Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2918
Hei, visste ikke helt hvilket forum jeg skulle lage denne tråden, så bare lagde den her. Fikk nettopp nytt kort av sparebank1 i posten. Et visa electron kort, i motsetning til det forrige kortet jeg hadde, som bare var vanlig visa. Hvorfor gir de meg electron? Får man fortsatt ikke handlet på nettet osv. med electron eller har det endret seg? Hva med utlandet, får man brukt Visa Electron i utlandet? Beklager om dette er helt feil forum. Takk på forhånd.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hvor gammel er du?
Spurte du om kort uten gebyrer/gratis?
Er 20, har ikke spørt om noe som helst kort, bare fikk plutselig nytt i posten idag. Går det isåfall ann å få et 'ordentlig' visa kort om jeg ikke vil ha electron?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av skjoldvall Vis innlegg
Er 20, har ikke spørt om noe som helst kort, bare fikk plutselig nytt i posten idag. Går det isåfall ann å få et 'ordentlig' visa kort om jeg ikke vil ha electron?
Vis hele sitatet...
Har du cvc + kortnummer på det? Isåfall kan du nok betale på nettet. Er bare å prøve.
Ta kontakt med banken, skal ikke være noe problem.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du fikk nytt kort uten å bestille? Jeg ville snakket med banken din, lukter muffins?

Du kan uansett bare spør om nytt vanlig kort, pleier å være gratis med slike kort om du har hatt fra før, det er inkludert i måneds/årsgebyr.
Selvfølgelig kan du få vanlig visa om du vil det. Visa electron kan brukes på nettet, med mindre banken selv har satt restriksjoner for det.
Sist endret av henrikxt; 10. mars 2012 kl. 15:09.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du fikk nytt kort uten å bestille? Jeg ville snakket med banken din, lukter muffins?

Du kan uansett bare spør om nytt vanlig kort, pleier å være gratis med slike kort om du har hatt fra før, det er inkludert i måneds/årsgebyr.
Vis hele sitatet...
Kjenner en som fikk beskjed i posten om at kortet snart hadde gått ut, fikk da noen uker senere et bakkkort tilsendt i posten. Tror banken var Nordea, om det skulle ha noe å si.
Visa Electron kan ikke brukes til å handles på internet med. Det kan heller ikke brukes på samme måte som et visa-kort da det visa electronkortet trenger umiddelbar tilgang til kontoen din for å kunne fungere. Med dette mener jeg at du for eksempel ikke vil kunne handle på toget da de trekker summen fra kontoen din når de får koblet til nett ved ankomst til siste holdeplass. Vanlige visakort har denne funksjonen at de kan bli "satt på vent". Man kan handle i utlandet med Visa-electron, men det er alltid visse begrensninger for minibankuttak og hvor mye du kan bruke. Dette må du høre med banken din om, da det er forskjellig fra bank til bank.

G-Force
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du fikk nytt kort uten å bestille? Jeg ville snakket med banken din, lukter muffins?
Vis hele sitatet...
Mulig det avhenger av hvilken bank man har, men er det ikke vanlig å få tilsendt nytt bankkort når gyldigheten på det forrige har gått ut/er i ferd med å gå ut?

Mener jeg fikk tilsendt nytt bankkort for noen år tilbake pga. dette i alle fall.
Sitat av G-force Vis innlegg
Visa Electron kan ikke brukes til å handles på internet med.
Vis hele sitatet...
Unnskyld meg, men jeg har noe i mot folk som skal uttale seg bestemt om noe de ikke har peiling på. Det er ingenting som hindrer et visa electron kort i å bli brukt til å handle på Internett med, så lenge du har opplysningene du trenger og ikke er kunde i en bank som mot formodning har sperret for slik bruk.
Sparebank 1 er noen rasshøl på dette, de trekker deg 250kr pr. kort i året. Derfor driver de å sender i hytt og pine, de sendte meg 3 kort på et år, 2 vanlig visa og 1 electron.
Jeg klagde på det siden jeg så at de trakk årspris på Visa flere ganger i året, fikk refundert 750kr og slettet kortene.

