Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 11269
Du har jo allerede bekrefta at du henger med shady folk, så dine observasjoner vil jo nødvendigvis farges av dette. Når andres erfaringer i tillegg er så til de grader motsatte av dine så blir det bare utrolig lite troverdig. For meg minner du mer om et rasistisk nettroll enn en person som faktisk har bodd i Oslo.
Det faktum at høy innvandring fra mange oversjøiske land skaper ekstrem usikkerhet er ikke noe nytt. Til Sverige er det mange '' barn '' som faktisk er voksne og de oppfører seg utrolig dårlig. Som noen sa, blir skolene verre ved en høy innvandring av mange grupper fra tredje verden fordi de har en helt annen kultur der ting gjør det svært annerledes. Norske mennesker er utrolig hyggelige og konflikter løses ved å snakke eller diskutere og ikke drepe hverandre eller skrike mest eller begynne å kjempe. Grunnen til at det er kaos i mange innvandrerskoler er ikke rart, de kulturelle forskjellene er for store.

Noen grupper er bedre integrert i Norge fordi det er flere likheter. Jeg er selv svensk, og jeg trodde at multikulturalisme var en fantastisk ide før, men jeg gikk til en blandeskole med mange fra dårlige områder og det var ofte veldig ubehagelig og jeg følte mentalt syk og det var fortsatt en blandeskole med folk fra mest sosiale klasser og etnisiteter. Jeg møtte mange hyggelige mennesker, men det var utrolig mange mener, rotete folk som sprakk dører, rev ned vegger, kastet mat på hverandre og oppførte seg som griser. Så begynte jeg på en annen skole hvor nesten alle var fra Europa bortsett fra noen få barn med en svensk forelder og en fra for eksempel Ghana, barn som oppførte seg som svenskere

https://www.rt.com/op-edge/403444-sw...igrants-rapes/

Det er trist at det er slik, når noen kulturer møtes, vil resultatet bli veldig dårlig. Det er de som sier at de spreder ut asylsøkere slik at de integrerer seg bedre og ikke alene, noe som betyr at de skal komme inn i miljøer der det ikke er noen fra, for eksempel Somalia, slik at personen må bli en del av lokalbefolkningen, men når demografien Endringer, lukking vil ikke være mulig. I Sverige skjer det også store raser i skolene i småbyer der innvandrergrupper kaster stoler, ringer lærere til hoder og ødelegger, de kan være etniske / religiøse konflikter. Svenske jenter blir voldtatt og gutter er ranet
Sist endret av Sweden1998; 16. september 2017 kl. 10:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ah, og du bruker RT som kjelde. Ei nettside med ei svært klar propagandaslagside mot vesten. Såklart er Putin interessert i å framstille det som om dei liberale vestlege demokratia er i full oppløysing, for å styrke seg sjølv. Men det vil ikkje sei at det stemmer...
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Der ser vi et tydelig tegn på begrenset livserfaring
Vis hele sitatet...
Nei, vil ikke kalle det begrenset livserfaring, men bredere. Det høres ut som du kun henger på hjørnet med "de skumle gutta" som driver å klasker ned folk til alle døgnets tider. Høres heller ut som det er du som har en ganske så innskrenket livserfaring spør du meg.
Sitat av Sweden1998 Vis innlegg
Det faktum at høy innvandring fra mange oversjøiske land skaper ekstrem usikkerhet er ikke noe nytt. Til Sverige er det mange '' barn '' som faktisk er voksne og de oppfører seg utrolig dårlig. Som noen sa, blir skolene verre ved en høy innvandring av mange grupper fra tredje verden fordi de har en helt annen kultur der ting gjør det svært annerledes. Norske mennesker er utrolig hyggelige og konflikter løses ved å snakke eller diskutere og ikke drepe hverandre eller skrike mest eller begynne å kjempe. Grunnen til at det er kaos i mange innvandrerskoler er ikke rart, de kulturelle forskjellene er for store.

Noen grupper er bedre integrert i Norge fordi det er flere likheter. Jeg er selv svensk, og jeg trodde at multikulturalisme var en fantastisk ide før, men jeg gikk til en blandeskole med mange fra dårlige områder og det var ofte veldig ubehagelig og jeg følte mentalt syk og det var fortsatt en blandeskole med folk fra mest sosiale klasser og etnisiteter. Jeg møtte mange hyggelige mennesker, men det var utrolig mange mener, rotete folk som sprakk dører, rev ned vegger, kastet mat på hverandre og oppførte seg som griser. Så begynte jeg på en annen skole hvor nesten alle var fra Europa bortsett fra noen få barn med en svensk forelder og en fra for eksempel Ghana, barn som oppførte seg som svenskere

https://www.rt.com/op-edge/403444-sw...igrants-rapes/

Det er trist at det er slik, når noen kulturer møtes, vil resultatet bli veldig dårlig. Det er de som sier at de spreder ut asylsøkere slik at de integrerer seg bedre og ikke alene, noe som betyr at de skal komme inn i miljøer der det ikke er noen fra, for eksempel Somalia, slik at personen må bli en del av lokalbefolkningen, men når demografien Endringer, lukking vil ikke være mulig. I Sverige skjer det også store raser i skolene i småbyer der innvandrergrupper kaster stoler, ringer lærere til hoder og ødelegger, de kan være etniske / religiøse konflikter. Svenske jenter blir voldtatt og gutter er ranet
Vis hele sitatet...
Det er ikke kultur som er hovedproblemet. Det er at innvandrere ikke får en sjanse, som igjen skaper et oss vs dem mentalitet. Innvandrere blir sett på og behandlet som outsiders, enten bevisst eller ubevist. Disse barna du snakker nedsettende om, er ofte barn fra turbulente hjem. Barn som må søke tilflukt via andre arenaer. Det er ikke like lett å få seg norske, som det er å få venner fra andre land. Som ikke ser på deg som annerledes og kjenner seg igjen i dine struggles.

Ikke fokuser så mye på kultur, se på geografi. Det finnes innvandrere som gjør det drit bra i vestkanten og nordmenn som er minst like feilet i østkanten. Vi må ikke skylde på barna her. De er et produkt av miljø. Når foreldrene dine kommer fra krigsherjede land/3. verden, har de helt andre ting i tankene enn oppdragelse. Det har ansvaret for at maten kommer på bordet, at barna ikke går rundt i filler og at leia er betalt. Mange innvandrerforeldre jobber umenneskelige timer, som resulterer i at oppdragelsen henger litt etter. Ikke har de mye råd til leker og annet gøy for barna heller.

Det jeg prøver å si her, er at vi må finne løsninger på disse problemene. Jeg vet at det ikke er lett, men å drite i innvandrere, fikser ikke problemet. Når folk ikke starter samme sted i livet, må du skjønne at ting vil ta tid. Ser ikke bort i fra at Norge kan bli som Sverige, men at vi er naboland er ikke en god nok grunn til å tro at det vil skje.