Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4177
Førerkort og Benzoer

Hvis jeg tar 16 Rivotril over 2 dager. Hvor mange dager går det før det ikke gir utslag ved en utvidet blodprøve tatt av politiet. Når kan jeg kjøre trygt for politikontroller osv...

Diskusjon rundt bruk Valium og Xanax/Xanor også. Hvor lenge må du vente på disse medesinene også...

Brukte også 100 BlåValium for å slutte med Zopiklone. Psykiateren hadde ingen innvendinger mot at jeg kjørte få dager etter siste inntak av BlåValium (ca 3 år siden) Det var i etterkant jeg fortalte måten jeg sluttet ved å bruke blå valium. Hun mente jeg var radikal, men funket det så var det historie uansett

(hvis en lignende tråd allerede finnes, så bare flytt gjerne flytt innlegget Admin, eller jeg legger inn på nytt)

ddbb
16 rivotril på 2 dager?

Har lest noe om 5 halvveringsperioder for å fjerne et stoff fra kroppen, og 16 rivotril er vel 32mg clonazepam, og halvveringstiden er 30 - 40 timer, så da vil jeg tenke meg en 7-9 dager.

Har du resept på dette? I så fall er reglene litt annerledes.
Trådstarter
3 0
Har ikke resept. Så jeg venter i 10 dager minst tenker jeg. Takk for svar
I følge loven er sobril det eneste man kan få resept på og fortsatt beholde førerkortet.
Tull, man kan også bruke Valium/diazepam, og jeg lurer på om nitrazepam også er innafor.
Sist endret av zelder; 9. april 2017 kl. 20:53.
Uten resept ja. Viss du slår ut på URINPRØVE så har du ikke nødvendigvis kjørt rusa. Det finnes en lov om mangel på edruelighet som har blitt eller blir (mis)brukt. Advokaten Elden har ett svar til dette.

http://johnchristianelden.blogg.no/1...rrumperer.html
Sitat av zelder Vis innlegg
Tull, man kan også bruke Valium/diazepam, og jeg lurer på om nitrazepam også er innafor.
Vis hele sitatet...
Jepp, men xanor kan du ikke bruke mens du har lappen, og du kan ikke bruke sovepiller + smertestillende før det har gått 8 timer før du kjører!
Trådstarter
3 0
Hvis f.eks politiet tar deg inn til utvidet prøve og labben etterhvert kan finne rester Rivotril. f.eks 4 uker etterpå (fører har ikke resept på Rivotril) Vil du kunne bli straffet pgs dette ?

Eller bryr politiet seg bare det ikke er for høyt omregnet promillegrense i mmol (eller hva det heter) ?
Sist endret av ddbb; 10. april 2017 kl. 16:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
På urinprøve finner de rester av rusmiddelet så de kan selvsagt ikke bruke det til å avgjøre hvor MYE promille du har i blodet. For å finne ut verdiene dine må de ta blodprøve IMENS du er rusa. Da er det en grense på hvert rusmiddel for hva som er akseptabelt å kjøre på. Husk en slik prøve er bare aktuel dersom du har blitt stoppet mens du har kjørt. Viss du skal møte til å ta en narkotest er selvsagt ikke blodprøve aktuelt. UANSETT dersom du slår ut på positivt på narkotest, urin eller blod så er det brudd på straffeloven paragraf 231. Straffen for dette er forelegg på ett par tusen. (En venn fikk eksempelvis 4000 i bot for bruk av mdma).
Du kan ha lappen og kjlre med rivotril i blodet, men ikke xanor. Så det er jo veldig individuelt.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Du kan ha lappen og kjlre med rivotril i blodet, men ikke xanor. Så det er jo veldig individuelt.
Vis hele sitatet...
Nei det kan du ikke. Du blir fratatt lappen hvis du bruker medisinen Rivotril. Rivotril står på "svartelista" over benzo, kombinert med bilkjøring. Spør legen din, en gang til..
http://touch.vg.no/out/images/article/2017/03/28/23961245/1/box-1024x768/ea5abd58519ac4be3d4b99ab83e2de6b.jpg
Hentet denne fra en VG+ artikkel som er litt over 1 uke gammel. Her er det lett at førerkortet ryker..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
Uten resept ja. Viss du slår ut på URINPRØVE så har du ikke nødvendigvis kjørt rusa. Det finnes en lov om mangel på edruelighet som har blitt eller blir (mis)brukt. Advokaten Elden har ett svar til dette.

http://johnchristianelden.blogg.no/1...rrumperer.html
Vis hele sitatet...
Man kan bruke diazepam, oksazepam og nitrazepam fast hvis man har resept og holder seg innenfor grensene på henholdsvis 10, 30 og 10 mg.

Du kan lære mer om reglene her: https://nhi.no/rettigheter-og-helset...medisintabell/