Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3070
Har en 8 år gammel Champagne hær, som en kompis vant i syden. Den er vell fortsatt drikkelig?
http://www.aftenposten.no/reise/nyhe...cle3908908.ece

Det skal gå fint Champagne har god holdbarhet og kan lagres mye lenger enn som så, sålenge den forblir uåpnet, såklart.
Sist endret av TeumessianFox; 16. mai 2011 kl. 19:09.
Alle vet vel at gammel vin bare er å kaste.

Fra spøk til alvor: Eneste måte å finne ut om den er god er å smake.
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Den kan nok fint drikkes. Mye eldre champagne har blitt drukket.
Sist endret av Zyke; 16. mai 2011 kl. 19:09.
Den er helt sikkert drikkelig, men om den er spesielt god er en helt annen sak.

Det kommer egentlig helt ann på hvilken champagne dette er og hvordan han har lagret den. Har du ett navn og eventuelt årgang?
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Haha, den skal bli smakt på ikveld, tro meg! Men takk for svar folkens.

det er en Castellblanch, er dessverre ikke noe mer som står på den. Skal google litt å se hva jeg finner
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Haha, den skal bli smakt på ikveld, tro meg! Men takk for svar folkens.

det er en Castellblanch, er dessverre ikke noe mer som står på den. Skal google litt å se hva jeg finner
Vis hele sitatet...
Da er det iallfall ikke champagne dere har. Lukk opp og smak, merker fort om den er dårlig.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Hahah, neifaen, dær sier du noe! Er jo vin..
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Hahah, neifaen, dær sier du noe! Er jo vin..
Vis hele sitatet...
Da spørs det litt hva slags vin/druer etc, men den skal fortsatt fint kunne drikkes. Smak i vei, eneste måten å finne ut av. Farlig er det ikke, men det kan hende den er overmodnet og derfor ikke smaker optimalt. Men om du ikke er vinkjenner, er det ikke så viktig...
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Joda, den smaker helt greit. Grunnen til at jeg trudde det var champagne var at kompisen som kom med den sa det var det.
Castellblanch har jo en cava, og hvis man ikke kan så mye om champagne så kan jo det forveksles. Har jo selvfølgelig smakt castellblanch brut og extra brut og synes de begge er helt greie til prisen. Noe mer enn det er de ikke og er ikke verdt så veldig mye mer enn 200-300.
Veldig våt.
TheGloryHole's Avatar
Trådstarter
Denne ble da vunnet i en konkurranse. Men takk for svar folkens! Ha en awesome 16. mai!