Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 18253
Nei, det sa jeg aldri, LES inlegget mitt.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Snart ferdig med filmen, utrolig intressant. Anbefaler alle å se den

Er det noen som vet hva "binge drinking" er? :P
Sist endret av Sio; 25. februar 2008 kl. 03:05.
Sitat av Sio
Snart ferdig med filmen, utrolig intressant. Anbefaler alle å se den

Er det noen som vet hva "binge drinking" er? :P
Vis hele sitatet...
Enig med deg i at den var utrolig interesant.. Anbefales!
Jeg lurer også på hva binge drinking er
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Binge drinking er fylla på lørdag. Noen drikke jevnt, andre styrter og blir skikkelig dritings i helgene.
Kilde: eXperience, gyldendal. Gidder ikke forfattere og slikt :P engelskboka mi.
Sitat av ju-dazz
Nei, det sa jeg aldri, LES inlegget mitt.
Vis hele sitatet...
Jeg svarte på spørsmålet ditt, og så stilte jeg deg et nytt spørsmål etterpå. Ingen grunn til å bli sint.
Sitat av dexter
Den "lista" forskning.no refererer til, er fra en forskningsrapport i The Lancet, et av verdens mest ansette medisinske forskningsmagasiner. Hvis dere ikke vil akseptere vitenskap, så er ikke det mitt problem. Men se videoen jeg linket til, den handler nemlig om akkurat denne rapporten/lista.
Vis hele sitatet...
Holder på å se videoen nå, veldig interessant.
Posten min var egentlig ment for å illustrere hvor forvrengt mitt syn på de forskjellige stoffene egentlig er. Det som overrasket meg mest, etter løsemiddlene, var egentlig hvor høyt opp canabis kom på listen i forhold til hva jeg har lest på forumet og sett av kilder. Det ble nesten gitt en slags "advarsel" på videoen som forkynte at det er: Quote "Litt mer komplisert enn vi liker å tro". Ecstasyplasseringen var også helbom i forhold til hva jeg hadde gjettet.
Sist endret av ProtoZ; 25. februar 2008 kl. 03:25.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Konklusjonen min etter å ha sett filmen er:
Alkohol er farligere enn de fleste andre narkotiske stoffer og hadde det blitt oppfunnet idag hadde det blitt bannlyst.
pøh, alkisser og narkisser er like tards alle sammen
Sitat av Sio
Konklusjonen min etter å ha sett filmen er:
Alkohol er farligere enn de fleste andre narkotiske stoffer og hadde det blitt oppfunnet idag hadde det blitt bannlyst.
Vis hele sitatet...
Og at alle bør prøve ecstasy.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Lazy_Boy
pøh, alkisser og narkisser er like tards alle sammen
Vis hele sitatet...
Begrunnet eller ubegrunnet mening?
Kjenner du noen?

Sitat av dexter
Og at alle bør prøve ecstasy.
Vis hele sitatet...
Ut av rein nyskjerrighet, har du tatt noe dop noensinne?
vel, har gått på skole i notodden, så jeg veit hvor ille overdrikking kan være
mange i klassa som fest både i ukedager og helger, mange av de strøyk på eksamen og ende i slagsmål hver helg

kjenner ingen som bruker narkotika
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Lazy_Boy
vel, har gått på skole i notodden, så jeg veit hvor ille overdrikking kan være
mange i klassa som fest både i ukedager og helger, mange av de strøyk på eksamen og ende i slagsmål hver helg

kjenner ingen som bruker narkotika
Vis hele sitatet...
Jeg driver på med helgefyll, jeg innrømmer det. Men jeg fikk nylig karakterene mine, og jeg presterer det jeg burde. Jeg har heller ikke havnet i slosskamp. Though jeg vil ikke ta opp de negative tingene som helgefyll har påført meg siden det tross alt henger litt venner på dette forumet. Men jeg er enig i at alkohol egentlig er noe dritt og at jeg er dum som drikker det. Trass at de fleste jeg kjenner, inkludert mine foreldre, gjør det.
for ALL del

har ingenting imot folk som drikker: så lenge man drikker med måte

å ta seg en øl med noen kamerater er ok det, men de drikker seg i grøftekanten både i uka og helga

sånne folk ser jeg veldig ned på
Sist endret av Lazy_Boy; 25. februar 2008 kl. 03:42.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Hva slags personer er vi som diskuterer dette kvart på 4 om natta? :P Er vi bedre en ham som skal på skole i morgen og for gode karakterer selv om han tar en joint?

