Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 980
Heisann, har tenkt å kjøpe meg en billig gaming dekstop, som tittelen sier.

Jeg har veldig lyst på Bitfenix Prodigy kabinettet, men vet ikke om jeg skal ta M-Atx eller M-Itx versjonen. Heller litt mot mitx, men matx har mere muligheter senere. Litt usikker på hva jeg skal gå for.

Spiller egentlig mest dota 2 og smite, men hadde vært kjekt om jeg kunne spilt litt tyngre titteler, uten at det er så veldig farlig, pris er viktigst

Must:

Skal kjøre Linux, og dualboote Windows av og til.

Kunne overclocke prossesoren.

Billig

Enten Bitfenix Prodigy eller M versjonen, enda litt usikker på hva jeg skal gå for så inspill hadde vært supert.

Har fra før harddisker, ikke ssd, og en 650 watts strømforsyning jeg tror fungerer ( fant den på søppeldynga så er litt usikker )
"Billig" Kom med et budsjett du. Billig for noen er 3K, andre 7K.
Så billig som det overhodet er mulig å få det, 100kr hadde vært fint men det går vel ikke.

Så billig at jeg kan dra smite og dota på bra grafikk, men også ha mulighet til å oppgradere pcen i fremtiden. Maks 7k men helst 3k liksom
i5 2500k (LGA 1155) eller nyere
R9 280x
8 GB ram

Problemet med ITX du har kun skjermkort mulighet, og vanskeligere å få tak i ITX brukt.
Når kabinettet er lite blir sansynligheten større for varmeproblemer.
Tror du bør skaffe det meste brukt, eller vurdere i3 6300 eller i5 6500 som cpu.
RX 460 til RX 480 er kansje hvis du vil ha noe nytt.
Sist endret av lmh1; 19. august 2016 kl. 12:36.
Tror jeg skal gå for m atx, og prøve å skaffe ting brukt. Hva med hovedkort? Prøve å skaffe et brukt et med lga 1155 socket så billig som mulig?