold deg unna den. Deluge er jævlig rask, men litt knotete fåreløpig.
Vis hele sitatet...
Enig.

Men det er utorrent 2.2.1 du leter etter. God som gull og er fra epoken da det fortsatt var HIV-vaksiner tilgjengelig.
Unlicensed Surgeon
Her er alt du trenger - ikke oppdater fra den!
Utorrent fuker kjempe bra for meg, så. Litt mye reklamer menne.
qBittorrent. Rask og enkel å bruke. Ingen reklame.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det ikke mye mas med torrenter om dagen? Stadig overvåkning av IP adresser. Finske barn som får razzia og mister pc. Flere siter blir stengt. Mye mas.
Gå over til usenet like godt først som sist.
Vis hele sitatet...
Det er ingen i Norge som har løyve til å overvåke og lagre IP-adresser lenger. Tidligere hadde advokatfirmaet til Espen Tøndel det, men den går over nå ved nyttår.
Urk.

For windows skal du ha µTorrent 2.2.1.
For linux skal du ha rTorrent, gjerne med ruTorrent.
Holder meg til Utorrent. Enkel og grei.
Bruker Vuze.
Viser hvilke filer som er best, og har ikke kommet over noen virus eller annet enda.
Vuze tar ut som prisguide.no, bare de beste tilbudene og mest populære.

Har ikke hatt noe problem med det enda.
Transmission. Den funker uten noe videre stress.
Brukte den innebygde til Opera en periode også, husker at den funket bra.
Sitat av bobbo Vis innlegg
Utorrent har blitt full av reklame og aids, så hold deg unna den. Deluge er jævlig rask, men litt knotete fåreløpig.
Vis hele sitatet...
Reklame? Har brukt µtorrent i lengre tid og fortsatt ikke sett noe reklame. For øyeblikket befinner jeg meg på versjon 3.2.
Sitat av antring Vis innlegg
Reklame? Har brukt µtorrent i lengre tid og fortsatt ikke sett noe reklame. For øyeblikket befinner jeg meg på versjon 3.2.
Vis hele sitatet...
slik ser den ut nå:
http://cdn.ghacks.net/wp-content/upl...client-ads.jpg
Sist endret av etse; 4. desember 2012 kl. 16:15.
µtorrent er det jeg bruker
Er Delunge noe dritt siden ingen har nevnt den?

Gikk over til Delunge etter at µTorrent begynte med reklame. Delunge fungerer helt greit, men jeg har merket meg uvante små bugs her og der som ikke µTorrent hadde.
Ingen som bruker Bitcomet for tida? Har brukt den siden jeg startet med torrenter, og den har gjort jobben tilfredstillende så langt.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ingen som bruker Bitcomet for tida? Har brukt den siden jeg startet med torrenter, og den har gjort jobben tilfredstillende så langt.
Vis hele sitatet...
BitComet har vært banna fra mange private trackere og derfor ikke så godt likt. Jeg vet ikke om disse er fikset - alt jeg vet er at den står oppført på "banned clients" på flere private torrentsider jeg er medlem av.
Sist endret av etse; 4. desember 2012 kl. 16:24.
Sitat av etse Vis innlegg
BitComet har vært banna fra mange private trackere og derfor ikke så godt likt. Jeg vet ikke om disse er fikset - alt jeg vet er at den står oppført på "banned clients" på flere private torrentsider jeg er medlem av.
Vis hele sitatet...
Ok. Da kan jeg forstå hvorfor den ikke er så godt likt blant folk jeg snakker med angåendene denne clienten. Jeg er ikke på private sider sider lengre, så derfor har jeg ikke fått merket dette.
Er visst ikke så mange her som bruker Vuze. Bruker det selv og det funker greit til mine behov (laste ned og play), så orker ikke bytte og å venne meg til nye rutiner selv om andre kan virke bedre
Googlet litt og ser at hvorfor den er banna fra flere sider er følgende
1: Den sender feil data til trackeren om hvor mye du har lastet ned/opp. Som gjør at trackeren har feil info på brukerene.
2: Den favoriserer andre BitComet brukere på upload. Altså om det er 3 brukere på en torrent, 2 av de har BitComet og den siste uTorrent vil de 2 med BitComet favorisere hverandre og tildele hverandre mest hastighet.
3: Den utnytter "superseeding" for å få ekstra hastighet, på beskostning av andre.
4: Den ignorere enkelte beskjeder fra trackerene som gjør at de ulike trackerene må bruke mer båndbredde for å håndtere denne klienten.
Jeg bruker Tixati, etter at utorrent begynte å oppføre seg rart, ang hurtighet av torrents.
Men holder meg helst til usenet, med mindre det er noe gammelt, da må man noen ganger ty til torrent.
Er det forresten mange som er på private trackere nå? De jeg brukte er stengt nå.
Siste som forsvant var vel demenoid.