Ser du ned på meg som avogtil drikker meg fra sans og samling i en helg?

Ville du ha hjulpet personer som har problemer PGA narkotika?

Dette er veldig personlige spørsmål og jeg forstår om du frastår fra å svare. Siden dette er et åpent forum kan selvsagt hvem som helst svare
jeg skal ikke på skolen jeg, så ikke bekymre deg for det:P
har jobb , men skal ikke på jobb heller

anyways, ser ikke ned på deg for det nei
å drikke seg full en gang er vel kansje heller ikke så ille, men de gjør det som sagt dag og natt samme hvilken dag det måtte være

seff, hvis vedkommende faktiske VILLE ha hjelp
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Kan jeg pushe den enda lenger og spør om du er enig med forskerene som sier at alkohol er det 5. farligeste narkotiske stoffet i storbritania?
Storbritania kan vel strengt tatt egentlig sammenlignes med de andre i-landene i verden. Det er ikke rare forkjellen mellom oss.
tjaaa, er ikke helt sikker på den
alkohol skaper mye trøbbel og bråk i for store mengder, men om det er det 5. farligste veit jeg ikke helt

kan vel godt hende det
Sitat av Sio
Kan jeg pushe den enda lenger og spør om du er enig med forskerene som sier at alkohol er det 5. farligeste narkotiske stoffet i storbritania?
Storbritania kan vel strengt tatt egentlig sammenlignes med de andre i-landene i verden. Det er ikke rare forkjellen mellom oss.
Vis hele sitatet...
Jeg kunne iallefall ikke være mer enig
Begynner å bli sent, og jeg skal tidlig opp, så kan vel ikke følge diskusjonen videre nå...
er skummle greier alt sammen egentlig

det skummleste jeg har tenkt å putte i meg er cola og potetgull

POWER TO THE GEEKS
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det finnes dop for dere også, søk på det på forumet :P ITavisen skrev noe om det. Det kommer i mana potion flasker.

Edit: w00t innlegg nr. 100!
Sist endret av Sio; 25. februar 2008 kl. 04:06.
grtz Sio

Btw lol: http://www.dingz.no/php/art.php?id=509405

må nok SERIØST investere i en sånn en neste payday


men må vel ta kvelden nå tenker jeg

nightnight
Sist endret av Lazy_Boy; 25. februar 2008 kl. 04:10.
Sitat av dexter
Jeg svarte på spørsmålet ditt, og så stilte jeg deg et nytt spørsmål etterpå. Ingen grunn til å bli sint.
Vis hele sitatet...
Sorry om jeg virket sint, er ikke det.. Men jeg insinuerer ikke på noen måte at forsvarlig bruk av noenting som helst er skadelig. Så lenge forsvarlig forbruk er mulig.
Slik jeg forsto dine tidligere innlegg virket det som om at du mente at det ikke gikk å innta en øl.

Har sett filmen du linket til (grunnen til at jeg var sein å svare:P) og er veldig skeptisk til at de rangerer løsemidler som nr 11. når de rangerer alkohol som nr. 5.
Ellers var det en bra dokumentar, selv om jeg er litt skeptisk til enkelte rangeringer.

Til slutt, mener du at du kan ta en enhet lsd før du legger deg/til maten/kosekveld med pizza og/eller film, på samme måte man kan gjøre med en enhet alkohol (en pils)?
Klarer ikke helt å se for meg at det går å sammenligne alkohol (stimulativt) vs. lsd (psykadelisk)
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Jeg har også problemer med å sammenligne alkohol med LSD. Men vi snakker nok om noe sterkere en øl, en lommelerke med noe morsomt f.eks.
Men jeg tror det er fordi det er en myte at alkohol ikke er like farlig som LSD fordi alkohol er godkjent av almenheten, mer eller mindre. Mens LSD er et fyfy stoff som man må holde seg laaaangt unna. Men som de sier i filmen "What makes drugs dangerous is the illegality"
Okda. viss vi sier en cognac ~40%?
Går fortsatt bra å bare ta en..