Ring å varsle at de kan drite i å sende deg kort uten at du ber om det, og be om å få penga refundert.
Sitat av G-force Vis innlegg
Visa Electron kan ikke brukes til å handles på internet med. Det kan heller ikke brukes på samme måte som et visa-kort da det visa electronkortet trenger umiddelbar tilgang til kontoen din for å kunne fungere. Med dette mener jeg at du for eksempel ikke vil kunne handle på toget da de trekker summen fra kontoen din når de får koblet til nett ved ankomst til siste holdeplass. Vanlige visakort har denne funksjonen at de kan bli "satt på vent". Man kan handle i utlandet med Visa-electron, men det er alltid visse begrensninger for minibankuttak og hvor mye du kan bruke. Dette må du høre med banken din om, da det er forskjellig fra bank til bank.

G-Force
Vis hele sitatet...
Visa Electron kan kobles opp mot nettbank og brukes over internett. Nordea tilbyr i vertfall dette Du tar nok dessverre feil!
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Sparebank 1 er noen rasshøl på dette, de trekker deg 250kr pr. kort i året. Derfor driver de å sender i hytt og pine, de sendte meg 3 kort på et år, 2 vanlig visa og 1 electron.
Jeg klagde på det siden jeg så at de trakk årspris på Visa flere ganger i året, fikk refundert 750kr og slettet kortene.

Ring å varsle at de kan drite i å sende deg kort uten at du ber om det, og be om å få penga refundert.
Vis hele sitatet...
Foreslår at du oppretter en liten dialog med banken din.
Jeg har gebyrfritt kort til jeg er 30. Ingen årsgebyr null, nada. Men du må selvfølgelig betale for å ta ut penger i konkurerende minibanker etc. Og disse gebyrene er konkuransedyktig. Og dette er sparebanken.
Eneste årsakene jeg kan tenke meg er om du feks har overtrukket kontoen eller om du har fått negativ betalingsanmerkning. Har anmerkning er det noen banker som er strenge på Visa - da blir det electron.
Om du er sikker på at du ikke har gjort noen av delene så bør du kontakte banken din for da har det nok skjedd en feil.
Visa electron går på alt: Payplay, Butikker i utlandet, minibanker i utlandet, nettbutikker.

Eneste som ikke er på de kortene er nettbank(Mener jeg)Eller så er det bare Nordea
Viasat Electron funker i noen butikker i utlandet og på nett mot at du sier i fra til banken. Dette gjelder iallefall DNB
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Unnskyld meg, men jeg har noe i mot folk som skal uttale seg bestemt om noe de ikke har peiling på. Det er ingenting som hindrer et visa electron kort i å bli brukt til å handle på Internett med, så lenge du har opplysningene du trenger og ikke er kunde i en bank som mot formodning har sperret for slik bruk.
Vis hele sitatet...
Jeg bare refererer det jeg har hørt når jeg har tatt kontakt med banker angående samme tema og egne erfaringer. Det jeg alltid har hørt er at: et Visa Electron-kort er et kort med begrensninger som er beregnet på unge folk. Det er ofte begrensinger for hvor mye man kan ta ut i minibank, kjøpe for etc. Jeg hadde et slik kort før og snakket med de fleste av de store bankene da jeg ønsket et kort som jeg kunne handle over internet med. De opplyste meg om at det ikke var noen mulighet å bruke et Visa Electron-kort til å handle gjennom internet, og skulle man det - så måtte man få et vanlig visakort, eller tilsvarende. Dette var det samme jeg fikk opplyst av alle* bankene - og jeg var fint nødt til å skaffe meg et vanlig Visa-kort. Så dette får du ta opp med banken, og ikke kom hit å rakk ned på meg!
Sitat av Pledrik Vis innlegg
HVORFOR ER FOLK HELT HJELPESLØSE? SKJERP DERE!!!!

GOOGLE. RING BANKEN DIN. IDI*T
Vis hele sitatet...
Vært på byen uten hell eller kompis? Slapp av litt pls.