Sitat av Incogn1to Vis innlegg
J
Men holder meg helst til usenet, med mindre det er noe gammelt, da må man noen ganger ty til torrent.
Vis hele sitatet...
Begynner å bli lang levetid på usenet. Da jeg begynte var det vanlig med bare 2 år nå er det jo 4 og 5 år flere plasser. Og det øker sikkert også fremover.
Noen plasser kan en jo ønske seg materiale også.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Er det forresten mange som er på private trackere nå? De jeg brukte er stengt nå.
Siste som forsvant var vel demenoid.



Begynner å bli lang levetid på usenet. Da jeg begynte var det vanlig med bare 2 år nå er det jo 4 og 5 år flere plasser. Og det øker sikkert også fremover.
Noen plasser kan en jo ønske seg materiale også.
Vis hele sitatet...

Ja for all del, mye bedre enn 400 dager
Har forøvrig også slitt noen ganger med store filer, helst .mkv .Der har jeg lagt merke til at jeg ender opp med crc feil, som ikke kan fikses med 7.zip
Crc feil? Skjønner ikke hva du mener.
Blir det feil når du pakker opp filene? Kanskje du bør forsøke å pakke opp når du ikke bruker cpu på andre ting?

Var selv plaget med problemer med rar tidligere men oppdaget at det var noen justeringer på pakkingen mtp prioritet av cpu og da ble det slutt for min del. Men det er klart det kan være blitt feil i mottatte pakker, eller at filen du har lastet ned har vært korrupt i utgangspunktet.

Btw nå er det jo flere som har retention på over 1500 dager. Noen som har oversikt over hvem som har lengst retention nå?

Forresten noen som kan tipse meg om gode private trackere? Om dere ikke gjøre det i tråden så pm.
Jeg begynte å bruke Deluge etter at µTorrent ble full av reklame og ville ikke ta magnet-torrents.

Deluge har vært strålende, enkel å bruke, lett å sette opp RSS, lite ressurskrevende (µTorrent tok i noen perioder opptil 2GB med RAM).
Den er litt ustabil då, hvis du har en haug med torrents på en gang, eller en/flere torrent(s) med haugevis av connections, så krasjer den. Og hver gang du restarter programmet, så vil interfacet restarte seg, så du må legge til faner som "Nedlastet", "Opplaster", "Seeds", "Peers" etc. Forhåpentligvis blir dette fikset i 1.3.6.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Går selv over fra µTorrent til Deluge på grunn av reklamestuntet i 3.2.2.

<offtopic>
Hvis du fremdeles sverger til µTorrent kan du enkelt fjerne disse reklamene i programmets innstillinger:

Alternativer>Instillinger>Avansert
Skift følgende verdier fra "Sant" til "Feil":
left_rail_offer
gui.show_plus_upsell
sponsored_torrent_offer_enabled
bt.enable_pulse
gui.show_notorrents_node
offers.content_offer_autoexec
</offtopic>
Utorrent og Transmission.

La også merke til at det er blitt litt reklame og shait i Utorrent, men har det uansett stort sett bare lurkende i bakgrunnen så har ikke rukket å irritere meg nok over det til å bytte foreløpig.
For de som klager over reklame i Utorrent så er det simpelt å fjerne dette.

sjekk ut http://www.wikihow.com/Remove-Sponso...-from-uTorrent