Til fest føler jeg faktisk at jeg har mer kontroll når jeg drikker cognac eller karsk vs. øl.
Dette er kanskje personlig, men jeg har myye høyere inntaksrate når jeg drikker øl vs. cognac/karsk.
Ellers når det gjeller shots tyrker/sambuca osv. kan det fort bli mye, spes for folk som ikke har erfaring.
Men etter det jeg forstår blir du helt i en annen værden ved intak av lsd, på en måte slik som overdreven bruk av alkohol.
Greit nok overdrevet alkoholbruk forsterker følelser hos personer som ikke har det bra når de begynner å drikke(folk som ikke burde drikke), men dette er ikke et problem for meg eller de jeg vanligvis drikker med.
Sist endret av ju-dazz; 25. februar 2008 kl. 04:44.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ju-dazz
Okda. viss vi sier en cognac ~40%?
Går fortsatt bra å bare ta en..

Til fest føler jeg faktisk at jeg har mer kontroll når jeg drikker cognac eller karsk vs. øl.
Dette er kanskje personlig, men jeg har myye høyere inntaksrate når jeg drikker øl vs. cognac/karsk.
Ellers når det gjeller shots tyrker/sambuca osv. kan det fort bli mye, spes for folk som ikke har erfaring.
Men etter det jeg forstår blir du helt i en annen værden ved intak av lsd, på en måte slik som overdreven bruk av alkohol.
Greit nok overdrevet alkoholbruk forsterker følelser hos personer som ikke har det bra når de begynner å drikke(folk som ikke burde drikke), men dette er ikke et problem for meg eller de jeg vanligvis drikker med.
Vis hele sitatet...
Dette er mitt syn på alkohol også, men alikevel må jeg si meg enig i at alkohol er det 5. farligeste narkotikumet. Though jeg syntest røyking er enda farligere, jeg har aldri røkt før. Kommer aldri til å gjøre det, jeg har heller aldri tatt dop, men jeg drikker.

Men nå i natt har jeg fått slengt vitanskapelig bevis i trynet mitt på at Ecstasy gjør mye mindre skade en alkohol, noe som sikkert stemmer, og jeg tror på det.

Folk som ikke burde drikke, drikker, folk som ikke burde ta dop, tar dop. Dessverre så er det ofte slik, kanskje jeg burde ta dop? Kanskje det ville være noe ekstra i hverdagen min? Alikevel har jeg ingen planer om å ta noe som helst annet stoff noensinne enn alkohol.

Men alkohol kommer i mange former...
Jeg tror også at alkohol gjør mer skade en ecstasy med tanke på missbruk(etter det jeg har lest er ikke missbruk av ecstasy et stort problem). Men her sammenlignes vanlig bruk av narkotika med missbruk av alkohol hele tiden. Det er fortsatt slik at mennesker uten alkoholproblemer ikke tar skade av alkohol(etter det jeg forstår).

Skulle ha kommentert dette tidligere, men:
Sitat av [GC/Betater]
-> Ein kompis av meg drikker seg dritings gjennomsnittleg 60ganger i året, fyllekjører, skyter opp raketter både her og der, og oppfører seg som ein idiot.

-> Ein anna kompis tar livet meir ved ro, drikker ein sjelden gang i blandt, og røyker hasj ca 6-7ganger for kos, med full kontroll som han påstår han har.
Vis hele sitatet...
Dette blir som å sammenligne en som missbruker heroin, med en som tar seg en pils og en pizza et par ganger i månen.
Godt med smør
Sitat av LowRider
Eg syns nå det at alkohol er betre enn narkotika.

me narkotika kan det sjå ut som det lettare balle på seg. Du får ikkje den samme rusen av den samme mengda hasj, og for å få den samme rusen så må du ha meir, evt gå opp eit hakk til neste stoff. Mariuana eller kva som er neste i rekka.

Med alkohol følger eg at det ikkje er så mange fleire skritt å ta.
Du kan gå opp til sprit og heimebrent, men stort lenger enn det går det ikkje med alkohol.

Eg seie ikkje at alle som ruser seg på hasj før eller seinare går videre, eg seier at det er lettare sidan det er tilgjengeleg.
Mens med alkohol så kan du bare, drikka meir...
Vis hele sitatet...
Null erfaring, og prater bare piss

Tja det er jo sant. 01 - 03g første gangen, når du er innrøyka som bare faen må du jo kanskje røyke ett heilt gram !!! og det koster jo 150 kr !!! helt sinnsykt !!!

