Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3572
Jeg tror kanskje dette har vært tatt opp før, men kunne ikke finne noe når jeg søkte...

Problemet oppstod i går når jeg forsøkte endre passord på winows xp (sp2), uten noen videre effekt. Jeg tenkte ikke noe mer på det, men når jeg skulle logge meg på i dag gikk jeg på en smell! Jeg får ikke logget på.

Admin passordet husker jeg ikke (ja, jeg er skamfull) så det hjelper meg lite.

Men mener å ha lest at så lenge man har fysisk tilgang til maskinen så er det en veldig smal sak å knekke dette passordet. I alle fall for dere her inne

Noen tips / fremgangsmåter ?


(PS; Det kan selvsagt hende at hele filen som styrer passordet er skadet, for verken det nye eller det gamle passordet fungerer)
du vinner garantert ikke søkeprisen:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...indows+passord
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Hehe, åpenbart ikke

Takk skal du ha!


EDIT;

Du verden for et deilig deilig program (eller script eller hva det nå egentlig er)

For et fantastisk forum
Sist endret av Cikey; 5. oktober 2005 kl. 18:52.
pchelplive.com? last ned ntfs boot disc, og fjern passordet !
Si-Key
Cikey's Avatar
Trådstarter
Takker for tips Gamer og Dico, men jeg har allerede fått hjelp. Utrolig greit lite program det som var omtalt i tråden uLLdott^ viser til!
▼ ... over en måned senere ... ▼
faren min har passord på pcen. kan man trykke på en tast så komer d en sann bruker til som man kan gå inn på. noen som vet noe om ????
Sitat av elvispresley
faren min har passord på pcen. kan man trykke på en tast så komer d en sann bruker til som man kan gå inn på. noen som vet noe om ????
Vis hele sitatet...
Det forsto jeg lite av :/

Men hvis du mener å lage en ny bruker, nei.
har folk glømt helt av at man bare kan logge seg inn under safemode og slette pass eller ?
Ikke hvis du ikke har passord til en bruker med admin rettigheter.
Sitat av elvispresley
faren min har passord på pcen. kan man trykke på en tast så komer d en sann bruker til som man kan gå inn på. noen som vet noe om ????
Vis hele sitatet...
1, Lær deg å skrive skikkelig.

2, Ctrl-alt-del 2 ganger på rad vil gi deg det du ønsker. Sist innloggete bruker må være utlogget.
Har funnet ut at vist du logger ut og inn med samme bruker, så trenger du ikke logge ut igjen for og få opp login vinduet ved hjelp av ctrl-alt-del.
det enklaste er vel å trykke F8 rett før windows oppstart å der retter trykke på start opp i sikkerhets modus. då rekner eg med at du kan gå innpå kontrol panelet, brukere og trykke fjern passord
▼ ... noen uker senere ... ▼
bruk en live cd fra linux, kopier sam fila t en flyttbar disk/diskett, ta med deg samfila hjem, og god jul! Der ligger alle passorda til datamaskinen! Dette inkludert admin og andre brukerkontoer
Sitat av HeiZe
det enklaste er vel å trykke F8 rett før windows oppstart å der retter trykke på start opp i sikkerhets modus. då rekner eg med at du kan gå innpå kontrol panelet, brukere og trykke fjern passord
Vis hele sitatet...
Noe sier meg at du strøk i matte.
Ministry of Love
sptz's Avatar
HeiZe: nei, du tar feil. Det går ikke tror du virkelig at noen ville tatt seg bryet med å lage flere guider om hvordan du skal gjøre det om det du sier der hadde stemt på noen som helst måte?

Den måten jeg foretrekker er "linux live cd" med programmene "bkhive" "samdump2" og "jack the ripper".

En slik cd er for eksempel Auditor

Er du kjent med unix systemer skal jeg hurtig refferere fremgangsmåten som du finner på en mengde nettsteder (dette tilfelle www.irongeek.com)
  • mount /dev/hda1
  • cd /ramdisk
  • bkhive-linux /mnt/hda1/WINDOWS/system32/config/system saved-syskey.txt
  • samdump2-linux /mnt/hda1/WINDOWS/system32/config/sam saved-syskey.txt>password-hashes.txt
  • gunzip -c /opt/auditor/full/share/wordlists/english/english.txt.gz> /ramdisk/eng.txt
  • john password-hashes.txt -w:eng.txt
  • (alternativt) john password-hashes.txt -f:NT -w:eng.txt
  • (siste alternativ, bruteforce) john password-hashes.txt -i:all
  • Eller du dropper John the ripper og bruker rainbow tables til og cracke hashen.
Jeg tror du kan laste ned her, og du kan helt sikkert lage dine egene her PS velger du å laste ned(smart) hver klarover at fila er veldig stor. Er du ubruklig og velger og lage en egen hver klarover at det tar seriøst lang tid. Du kan også prøve og lete opp en online tjeneste, som det i allefall fantes før. Eller kanskje Afen fortsatt har sine?