Og so sant du ikke misbruker hasj blir ikke toleransen din så syk. Og vist toleransen din faktisk stiger og du trenge meir, er fortsatt 1G av helt ok pot ALTID nokk for å blåse hue av deg. Ellers kan du jo bare kjøpe inn en mer potent type hasj

"du får ikkje den samme rusen" det skal forøvrig nevnest att hasj og marihuana har samme virkestoffet i seg THC og derfor blir det ikke et steg opp

Og folk som jakter på cannabis rusen har ingen planer om å skyte opp heroin bare fordi att de no treng 0,5 g hasj å ikke 0,2g hasj for å bli blåst vekk

Og ehhh en person som har drukket seg drita på flaska hver helg i et år må ha mer for å oppnå samme rusen som en som aldri har gjort det



Jeg ser att du har dine meninger det må du for all del ha. Men når du debatterer på et forum som dette skader det ikke med litt research
Sitat av ju-dazz
Jeg tror også at alkohol gjør mer skade en ecstasy med tanke på missbruk(etter det jeg har lest er ikke missbruk av ecstasy et stort problem). Men her sammenlignes vanlig bruk av narkotika med missbruk av alkohol hele tiden. Det er fortsatt slik at mennesker uten alkoholproblemer ikke tar skade av alkohol(etter det jeg forstår).

Skulle ha kommentert dette tidligere, men:


Dette blir som å sammenligne en som missbruker heroin, med en som tar seg en pils og en pizza et par ganger i månen.
Vis hele sitatet...
Greit.. Fint at du tok initiativ til topic posten sånn forresten. Det er og fint å lese deres ganske forskjellige meininger, argument, og symspunkter..
Sist endret av Evig_liv; 25. februar 2008 kl. 10:45.
Selv tar jeg denne listen med en klype salt...
Den stemmer nok til en viss grad, men som noen påpeker; Løsemidler er farligere enn det de mener. Løsemidler inneholder fettløselige midler, som jo er veldig, veldig usunt for hjernen vår.
Jeg setter også spørsmålstegn ved Ketamin på 6. plass. Ketamin går for å være et meget sikkert stoff, og det skal godt gjøres å overdosere på det. I medisinsk sammenheng ble det brukt til bedøvelse av folk, og det på mye høyere doser enn en vanlig brukerdose.

Alikevel kan man få en pekepinn på farene ved rusbruk.
Sammenligningen med LSD og alkohol er HELT på jordet. Visst lsd noen gang blir legalisert vil det så absolutt ikke bli vanlig å bruke dette like ofte som alkohol. En psykedelisk opplevelse er massivt og tungt å fordøye. Det er ikke noe vanlig mennesker ville likt å gjøre for ofte. Så er det også slik at de aller fleste her i Norge ikke ville prøvd lsd eller andre narkotiske stoffer selv om de ble legalisert. Visst man er interessert i å oppleve en annen type rus enn alkohol, så er det lite som hindrer en i å skaffe dette; lovlig eller ikke.
Selv orker jeg ikke å bruke så mye av tiden min på å fighte for legalisering av såkalte soft-drugs. Hadde vært kjekt visst de ble legalisert, men jeg synes situasjonen her i norge er helt til å leve med. Vi får generelt grei kvalitet på stoffene her til lands, og prisene er ikke værst tatt i betrakning av lønnsnivået vårt. Jeg håper en dag verden vil forstå at rusmiddel politikken de fleste land kjører ikke virker. Dog har jeg liten tro på at vår egen regjering vil forandre lovverket med det første. Har mer tro på en kunngjøring av WHO (ellerno slikt) som vil få flere land til å revurdere ruspolitikken sin.
Hadde alkohol blitt introdusert på markedet idag hadde det nok blitt bannlyst relativt fort...
Sitat av IGLESIA
Hadde alkohol blitt introdusert på markedet idag hadde det nok blitt bannlyst relativt fort...
Vis hele sitatet...
Enig.
Makta til alkoholprodusentene er for stor.
Tror du virkelig de lar et konkurerende produkt entré det åpne markedet sånn uten videre?
Nei, de har nok fått sine avtaler...
Akkurat som at sukkerprodusentene har fått det konkurerende sukrose-sukkeret, som er søtere men mindre skadelig, dysset ned...
Godt med smør
Sitat av Sio
Hva slags personer er vi som diskuterer dette kvart på 4 om natta? :P Er vi bedre en ham som skal på skole i morgen og for gode karakterer selv om han tar en joint?

Ser du ned på meg som avogtil drikker meg fra sans og samling i en helg?

Ville du ha hjulpet personer som har problemer PGA narkotika?

Dette er veldig personlige spørsmål og jeg forstår om du frastår fra å svare. Siden dette er et åpent forum kan selvsagt hvem som helst svare
Vis hele sitatet...
Nja, må jo være lov å ta seg en liten helg uten sans og samling :P tror tross alt ikke du kommer til å gjøre det hver helg.

Vist du drikker deg fra sans og samling HVER helg, da ser jeg like hardt ned på deg som de som tar seg en wake'n'bake dette er dog hovudsaklig fordi jeg mener att vist du drikker deg såpass drita hver helg att du våkner opp å husker ikke dritten av forrige kveld er du av den typen som aldri lærer og da kan du ha det så godt ^^ så sant det ikke er et stadiet du paserer.

Det kom litt negativt rettet ut da, i og med att du skrev i en helg :P
De aller fleste leger og andre ruseksperter sier seg enig i at om alkohol hadde blitt introdusert på markedet i dag ville det blitt ulovliggjort. Klart alkoholprodusentene har makt (på linje med tobakksindustien), men forbrukermakten er vel utrolig mye sterkere!?
Vil egentlig folk forby alkohol? Nei! Er selv ikke så glad i alkohol, men alkohol er noe som står sterkt i samfunnet. Det er innprentet i vår kultur, og vil alltid være det.

Vi kan heller snakke om å forminske skadene alkoholen påfører samfunnet. Drikkekulturen her i Norge er helt på trynet etter min mening. Mange begynner å drikke ved 14års alderen, og ved fylte 16år er det helgefylla som gjelder. Mange drikker seg overstadig beruset og det er ikke uvanlig å finne folk som desverre ikke er i stand til å ta vare på seg selv. Etterhvert som man blir eldre får man kanskje et noe mer fornuftig syn på alkoholens virkning, men det er ikke til å komme bort ifra at det er forferdelig mange voksne som raver drita fulle rundt om i byene her i landet!
Bruk alkoholen fornuftig; Bruk den til å komme over personlige barrierer, løsne på stemingen, få bedre humør osv. Drikker man mer begynner bivirkningene til alkoholen å melde seg, snøvling, dårlig balanse, kvalme, og hos noen aggresjon.

Man kan bruke alkohol fornuftig, eller man kan være ufornuftig å misbruke det. Det samme gjelder mange såkalte soft-drugs. Man trenger ikke å bli avhengig eller få uheldige bivirkinger og kjipe konsekvenser ved fornuftig forbruk. Det største problemet her i Norge synes jeg er at mange ser på narkotika som èt stoff. Og narkotika er jo som kjent livsfarlig og meget kriminellt.

Ps. Det er mange fornuftige brukere av diverse narkotiske stoffer her i landet (mange av de henger på rusmiddelforumet her på freakf. bla.), men det er ikke til å komme bort ifra at man treffer mange sketchy typer rundt omkring her i landet når man omgås "alternative" mennesker. For min egen del tenker jeg da på typer som var såkalte badguys på ungdomskolen, og som kjører en generelt sett rølpete stil. De er kun ute etter å bli "fuckked up" og har liten kunnskap om hva de konsumerer. Jeg respekterer dem, og valget de har tatt, men ser at det ofte er slike folk som har kontakt med politiet, og derfor gir et noe uheldig syn av narkotikabruk til "staten" Jeg vil tro noe av grunnen til at slike mennesker tiltrekkes dop nettopp er at dop er ulovlig og at de derfor gjør opprør mot samfunnet (slik de gjorde opprør med skolevesenet)

Edit: Leif'ern hadde vært på ferde...
Sist endret av Ompa86; 25. februar 2008 kl. 13:41.
Disse jævla munkene altså som har sørget for at alkoholen har blitt endel av den tradisjonsrike kulturen vår.
skjønner at noen syntes dette er fryktelig urettferdig mot andre typer rusmidler at øl er legalisert, men vil dere virkelig da at alkohol også skal bli ulovligjort for at rett skal være rett?

Er det ikke bra at samfunnet ihvertfall prøver å blokkere ut ''nyere'' rusmidler som kan være skadelig, da dette lar seg faktisk gjøre?
Sist endret av IGLESIA; 25. februar 2008 kl. 14:52.
Sitat av IGLESIA
Disse jævla munkene altså som har sørget for at alkoholen har blitt endel av den tradisjonsrike kulturen vår.
skjønner at noen syntes dette er fryktelig urettferdig mot andre typer rusmidler at øl er legalisert, men vil dere virkelig da at alkohol også skal bli ulovligjort for at rett skal være rett?

Er det ikke bra at samfunnet ihvertfall prøver å blokkere ut ''nyere'' rusmidler som kan være skadelig, da dette lar seg faktisk gjøre?
Vis hele sitatet...
På tide å våkne opp? Det lar seg ikke gjøre! Se på tallene på hasj f.eks.
Sitat av [GC/Betater]
Beklager om dette er postet i feil avdeling.
Takk!

Eg går på ein privatskule. Vi hadde besøk av nokre "alkohol & rusmiddel folK" her ein dag. Dei hadde bla. eit skuespel om dette osv. Etterpå diskuterte vi det med dei i klassen vår.
Det dei argumenterte med var bla. kor stor skade dop gir + at det ikkje er låv, i forhold til alkohol!
Dei la stor vekt på kor farleg alt som hadde med narkotika å gjere var. Og drog synet på at dei som bruker dop osv. ikkje er "stabile" folk, så lenge det var snakk om dop sidan det er ulåvlig! Fleire av oss blei ganske provoserte!

" Dei som held på med slikt (dop), må leve eit ganske "ressursvakt liv"
" Alle dei unge som testar slikt, er svake" osv

Eg synest vertfall det er feil å tolke det på den måten.
Kva meiner du?

Etter ein irriterandes diskusjon:

-> Ein kompis av meg drikker seg dritings gjennomsnittleg 60ganger i året, fyllekjører, skyter opp raketter både her og der, og oppfører seg som ein idiot.

-> Ein anna kompis tar livet meir ved ro, drikker ein sjelden gang i blandt, og røyker hasj ca 6-7ganger for kos, med full kontroll som han påstår han har.


Kva meiner du gjer mest skade?
Og ja, du kan vel tenke deg kva dei meinte/argumenterte med!
Vis hele sitatet...
Bare for å fortsette herfra;

Slik jeg ser det er folket i Norge relativt generaliserende. Nordmenn flest, spessielt fra forrige generasjon (30-50 og oppover) har fått det trykt inn med tskje; at hasj, samt alt som heter narkotika er dødsfarlig og et stort helvete.

Samme generasjonen drakk like mye alkohol som denne generasjonen, og er oppvokst med å godta alkohol. Derimot narkotika, som sagt - er skummle saker.

Det at folket ikke vet noe om forskjellige typer narkotiske stoffer, gjør at dem enkelt putter alt under samme kam, og tenker at narkotika er narkotika.

Hvorfor står dem og påstår at det er slik og slik forand elever? Det kan man spørre om, det er helt på trynet at de skal lære oss opp mens vi fortsatt er uvitne, og tru at vi svelger alt som en sjokoladebit i beste tru om at de faktisk har peiling på det de snakker om.

På den andre siden, så er narkotika, hermed hasj og andre "ufarlige" stoffer ulovlig i Norge. Av den grunn er det logisk at de går rundt og informerer om at dette ikke er noe vi burde starte med, og informerer oss om at det ender ofte opp med sterkere stoffer som amf, cola og heroin. Som er en frekk måte å fremstille det på, siden det ikke er alle som går fra hasj, til heroin - men klarer og holde seg til hasj.

Ble visst litt langt og muligens uryddig innlegg. Men det får gå.
Det jeg da mente var ikke å blokkere det ut fra selve samfunnet, men fra å legalisere andre rusmidler som er skadelige slik at det ihvertfall ikke blir solgt i butikker.
Godt med smør
Sitat av IGLESIA
Disse jævla munkene altså som har sørget for at alkoholen har blitt endel av den tradisjonsrike kulturen vår.
skjønner at noen syntes dette er fryktelig urettferdig mot andre typer rusmidler at øl er legalisert, men vil dere virkelig da at alkohol også skal bli ulovligjort for at rett skal være rett?

Er det ikke bra at samfunnet ihvertfall prøver å blokkere ut ''nyere'' rusmidler som kan være skadelig, da dette lar seg faktisk gjøre?
Vis hele sitatet...
Tja vist du tar et unntak fra hasj så støtter jeg tildels det du sier, vertfall litt med nyere rusmiddel. Hvorfor fjerne et nyere rusmiddel (hasj selvom det sikkert har blitt brukt i tusenår) når det ikke er spesiellt farlig, Det er pur idioti IMO i og med att du fjerner et narkotikum samfunnet kunne hatt stor nytte av, eller vertfall vi som kommer til å røyke hasj, og de som kommer til å begynde slipper å krype til det kriminelle miljøet for å røyke litt.

Hvorfor?, nei det er bare det att jeg forstår att vi ikke trenger mye mer dop legalisert uansett hvor sunt det er. For det kommer bare i tillegg. + alkohol er så stort i tradisjoner og norske røtter att det skal godt gjørest att det blir fjernet det er ok for meg.

Men hvorfor skal vi fjerne hasj? "blokkere ut nyere rusmidler som kan være skadelige", da vet jeg ikke om du mener hasj og men vist du gjør det, så mener vertfall jeg att hasj er knapt farlig sammenlignet med alkohol og tobakk, så sant du har en god vane og et ellers spektakulært liv uten hasj og. Da er jo det en helt FANTASTISK ide og legalisere det, da slipper vi att folk som meg må krype til det kriminelle miljøet, da slipper vi å ha hasj forbindet med alle andre piss droger som kan være negative for deg.



Alkohol kan bli for min del, tobakk kan ha seg langt til helvete mener jeg da ( til tross for att har røykt i 2 år nå :P ) fordi jeg mener att folk blir bare avslappet av nikotinen fordi de får nikotin trengselen sin tilfredstillt, å uansett er ikke rusen eller roen du får som nikotin avhengi stor nokk til å rettferdigjøre salg av tobakk. For det skader noe så sykt på lungene dine sammenlignet med den minimale god følelsen du får som varer knappe timer før du må røyke igjen. mens skadene kan bli gigantisk og ganske tragiske.


Godt mulig jeg bommer HEEEELT GIGANTISK på den nikotin delen der, men er vertfall sånn mitt forhold til tobakk virker. Men what the hell, er jo bare 15, 16 til sommeren.

Og ja hele posten ble ganske uoversiktelig du finner sikkert leifer her og der, but so be it, har ikke tid til å perfeksjonere innlegget mitt :P
Sist endret av Apeloff; 25. februar 2008 kl. 15:50.
Great Restyle, KP!
Jeg ruser meg på så si alt til perioder, hver dag, men så har jeg også flere mnd i året hvor jeg er helt clean. Jeg drikker nesten aldri, men røyker cannabis hver dag. Propper i meg ganske mye av andre rusmiddler også. Jeg liker det sånt. Om noen vil si at jeg har ett rusproblem, så får de si det, jeg bryr meg ikke. Det er sånn jeg vil leve.

Jeg er langt ifra en dårlig person. Jeg har solgt både hasj og speed, men jeg vil si at jeg er en så god venn som det går an og få. Har mine venner eller familie problemer så ofrer jeg omså livet mitt for og rette opp i deres problemer.

Men i følge nykteristenes øyne er jeg vell en stor idiot og en skade for meg selv og alle rundt meg.


Jeg vil ikke følge statens bruksanvisning på LIVET, jeg lever livet sånn jeg føler for det. Uten og skade noen andre mennesker. Så lenge man har det godt med seg selv og ikke skader andre så synes jeg det er ok.
Sist endret av rbt; 25. februar 2008 kl. 16:03.
Eneste grunnen til at ikke flere blir alkoholikere er vel pga dagen derpå. Hadde det ikke vært for bakrusen så hadde maaaange flere folk drukket mye mer. Du merker jo at alkohol forbruket går opp for tiden og det samme gjør antall voldssaker.
Det merkes godt i politiloggen på fvn.no feks.
"De som er negative til narkotika er de som aldri har proevd det, og de som suger i aa bruke det."
Jeg husker ikke hvem som sa det, eller om det er quota helt helt ordrett, men det er jo ganske bra sagt uansett.
Gjennom hele livet har jeg faatt hoere "Alt med maate," og det tror jeg bestemora mi har heelt rett i! Det er i hvertfall en av de reglene som jeg har levd etter, og som jeg foeler passer til alt.
Jellow: ""De som er negative til narkotika er de som aldri har proevd det, og de som suger i aa bruke det."

Bra sagt seier du? Vel..
Sitat av [GC/Betater]
Jellow: ""De som er negative til narkotika er de som aldri har proevd det, og de som suger i aa bruke det."

Bra sagt seier du? Vel..
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er ganske bra sagt.
Tenk paa det. Naar vi snakker om de som aldri har proevd det, saa snakker vi gjerne om den gjennomsnittlige innbygger. Akkurat som jeg, foer jeg begynte aa lese litt rundt.
Det vi faar hoere er at HASJ er den store inngangsportalen til drogenes verden. Derfra gaar det bare nedover og nedover. Man trenger mer og mer for aa i det hele tatt aa komme seg opp til de nivaaet man var paa i utgangspunktet. Saa begynner man med extacy. Saa speed, saa heroin og saa tar du overdose.

Det var det jeg trodde en stund. Jeg var veldig negativ til alt som var ULOVLIG!

Saa snakket jeg med folk som hadde proevd litt. Folk som hadde lest masse. Folk som etter min, og mange andres mening har et veldig sunt forhold til ulovlige substanser.
De har utviklet seg positivt paa utrolig mange punkter. Disse folkene vet da hva de gjoer, og de vet alt om hva de gaar til. Altsaa folk som er FLINKE til aa bruke det.

Saa har du folk som ikke er flinke til aa ta stoff. Det er gjerne de som faar problemer, og som havner utpaa. De du kanskje slaar av en prat med mens du venter paa bussen. De legger ut om hvordan de havna utpaa, om hvordan de laante penger, hvordan ditt og hvordan datt. Hvorfor tror du de havna utpaa? Jeg toer satse en Baht paa at de ikke visste hva de gikk til, eller hvordan de skulle haandtere stoffene. De var ikke forsiktige nok..

Jeg er absolutt ikke positiv til alle stoffer. Tvert imot. Jeg sier bare, som mange foer meg, at hvis du vet hvilke stoff du boer holde deg unna, hvordan du skal ta de, hvem du skal ta de med, hvilken situasjon du skal vaere i, alt det her. Kort sagt, hvis du gjoer et bra forarbeid, saa burde ting gaa bra.

Jeg beklager hvis dette her ble litt rotete. Klokka er halv fire her borte:P
Sist endret av Jellow; 25. februar 2008 kl. 21:37.
Noen som fikk med seg "De 20 farligaste drogerna" på SVT2 i dag (20:00) ?
Godt med smør
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=101820

Er forøvrig en link til en Engelsk lignende dokumentar, om det ikke er samme dritten da :P

Jeg såg den det er linket til der i den topicen
Den filmen var god.. uansett kjem vi ikkje noko særleg lengre med denne diskusjonen/tråden
Godt med smør
Tja, kan jo bruke det som drivstoff at alkohol var rangert på 5 der og tobakk på 9 ?
Sitat av Apeloff
Tja, kan jo bruke det som drivstoff at alkohol var rangert på 5 der og tobakk på 9 ?
Vis hele sitatet...
Imo veldig vanskelig å sammenligne disse to. Alkohol fører til akutte problemer i tillegg til langtidseffekter som reduserer funksjonsevnen, mens røyk gir grobunn for livstruende sykdommer over tid.
Godt med smør
Sitat av Elefanten
Imo veldig vanskelig å sammenligne disse to. Alkohol fører til akutte problemer i tillegg til langtidseffekter som reduserer funksjonsevnen, mens røyk gir grobunn for livstruende sykdommer over tid.
Vis hele sitatet...
Tja nå tenkte jo jeg på att de er begge to legalisert.

Og alikevell er rangert så høyt oppe, vet godt att riktig bruk av alkohol ikke etterlater store spor, menst røyk er ikke det mulig å ha et bra forhold til IMO selvom jeg røyker selv -_-



Håper vi da er på samme side, att drivstoff var ment som, nark vs alkohol tobakk ting